Hop til indhold

IHC captain timer ud på 5000ms


MoellerClaus
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvet forskellige installationer af IHC-captain via docker på min NUC server og på en Raspberry PY 3.

Jeg har hul igennem til min IHC styring via IHC starter og LK Nes software.

Går jeg ind på ip adr for raspberry pi kommer Captain op og beder om login og ip for IHC. Engang fandt den IHC men timede ud på 5000ms, men de fleste gange finder den ikke IHC selvom det er samme IP adresse i IHC starter.

Hvad mon jeg kan prøve?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har set min gøre det samme, men det har altid været samtidig med at jeg havde problemer med at nå controlleren med Visual eller hvis ServiceView havde problemer med at hente værdier når jeg åbnede en FB der. En genstart af controlleren løste som ofte problemet eller hvis jeg lukkede et eller flere af programmerne så jeg kun forsøgt at tilgå controlleren med 1 program åbent af gangen.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Lars1 skrev:

Har du prøvet at starte ServiceView via IHC starter, eller har du bare konstateret at IHC starter kan se IHC controlleren?

Hvad sker der hvis du forsøger at nå IHC controlleren via Visual?

Det virker begge dele.

Som sagt skriver IHCcaptain:

Citat
Der opstod en fejl - kunne ikke forbinde til IHC Controlleren på 10.18.93.2

Kontroller at IHC Controlleren findes på denne IP adresse(10.18.93.2), port (80) og er tændt.
Error message: Connection timed out after 5000 milliseconds
Code: 28

Den findes på 2 ip-adresser; denne her en den jeg vil bruge

Citat
Der opstod en fejl - kunne ikke forbinde til IHC Controlleren på 192.168.86.242

Kontroller at IHC Controlleren findes på denne IP adresse(192.168.86.242), port (80) og er tændt.
Error message: Connection timed out after 5001 milliseconds
Code: 28

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, MoellerClaus skrev:

Måske det er andre indstillinger i IHC controlleren som står skævt?

ihc_netværksindstillinger.png

ihc_dns.png

Nej det ser alt sammen fint ud. Mit bud er nok stadig at din RPI er på noget netværk der ikke kan nå din controller så godt. Er noget på WiFi og noget kablet?

Jeg vil gerne se på det i aften. Kan du prikke til mig på facebook eller via hjemmesiden https://jemi.dk/ihc - der er en facebook chat derinde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
På 7.11.2021 at 12:17 , Mikkel Skovgaard skrev:

Nej det ser alt sammen fint ud. Mit bud er nok stadig at din RPI er på noget netværk der ikke kan nå din controller så godt. Er noget på WiFi og noget kablet?

Jeg vil gerne se på det i aften. Kan du prikke til mig på facebook eller via hjemmesiden https://jemi.dk/ihc - der er en facebook chat derinde.

Hej Mikkel og andre

I går lykkedes det mig så at få installeret IHC Captain på Raspberry Pi 4.  Jeg kaldte den lokale adresse og efter et par forsøg fandt den IHC og det virkede:D

Der må ikke være andre programmer på fandt jeg ud af - altså Visual eller IHC starter.

Glæden var stor og jeg lavede et port-forward på mit google-wifi system og jeg kunne tilgå udefra (WAN):D

Så downloadede jeg FB til sonos-styring og indlagde det i IHC. Siden har det ikke virket.

Jeg har installeret det oprindelige program uden sonos igen. Men den dør når jeg kobler op:

image.png.d4c3000c231a9e15b12833d6cec182ad.png

Hvad kan jeg prøve?

IHC stater og visual virker fint. Samme melding kommer hvis jeg prøver på LAN.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ang. "Der må ikke være andre programmer på fandt jeg ud af - altså Visual eller IHC starter."

- Hvad mener du med det? Hvilke andre programmer - altså mener du at Visual eller IHCStarter ikke må være forbundet til din controller når du forbinder med IHC Captain?

Fordi det burdet nu fint kunne virke samtidig.

---

Den der timeout 504 er fordi den ikke får svar - men det virker meget mærkeligt. Det er meget tidligt i forløbet den åbenbart dør. Har du bookmarked en url?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, MoellerClaus skrev:

Hej Mikkel

Du har ret jeg kan bruge Visual og IHCStarter på en gang!

Ja jeg har bookmarket URL, men også prøvet via LAN med anden browser - det ændrer ikke noget. 5 min. går der typisk inden den timer ud.

Jeg har prøvet fra mobil osv. Det samme. 

Giver det mening at reinstallerer på PI?

Timer den ud under login eller?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok