Hop til indhold
  • 0

Fejl - "overcurrent, overvoltage" på ihc bus dimmer


Jakob Hauerslev
 Share

Spørgsmål

Hej

I dag da jeg kom hjem kunne jeg ikke tænde lyset på en lampe i køkkenet der for 14 dage siden er sat til min ihc bus-dimmer. Den har virket fint og uden problemer indtil nu.

Er der nogen kyndige der har en ide om hvad der er galt?

Der er ikke genstartet, opgraderet firmware eller andet ændret - den virker bare pludselig ikke på kanal 2.

Mvh

Udklip.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu har jeg så talt med fruen, der siger at det også gjorde sådan i morges, og kan konstatere at det er periodisk nu. Dvs. 10 min on, 5 min off, 15 min on, 20 min off osv.

Jeg har også læst et andet indlæg herinde hvor der var en anden fejl, med samme skriv i loggen. Jeg anvender udelukkende 230 v udtag direkte i dimmeren, og kanal 1 fungerer upåklageligt.

Det der undrer mig mest, er at det har fungeret helt fejlfrit, men så dukker det her pludselig op. Og så endda med seneste firmware på både dimmer og controller.

 

PS: WAF-scoren i en dimmer der er upålidelig er omkring 5-10 på en 100-skala <_<

https://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/8871-led-dimmer-2-kanaler-fejl-online-flag-overcurrent-overvoltage/#comment-61983

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, AndersBo skrev:

Har du prøvet at bytte rundt på kanal 1 og 2 -flyttes fejlen så ? Hvilke lyskilder bruger du? 

Nej, ikke endnu - men har da overvejet at købe en ny pære at sætte i. Det er en e27 philips led, så den burde da være ret almindelig og kompatibel med dimmeren.  

Det der undrer mig, er bare at det har kørt fint i næsten tre uger, og så lige pludselig brokker den sig uden at programmet, firmware eller installation i øvrigt er ændret. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 3.11.2021 at 22:44 , Jakob Hauerslev skrev:

Det der undrer mig, er bare at det har kørt fint i næsten tre uger, og så lige pludselig brokker den sig uden at programmet, firmware eller installation i øvrigt er ændret. 

Så er det med stor sandsynlighed FW i dæmperne der svigter. Indtil LK kommer med en ny kan du genopdatere  dine lysdæmpere, så vil det igen virke normalt i en periode.

Beskederne i serviceview kommer løbende, selv dæmper uden tilsluttet pære kommer med den meddelelse - slet og glem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Indtil LK kommer med en ny kan du genopdatere  dine lysdæmpere

Hvordan genopdater man sine LED dimmer? Såvidt jeg har forstået er LED dimmer firmwaren en del af firmwaren til IHC controlleren, og blive opdateret automatisk når en nyer firmware bliver tilgængelig i IHC controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Hvordan genopdater man sine LED dimmer? Såvidt jeg har forstået er LED dimmer firmwaren en del af firmwaren til IHC controlleren, og blive opdateret automatisk når en nyer firmware bliver tilgængelig i IHC controlleren.

Dimmer FW er korrekt en del af controller FW, men dimmerne bliver ikke opdateret automatisk, man skal manuelt ind i administrator og vælge de dimmer man ønsker at opdatere. Typisk vil man vælge alle. Det er denne genopdatering der, midlertidigt, kan afhjælpe problemet med manglende eller total mærkelig dimmer adfærd. Og det kan virkelig være mærkeligt, hos svogeren tænder lys i gang og bad ved børeneafd. på PIR, her tænder lyset i gangen nogle gange, og loftlyset i bad nærmest aldrig - spellyset tænder fint. Når de så er færdige i badet og manuelt slukker ganglyset - så tænder loftslyset i badeværelset. Lyset i de to rum er ikke på samme dimmer.

LK kom med en FW opdatering den 4 okt. men den indeholder desværre ikke ny FW til dæmperne.

De har fundet fejlen, men venter på endelig godkendelse inden frigivelse - Jeg håber meget at det bliver i denne måned. Har alt for mange kunder der ikke er tilfredse med deres lys, og det bliver kun værre her i den mørke tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg oplevede det samme og fandt ud af at Belastnings karakteristik skal stå til RC for at mit kørte stabilt. Når man nærlæser specifikationerne på busdimmeren kan den faktisk ikke klare stor belastning når den kører RL - i mit tilfælde nåede jeg frem til at 5 led spots var grænsen. RC giver ikke helt så meget dæmpning, men det virker uden at dimmeren bliver overbelastet :-S 

 

Skærmbillede 2021-11-09 092904.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 5.11.2021 at 13:06 , Henning Pedersen skrev:

Dimmer FW er korrekt en del af controller FW, men dimmerne bliver ikke opdateret automatisk, man skal manuelt ind i administrator og vælge de dimmer man ønsker at opdatere. Typisk vil man vælge alle. Det er denne genopdatering der, midlertidigt, kan afhjælpe problemet med manglende eller total mærkelig dimmer adfærd. Og det kan virkelig være mærkeligt, hos svogeren tænder lys i gang og bad ved børeneafd. på PIR, her tænder lyset i gangen nogle gange, og loftlyset i bad nærmest aldrig - spellyset tænder fint. Når de så er færdige i badet og manuelt slukker ganglyset - så tænder loftslyset i badeværelset. Lyset i de to rum er ikke på samme dimmer.

LK kom med en FW opdatering den 4 okt. men den indeholder desværre ikke ny FW til dæmperne.

De har fundet fejlen, men venter på endelig godkendelse inden frigivelse - Jeg håber meget at det bliver i denne måned. Har alt for mange kunder der ikke er tilfredse med deres lys, og det bliver kun værre her i den mørke tid.

Er der nogen der ved om der sker noget i sagen? Min dimmer er totalt ustabil, og at flashe firmwaren igen ændrer ikke på det. 

Yousave har tilbudt at bytte den, men hvis jeg bare får endnu en uduelig dimmer, så er det jo et fedt, og spild af tid at bytte den. - Altså er det kun en fejl på bestemte enheder, eller er det alle der har den aktuelle firmwareversion?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8.12.2021 at 12:27 , Henning Pedersen skrev:

Jeg ved ikke mere end jeg skrev sidst, og den nye FW er endnu ikke frigivet, desværre.

Det bliver mere og mere underligt med den dimmer - nu får jeg den byttet, da Solar har sagt at LK slet ikke kender til fejlen, så de vil have den ind. Jeg håber bare at jeg får en der virker - ny firmware eller ej...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok