Hop til indhold
  • 0

LK IHC Controller ikke fundet via nettet


Anden
 Share

Spørgsmål

Så er den gal igen.

Alt virkede perfekt og fra det ene øjeblik til det andet, så kan jeg ikke forbinde til IHC-controlleren via nettet inde i Visual... hmm... Jeg sad og arbejdede i systemet og lagde tilføjelser på af flere omgange og pludselig kunne den ikke finde den mere. WHAT?

Det virker med tilslutning via USB. Måske opdaterede computeren undervejs, men det kan jeg ikke lige huske. Java er netop installeret i morges til en gammel version 2XX så alt fungerede på daværende tidspunkt. Jeg har slået automatiske opdateringer fra JAVA...

Som sagt kan jeg logge på controlleren via USB.

Jeg har forsøgt at genstarte computer, IHC controller og router. Routeren står åben på rette port.

Nogen der har gode forslag til hvad det kan være, så jeg igen kan arbejde på afstand fra controlleren, så jeg ikke skal sidde på gulvet i bryggerset med USB-kabel i controlleren.

På forhånd tak

 

Hilsen Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Visual bruger ikke Java, så det er næppe Java som er problemet.

Er der liv i netværks lampen på controlleren?

Kan du pinge controlleren?

Kan du nå controlleren via web?

Kan du starte AdminView eller ServiceView via nettet?

Prøv at åbne AdminView via USB og check at netværks indstillingerne ikke er blevet ændret af en eller andet grund.

Web interfacet i IHC controlleren kan sommetider blive overbelastet, og så er Visual det første program som får problemer. Hvis du har trejde parts produkter som Openhab, IHC Captain eller tilsvarende kørende kan du prøve at stoppe dem. Hvis du har ServiceView åben kan du også prøve at lukke det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Allan Nissen skrev:

Foruden at få prøvet havd der virker og ikke virker iflg Lars’ liste, så prøv at reservere controllerens ip adresse i din router. Jeg har netop selv døjet med connection problemer på min controller og det hjalp at reservere ip adressen.

Ja den fejl ser jeg tit. Folk giver controller en statisk IP inden for router DHCP Range men fortæller ikke routeren det. Det giver konflikter

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Allan Nissen skrev:

Foruden at få prøvet havd der virker og ikke virker iflg Lars’ liste, så prøv at reservere controllerens ip adresse i din router. Jeg har netop selv døjet med connection problemer på min controller og det hjalp at reservere ip adressen.

Jeg har reserveret porten i routeren kan jeg se, så den er nok bare overbelastet... Jeg har ikke lige haft tid til at gå listen igennem, men har Openhab koblet til og nogle gange har jeg os oplevet at måtte genstarte når den slet ikke kunne finde ud af stemmestyringen...

Så måske skal jeg genstarte uden Openhab og så sætte det til igen efterfølgende... ^_^

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Anden skrev:

Jeg har reserveret porten i routeren kan jeg se, så den er nok bare overbelastet... Jeg har ikke lige haft tid til at gå listen igennem, men har Openhab koblet til og nogle gange har jeg os oplevet at måtte genstarte når den slet ikke kunne finde ud af stemmestyringen...

Så måske skal jeg genstarte uden Openhab og så sætte det til igen efterfølgende... ^_^

Porten er en ting, gætter på dine mener til port forwarding ind til ihc controller.

Det jeg snakker om er, internt at forhindre din router i at uddele den IP adresse som du har indtastet på IHC controller

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Anden skrev:

Okay, how to do?

Okay din IHC Controller har du måske opsat til at have 192.168.1.20 som den IHC adresse via IHC Admin. (Bemærk at i alt det her antager jeg det er 192.168.1.x - det kan være 192.168.20.x eller noget helt tredje)

Nu skal du gå ind på din routers side - som regel ligger den på 192.168.1.1 - du kan se det ved at åbne en command prompt i windows og skrive

ipconfig 

- din router vil have ip'en der står ud for "Default Gateway"  ala:

Ethernet adapter Ethernet:

   Connection-specific DNS Suffix  . : localdomain
   Link-local IPv6 Address . . . . . : xx::x:xx:1c20:xx%16
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.37
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Åbn ip adressen i din browser - altså indtast http://192.168.1.1 i adresse linjen på browseren og se om du kan logge på - det afhænger af din router. Du skal finde DHCP options/settings og se om det er noget mac address/ip reservation.

Der er lidt video her: https://www.youtube.com/watch?v=Relney5cNYY

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ja den fejl ser jeg tit. Folk giver controller en statisk IP inden for router DHCP Range men fortæller ikke routeren det. Det giver konflikter

 

9 timer siden, Anden skrev:

Jeg har reserveret porten i routeren kan jeg se, så den er nok bare overbelastet... Jeg har ikke lige haft tid til at gå listen igennem, men har Openhab koblet til og nogle gange har jeg os oplevet at måtte genstarte når den slet ikke kunne finde ud af stemmestyringen...

Så måske skal jeg genstarte uden Openhab og så sætte det til igen efterfølgende... ^_^

Det giver også sommetider problemer selvom den IP man giver IHC controlleren ligger i toppen af DCHP range, hvor der normalt aldrig vil være konflikter. Man bør aldrig give enheder statiske IP addresser som ligger inden for DHCP scopet. Heller ikke selvom man reserver dem i routeren eller DHCP serveren. TDC's router er som default normalt konfigureret med et DHCP scope som kun dækker max halvdelen eller 1/4 del af lokal subnettet. Der er derfor rigeligt plads til at tildele statiske IP addresser uden for DHCP scopet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Anden skrev:

Jeg har reserveret porten i routeren kan jeg se, så den er nok bare overbelastet... Jeg har ikke lige haft tid til at gå listen igennem, men har Openhab koblet til og nogle gange har jeg os oplevet at måtte genstarte når den slet ikke kunne finde ud af stemmestyringen...

Så måske skal jeg genstarte uden Openhab og så sætte det til igen efterfølgende... ^_^

Trejdeparts produkter som Openhab kan ofte være årsagen til at du ikke kan nå controlleren. Normalt vil du dog kunne forbinde dig til controlleren ligeså snart du har stoppet trejdeparts produktet. Controlleren har i de tilfælde netforbindelse. Det er bare trejdeparts produktet som overbelaster netværks interfacet i controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Lars1 skrev:

 

Det giver også sommetider problemer selvom den IP man giver IHC controlleren ligger i toppen af DCHP range, hvor der normalt aldrig vil være konflikter. Man bør aldrig give enheder statiske IP addresser som ligger inden for DHCP scopet. Heller ikke selvom man reserver dem i routeren eller DHCP serveren. TDC's router er som default normalt konfigureret med et DHCP scope som kun dækker max halvdelen eller 1/4 del af lokal subnettet. Der er derfor rigeligt plads til at tildele statiske IP addresser uden for DHCP scopet.

Beklager min lille viden på netværksområdet...

Jeg har i min router et sted hvor der er noteret port 443 til 443...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Anden skrev:

Beklager min lille viden på netværksområdet...

Hvis du kan fortælle os resultatet af de test jeg har forslået, kan vi meget nemmer hjælpe dig med at gennemskue hvor problemet ligger. Hvis du f.eks. kan nå controlleren via web, er det ikke DHCP som er dit problem. Ligeledes hjælper de andre tests med at udelukke andre fejl kilder og det bliver MEGET nemmer at finde årsagen til at du ikke kan nå controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok