Hop til indhold

Nyt hus: Hvilke spots skal jeg vælge til IHC, skal det være Phillips Hue? (Farvestyret)


Kolsbjerg
 Share

Recommended Posts

Hej

Vi er selvbyggere og har valgt at lave en IHC installation. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle LED spots, hvor farven kan ændres. 

Hvorfor så det?

1. For børnenes skyld på værelserne
2. Går alarmen hvor man ikke er hjemme, kan man lave noget "larm" med lys
3. Aften stemning, f.eks stue

Jeg er på ingen måde ekspert (endnu)

Kan jeg f.eks vælge: https://www.wattoo.dk/philips-hue-indbygningsspot-230v-led-rund-med-philips-hue-color-white-ambiance-6w-350lm-46-a-hvid-mat-nordtronic-9907003632#box-description

Sætte direkte til 230v i loft, og lave nogle tryk funktioner via IHC Captain uden at behøve at investere i dimmere? 

Hilsen

Andy

 

Link til kommentar
Del på andre sites

51 minutter siden, Kolsbjerg skrev:

Men er det korrekt, at jeg ikke behøver dimmere med Philips Hue over IHC - Og vil jeg opleve delay når ved at bruge Phillips Hue via IHC Captain?

Det er korrekt at du kan nøjes med Hue. Og ja, delay er et halvt til et helt sekund mere, end hvis du bruger ihc dimmere.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Kolsbjerg skrev:

Men er det korrekt, at jeg ikke behøver dimmere med Philips Hue over IHC - Og vil jeg opleve delay når ved at bruge Phillips Hue via IHC Captain?

Det ved jeg ikke. Jeg har ingen erfaring med Philips Hue. Ting som kræver internet adgang for at blive sat op eller fungere har ingen plads i min intelligente hus styring. Selvom at det er sjældent at internet forbindelsen er nede, så er det alligevel drøn irriterende når det sker, og jeg ønsker ikke at nogen kan ændre på noget i mit hus, ved at hacke en eller anden tilfældig producents cloud platform.

Link til kommentar
Del på andre sites

At lave godt lys og ikke mindst lys til aftenhygge klares ganske godt med de Philips LED lyskilder som er benævnt “Warm glow”.  Når de dæmpes med en dimmer så ændrer de automatisk lysfarve og giver et varmere lys - det virker ret godt til aftenhygge. Philips har lavet en række forskellige lyskilder som alle har funktionen “Warm glow” og alle disse lyskilder giver et meget behageligt og naturligt lys på samme måde som gammeldags glødetrådspærer gjorde. LED lyskilder der ikke har funktionen “Warm glow” giver ikke et behageligt varmt lys når de dæmpes. De beholder samme lysfarve når de dæmpes og det opleves oftest som “koldt” hvidt lys med lidt blå grønlige farve toner som bestemt ikke medvirker til aftenhygge lys. 
Philips LED lyskilder med “Warm glow” er efter min opfattelse absolut de bedste LED lyskilder du kan sætte i din IHC installation hvor du har dimmere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Lars1 skrev:

Ting som kræver internet adgang for at blive sat op eller fungere har ingen plads i min intelligente hus styring. Selvom at det er sjældent at internet forbindelsen er nede, så er det alligevel drøn irriterende når det sker, og jeg ønsker ikke at nogen kan ændre på noget i mit hus, ved at hacke en eller anden tilfældig producents cloud platform.

Hej Lars

Jeg giver dig helt ret. Jeg må dog indrømme at jeg er hoppet i med begge ben og investeret i noget Philips Hue, fordi det var "nemt" og billigere end at skulle investerer i IHC dimmere og potentielt en ny controller, for at få det til at fungere ordentligt.

Men faktum er, at hvis min internet router (DHCP), IHC Captain eller min HUE Bridge står af, så er der lys i huset, der ikke virker. Reaktionen fra min kæreste var ikke til at tage fejl af "hvad gør jeg så, hvis det sker en dag hvor jeg er alene hjemme?" ... læg selv det tonefald i spørgsmålet I har lyst til :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Kristian Poulsen skrev:

Hej Lars

Jeg giver dig helt ret. Jeg må dog indrømme at jeg er hoppet i med begge ben og investeret i noget Philips Hue, fordi det var "nemt" og billigere end at skulle investerer i IHC dimmere og potentielt en ny controller, for at få det til at fungere ordentligt.

Men faktum er, at hvis min internet router (DHCP), IHC Captain eller min HUE Bridge står af, så er der lys i huset, der ikke virker. Reaktionen fra min kæreste var ikke til at tage fejl af "hvad gør jeg så, hvis det sker en dag hvor jeg er alene hjemme?" ... læg selv det tonefald i spørgsmålet I har lyst til :-)

Udover det kan du så tilføje den situation hvor du lige vil dæmpe lyset, men for at gøre dette er du nød til at lette dig fra sofaen for at finde den smartphone som har app'en installeret, låse den op og dernæst finde den rigtige app blande små 100 andre app's. Undervejs for at hente den rigtige smartphone, passer du den afbryder ved døren som du tidligere kunne dæmpe lyset med.

Dette er ikke en tænkt situation. Det sker næsten hvergang jeg er til hygge middag hos en af mine venner. :D Udover at jeg kan dæmpe mit lys via afbryderen ved døren har jeg også en IHC fjernbetjening liggende på sofabordet sammen med resten af fjernbetjenings arsenalet. Det er måske lidt gammeldags, men det virker hvergang og jeg skal ikke bruge tid på at finde den rigtige smartphone, låse den op og finde den rigtige app m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok