Hop til indhold
  • 0

Hvordan kan andre wireless-produkter end batteritryk melde "lavt batteri"?


Jakob Barfod
 Share

Spørgsmål

Af ren nysgerrighed: Er der andre, der har oplevet andre wireless-produkter end batteritryk melde "lavt batteri"? LK's support havde ikke hørt om det før - men i denne installation meldte nogle universal-dimmere "lavt batteri" både på en version 2- og nu også på en version 3-controller:

973052961_IHCDimmermedlavtbatteri1.jpg.ee84ae1266379be7c6d650c04f07035c.jpg    1604291714_IHCDimmermedlavtbatteri2.jpg.cfc96fc55c010386ae4533fe7937a159.jpg

Nogen idé om, hvordan beskeden skal fortolkes?

-- 
Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Kodefejl. Ikke af dig men de indiske programmører der i sin tid lavede det for LK.

Det må være noget med der er en forket relation et sted mellem de elementer der kan sende batteri indikation, og så dimmeren. Måske fordi den også er med i wireless produktporteføljen i 1 modul størrelse og derfor ved en fejl bliver tolket som et tryk. Men det er bare mit gæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
29 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Kodefejl. Ikke af dig men de indiske programmører der i sin tid lavede det for LK.

Det må være noget med der er en forket relation et sted mellem de elementer der kan sende batteri indikation, og så dimmeren. Måske fordi den også er med i wireless produktporteføljen i 1 modul størrelse og derfor ved en fejl bliver tolket som et tryk. Men det er bare mit gæt.

Du gætter ikke helt forkert - og det er kan ses i nogen af def. filerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Kodefejl. Ikke af dig men de indiske programmører der i sin tid lavede det for LK.

Det må være noget med der er en forket relation et sted mellem de elementer der kan sende batteri indikation, og så dimmeren. Måske fordi den også er med i wireless produktporteføljen i 1 modul størrelse og derfor ved en fejl bliver tolket som et tryk. Men det er bare mit gæt.

 

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Du gætter ikke helt forkert - og det er kan ses i nogen af def. filerne.

 

Men det forklare vel ikke hvorfor dimmeren melder om lavt batteri. Det er vel enheden, som skal melde til controlleren at den har lavt batteri. Jeg har ikke selv andre LK batteri drevne enheder end en enkelt fjernbetjening, så for mig har det aldrig været aktuelt at checke hvilken enhed der meldte lavt batteri. Somregl opdager jeg at fjernbetjeningen ikke virker før jeg opdager lavt batteri advarslen. Men hvis alle batteri enheder poppede up med lavt batteri når bare en enkelt enhed havde lavt batteri, vil det jo hurtigt blive et marridt at skulle finde den ene enhed med lavt batteri, hvis man har flere batteri enheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis man nu forestiller sig at man for struktur og overbliks skyld har inddelt komponenterne i forskellige grupper feks. 0100x 1000x og 0010x og man så i controllerkoden har lavet batteritjek på alle elementer i 1000x gruppen fordi det var tiltænkt 1 modul wireless tryk, og man så “tilfældigvis” af uforklarlige årsager også har fået placeret 1 modul unidimmere i samme gruppe, ja så vil controllerkoden jo nok konkludere af den bit der skal signalere batteri er OK, ikke er sat. (Fordi det sender en unidimmer jo ikke) Og derfor tolker controlleren unidimmeren som “lav batteri”.

Igen det er bare en tese ud fra min erfaring med programmering af software. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Hvis det var tilfældet, vil unidimmer jo konstant stå med batteri lavt og i så fald er jeg ret sikker på at LK vil have opdaget fejlen.

Det kan jo være, at uni-dimmerne er fra en (tidlig?) serie, der havde "forkerte" id'er (som @Lars Jacobsen foreslår) - og at fejlen er rettet i senere produktionsserier (men du har ret, så burde det jo gælde for alle uni-dimmere fra samme serie). Jeg kender ikke den præcise alder på dimmerne, men måske kan nogen udlede alderen af serienumrene.

Er jeg den eneste, der har oplevet det?

-- 
Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Men stadigvæk. Hvis det er som Lars Jacobsen antyder, så burde de står med permanent batteri lavt, og hvergang du clear alarmen, vil den dukke op igen kort tid senere.

Der er ikke nogen tvivl om at det er en software fejl, men hvor den ligger er et godt spørgsmål. At batteri lavt er defineret i def filen for uni dimmerne er ikke alene nok til at du får batteri lavt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok