Hop til indhold
  • 0

Kan ikke forbinde til IHC Administrator (HW6.2, FW 2.8.4)


Mikkel P
 Share

Spørgsmål

Jeg har en fungerende installation og kan logge på via mobil app og IHC Visual softwaren, men jeg kan ikke connecte til IHC Administrator. Jeg har fået ny netværksopsætning så har brug for at ændre IP-konfigurationen. Ligegyldig om jeg forbinder via USB eller over netværket får jeg en login fejl: "Login via USB mislykkedes" eller "Login af bruger admin til 192.168.1.3:443 mislykkedes". Jeg er 99% sikker på at passwordet er korrekt. Jeg har prøvet at loade ny firmware ind og har prøver reset_user_access_control firmwaren, men uden at det har haft nogen ændring.

Jeg håber der er nogle gode ideer til hvordan man kan nulstille admin passworded eller nulstille hele controlleren eller hvad end der kan løse problemet. På forhånd tak!

Venlig hilsen Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Mikkel P skrev:

Spøgst det almindelige Administrator ikke fungerede.

Den fungerer fint, problemet er at den er afhængig af Java, som du sandsynligvis har opdateret til en nyrer version. Og da softwaren i controlleren af gode grunde ikke kan følge med div. internet banditter, bliver sikkerheden efterhånden for ringen til at Java vil accepter kommunikation med den. Dette problem løser Mikkels Starter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som Henning skriver. Din controller kører noget gammelt usikkert software (som LK ikke vil opdatere/sikre) og derfor vil en moderne og automatisk opdaterende computere på et tidspunkt ikke bryde sig om at snakke med din controller - med mindre du laver nogle krumspring som så gør at din java installation generelt kan blive sårbar - derfor lavede jeg IHCStarter :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Mikkel P skrev:

1000 tak. Dit værktøj virkede. Spøgst det almindelige Administrator ikke fungerede.

Som andre har skrevet skyldes problemet at firmwaren i din controller bruger forældede krypterings protokoller som ikke længere understøttes i Java. Det er ikke kun login som bliver ramt. Du kan også blive ramt på andre områder når certifikater udløber ets. Jeg har samlet en liste over problemer, incl. workarounds i denne tråd.

I steddet for at opdater firmware til de gamle controller har LK har lavet en Java starter meget lig den Mikkel har lavet. Ligesom De afvikler begge Java programmerne i en container med en ældre Java version, som stadigvæk understøtter forældede krypterings protokoller, udløbne certifikater etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok