Hop til indhold
  • 0

Få adgang til controller via wifi


Piper
 Share

Spørgsmål

Jeg er fuldstændig novice indenfor dette felt. Efter skift af bredbåndsudbyder har jeg fået ny router fra YouSee. For at komme i kontakt med min IHC controller skal jeg/tror jeg lave en port forward regel i denne router hvor ekstern host, ekstern port samt intern host og intern port skal angives ud over et par andre emner som kan ses på vedhæftede billede.

Jeg har før været i kontakt via 192.168.1.3 port 443, men er simpelthen i tvivl om hvor det skal stå i skemaet og hvad der skal stå i de andre felter bortset fra Standardtjenestenavn som er noget jeg selv skal finde på.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, på forhånd tak2014519270_Skrmbillede2021-10-28kl_11_29_42.png.bed4cd6e9914ac9d5a566bf03ffc3949.png

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Generelt vil jeg kraftig fraråde internet adgang til en IHC controller. Sikkerheds designet i samtlige IHC versioner er tilbage fra 2005 og er stortset ikke blevet opdateret siden.

 

Men hvis du vil give internet adgang til din IHC controller skal firewallen i din router konfigureres som nedenstående.

Ekstern host: * * betyder at alle kan tilgå din IHC controller. Hvis du ved hvilke IP addresser dine enheder har når du tilgår IHC controlleren fra internettet, kan skrive dem her. Det vil gøre din IHC controller MEGET mere sikker.

Intern host: IP addressen på din IHC controller når du tilgår den fra dit lokal net.

Protocol: TCP

Extern port: Den port du ønsker at bruge til at nå din IHC controller på når du tilgår den fra internettet.

Intern port: Den port som din IHC controller svare på når du tilgår den med Visual, ServiceView, AdminView etc. fra dit lokal net.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars, tak for et hurtigt svar. Jeg har kun brug for at kunne komme på controlleren når jeg er hjemme, og er på vores eget wifi net, så måske skal der ikke skrives noget i rubrikkerne vedrørende eksterne host og port. Jeg har prøvet at skifte  faneblad i routerens konfigurationsmenu, og er gået væk fra menuen "port forward" til menuen "Firewall", og nu ser min opsætning ud som på billedet herunder.

Jeg kan desværre stadig ikke komme i kontakt med controlleren fra eksempelvis min iPad, når jeg er hjemme i stuen og altså på vores eget net, så noget må jeg gøre forkert

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
53 minutter siden, Piper skrev:

Hej Lars, tak for et hurtigt svar. Jeg har kun brug for at kunne komme på controlleren når jeg er hjemme, og er på vores eget wifi net, så måske skal der ikke skrives noget i rubrikkerne vedrørende eksterne host og port. Jeg har prøvet at skifte  faneblad i routerens konfigurationsmenu, og er gået væk fra menuen "port forward" til menuen "Firewall", og nu ser min opsætning ud som på billedet herunder.

Jeg kan desværre stadig ikke komme i kontakt med controlleren fra eksempelvis min iPad, når jeg er hjemme i stuen og altså på vores eget net, så noget må jeg gøre forkert

Hvis ikke skal have adgang til controlleren fra internettet skal du slet ikke konfigurer noget i firewall delen af routeren. Normalt vil WIFI og de fysiske LAN porte på routeren være på samme logiske netværk, så start med at få adgang til controlleren via de fysiske LAN porte på routeren. Når du har det bør WIFI også virke.

Dit sceendump af router konfiguration ser lidt anderledes ud en det jeg ser på min TDC router, så jeg vil ikke garanter at WIFI og fysiske LAN porte er på samme logiske netværk i routeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis  det stadig ikke virker efter genstart af controller, skal du kontrollere at din din nye router laver det samme lokale net som du havde med din gamle router.

Du kan tjekke hvilket net din nye router laver på flere måder. Tjek f.eks. din nye routers IP-nummer. Hvis din nye router IKKE har IP-nummeret 192.168.1.1 har du lokaliseret problemet, idet jeg går ud fra at din IHC controller har IP-nummer 192.168.1.3. De tre første tal i IP-nummeret (altså f. eks. 192.168.1) SKAL være ens på både router og controller for at du kan se controlleren på dit lokale netværk.

Hvis din nye router laver et andet lokalt net og f.eks. har IP-nummeret 192.168.0.1 kan du ikke se din controller på dit nye lokale netværk. Hvis dette er tilfældet skal du manuelt ændre controllerens IP-adresse til f. eks 102.168.0.3  eller også skal du ændre det netværk som din router laver så det matcher til din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for al hjælpen, jeg har nu genstartet controlleren, dernæst afbrudt strømmen til  mit modem og efter at have tændt det igen har jeg givet det et reset. Hvorfor det virker aner jeg ikke, men nu har jeg den adgang til controlleren via WIFI som jeg gerne vil have, så alt er godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Piper skrev:

Tak for al hjælpen, jeg har nu genstartet controlleren, dernæst afbrudt strømmen til  mit modem og efter at have tændt det igen har jeg givet det et reset. Hvorfor det virker aner jeg ikke, men nu har jeg den adgang til controlleren via WIFI som jeg gerne vil have, så alt er godt.

Det er IT. Genstart løser ofte problemet. Sommetider skal der dog flere genstart til. :)

Nogle router har et problem hvis du giver en enhed en statisk IP i det DHCP range som de administrer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok