Hop til indhold
  • 0

IHC3 fejlalarm fra PIR og urfunktion fejl


nygaard2005
 Share

Spørgsmål

Mangler hjælp til at finde årsagen til en "komme og gå" fejl! Jeg har overvågning via PIR IR 120 C, og fejlmelding sendt via SMS modul. Jævnligt opstår der en alarm, når overvågningen er sat til, men uden at der bliver sendt en SMS. Den "falske" alarm har aktieret min programmering "tænd lys ved indbrud" og tændt en rød lampe i statustrykpanelet. Findes et stykke software som kan danne en protokol, så hændelser kan ses i en log f eks hvilken PIR udløser alarmen? er det den samme PIR hver gang? osv.

Nogen der har et bud på hvordan jeg griber fejlsøgning an?

Min controller kører IHC3, se billede.

Under min fejlsøgning opdager jeg, at jeg ikke kan justere tiden i controlleren, skønt der er forbindelse til den. Der kommer også en fejlmelding om manglende holiday kalender? se billede

IHC_controller.JPG

IHC_holiday.JPG

IHC_indstil ur.JPG

IHC_tid_1.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du kan bruge Mikkel's IHC Captain eller du kan selv kode sådan en log funktion i LK IHC.

Jeg kan ikke huske om LK har en log FB, men ellers er det relativt simpelt at lave en. Hvis du f.eks. vil logge de sidste 5 gange en PIR er aktiveret, laver du 5 dato og 5 tids variabler. Når indgange i log FB'en bliver aktiv flytter du værdien af den 4 dato og tids varibel til den 5 dato og tids variable, den 3 til den 4, den 2 til den 3 , den 1 til den 2 og aktuel dato og tid til den første. Det er vigtigt at gøre de i den række følge, da du ellers bare ender med at have samme tidspunkt i alle 5 variabel set.

Vedr. dit tids og kalender problem. Prøv at læse LK's villedning til din IHC controller. Såvidt jeg husker skal du bruge en specifik tidsserver for at kalender funktionen vil virke. Hvorfor du ikke kan sætte tiden manuelt ved jeg ikke, men jeg vil klart anbefale at sætte en tidsserver op da LK's IHC controller ikke har verdens mest præcise ur. Opsætningen er beskrevet i detaljer i LKs IHC dokumentation som du finder under hjælp i Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan også sætte log punkter op i service view..

Det med at sætte tiden prøver du via LK visual ikke?Det kan du ikke hvis du har sat controller til at bruge en tidsserver. Du skal have indtastet en tids server i ihc administration så burde det virke.

det med Holliday file kan du godt ignorere med mindre du bruger en funktions blok med helligdage styring i.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg så lige at din firmware version er temmelig gammel. Såvidt jeg husker var der nogle problemer med at sætte tiden og helligdage i en af de ældre firmware versioner. Prøv at opgrader firmware til seneste version, og se om det ikke løser problemet. Under alle omstændigheder vil jeg dog anbefale dig at sætte en tidsserver så tiden altid er korrekt i din IHC controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok