Hop til indhold
  • 0

SMS Modem


MartinVG
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 timer siden, MartinVG skrev:

Er der kommet en bedre / smartere løsning end det oprindelige modem som ifølge brochuren er tilbage fra 2011? 

Der er kommet andre måder at kommunikere med IHC anlægget på, specielt div. App og 3. parts udstyr. Bruger ofte app herhjemme, men aldrig på afstand, her foretrækker jeg SMS modemmet. Om de er smartere kan altid diskuteres, jeg er ikke vild med dem, men det er nok bare mig :-))

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg bruger både 3. parts adgang via openHAB og Home Assistant + SMS modem. 

Det sidste har i mine øjne den store fordel, at der er strøm til afsendelse af en besked selv efter en afbrydelse af forsyningen eller HPFI. Da telemasterne også har nødstrøm, er det for mig at se en billig måde at opnå sikkerhed for kommunikation i tilfælde af alarm.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, Henning Pedersen skrev:

SMS modemmet er på ingen måde udgået, og mig bekendt heller ikke på vej til det.

Såvidt jeg har hørt benytter SMS modemet en ældre mobil standard/frekvenser som er på vej til at blive lukket, og LK har ikke planer om at komme med et nyt SMS modem som understøtter de nyer standard/frekvenser.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg bruger kun pushover notifikationer - min controller og alt netværk er på ups - så det skal gå pænt galt for at jeg ikke får besked.

Bortset fra når din ISP ikke har nødstrøm på deres anlæg og internettet går ned. ;)

Gennem de sidste 20 år når der har været større strøm afbrydelser som følge af storme eller andet, er internet og kabel TV ALTID blevet ramt, mens mobil nettet og det gode gamle fysiske telefon net ALTID har overlevet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Lars1 skrev:

Bortset fra når din ISP ikke har nødstrøm på deres anlæg og internettet går ned. ;)

Gennem de sidste 20 år når der har været større strøm afbrydelser som følge af storme eller andet, er internet og kabel TV ALTID blevet ramt, mens mobil nettet og det gode gamle fysiske telefon net ALTID har overlevet.

Tja men så er min IHC installation nok ikke det mest kritiske.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Lars1 skrev:

Såvidt jeg har hørt benytter SMS modemet en ældre mobil standard/frekvenser som er på vej til at blive lukket

Det er korrekt - og det bliver G5 også - men det bliver ikke de første mange mange år, der er simpelthen alt for meget udstyr der kører på GSM nettet.

En hurtig søgning giver f.eks: https://www.sikkerthjem.dk/blog/lukker-2g-mobilnetvaerket-snart/

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok