Hop til indhold
  • 0

Wireless lampeudtag relæ (505D6504)


Henny
 Share

Spørgsmål

Hej,

Er der en der kan hjælpe med at vise et simpelt program til et Wireless lampeudtag relæ (505D6504)?

og proceduren (Tænker om det kun er at linke den til controlleren via softwaren) hvis der er nogen :D 

Jeg har en 4sl afbryder hvor jeg bruger øverst højre, og så skulle relæet gerne følge tryk som kip tænding (1 tryk = on & tryk igen = off)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du prøvet at følge den udemærkede villedning som følger med IHC Visual? Jeg mener den kommer frem hvis du trykker på F1 i IHC Visual. Der er også indtil flere funktions blokke i IHC VIsual som er beregnet til Wireless komponenter og de kommer alle med en udemærket villedning. Jeg mener at du finder denne hvis du maker funktions blokken i dit Visual program og trykker på F1.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Lars1 skrev:

Har du prøvet at følge den udemærkede villedning som følger med IHC Visual? Jeg mener den kommer frem hvis du trykker på F1 i IHC Visual. Der er også indtil flere funktions blokke i IHC VIsual som er beregnet til Wireless komponenter og de kommer alle med en udemærket villedning. Jeg mener at du finder denne hvis du maker funktions blokken i dit Visual program og trykker på F1.

Hej Lars, yes det var det første jeg gjorde :)

Det eneste der kom frem når jeg trykker F1 på produktet er noget om at indsætte noget og ikke en forklaring på Wireless lampeudtag relæ.

Troede der var en herinde der kendte til produktet da der må være andre der har sådan en monteret.

jeg gætter selv på at hvis jeg sætter den ind, laver en simpel kip som styres af mit tryk (4sl), og trækker udgangen fra funktionsblokken til det de kalder udgang på produktet (hvis jeg har ret og det virker, ville det være 1 mill. gange bedre at kalde det relæ end udgang, men det kan man måske snakke med LK om :lol:) så skifter den, men det ville være rigtig belejligt hvis der var en der vidste det, inden jeg køber dem.

ps. og selvfølgelig husker at linke wireless udtaget til/i programmet også ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er mange herinde der kender til produktet. Vi plejre bare at henvise til LK's dokumentation fordi den er temmelig god og forklar alt med billeder etc. i et let forståeligt sprog.

Det er efterhånden noget siden at jeg har haft Visual åben, men nu tog jeg lige et check på hvordan man får hjælpen frem. Når du marker et produkt og trykker på F1, så åbner hjælpen ganske rigtigt i afsnittet for indsæt produkt. Yderste til venstre kan du så vælge næste punkt som hedder link wireless produkt. 2 punkter længere ned kommer du så til forbind IHC produkt til funktions blokke. Her har du en udførlig beskrivelse af hvordan man forbinder et IHC produkt til en funktions blok.

Der er ikke nogen funktionel forskel på om du bruger et wireless relæ lampeudtag eller et alm. lampeudtag. Det er den samme funktions blok du skal bruge, og det wireless relæ lampeudtag optræder på samme måde som et alm. lampeudtag i listen over dine IHC produkter i venstre side.

Du kan lave hele dit program og teste det offline i Visual før du invester i lampeudtaget.

Alt dette og mere til kan du læse i den medfølgende IHC dokumentation hvis du bruger 15 min. på at bladre lidt i den.

 

Det hedder en udgang fordi den dækker over både relæ udgange og dimmer udgange, og så har der været brugt samme navne og grund produkter side første IHC version for mere end 30 år siden. Faktisk kan du bruge et I/O modul fra den første IHC version sammen med en Visual 3 controller.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 27.10.2021 at 11:35 , Lars1 skrev:

Der er mange herinde der kender til produktet. Vi plejre bare at henvise til LK's dokumentation fordi den er temmelig god og forklar alt med billeder etc. i et let forståeligt sprog.

Det er efterhånden noget siden at jeg har haft Visual åben, men nu tog jeg lige et check på hvordan man får hjælpen frem. Når du marker et produkt og trykker på F1, så åbner hjælpen ganske rigtigt i afsnittet for indsæt produkt. Yderste til venstre kan du så vælge næste punkt som hedder link wireless produkt. 2 punkter længere ned kommer du så til forbind IHC produkt til funktions blokke. Her har du en udførlig beskrivelse af hvordan man forbinder et IHC produkt til en funktions blok.

Der er ikke nogen funktionel forskel på om du bruger et wireless relæ lampeudtag eller et alm. lampeudtag. Det er den samme funktions blok du skal bruge, og det wireless relæ lampeudtag optræder på samme måde som et alm. lampeudtag i listen over dine IHC produkter i venstre side.

Du kan lave hele dit program og teste det offline i Visual før du invester i lampeudtaget.

Alt dette og mere til kan du læse i den medfølgende IHC dokumentation hvis du bruger 15 min. på at bladre lidt i den.

 

Det hedder en udgang fordi den dækker over både relæ udgange og dimmer udgange, og så har der været brugt samme navne og grund produkter side første IHC version for mere end 30 år siden. Faktisk kan du bruge et I/O modul fra den første IHC version sammen med en Visual 3 controller.

 

Nå, det var simpelt (som forventet, og uden at bruge en måned eller et nyt kursus ;):lol:) at forbinde det,

jeg havde bare ikke rodet med det i mange mange år, så var lige lidt usikker/rusten (ja har læst dokumentation før, og været på kursus :)) .

For andre der kan bruge det så er det sådan her.

4sl (valgte selv ØH) til avanceret Kip (til alm kip, men bruger scenarie til tænd i perioder når jeg er ude, og overfald blink lys),

der efter trukket fra udgang fra kip til Wireless udgang (som er relæet i lampeudtaget), og så er der lys i LED loftlampen,

God weekend herfra

:rolleyes:

 

Ps. syntes stadigvæk det ikke skulle kaldes udgang alene, men feks. intern Relæ, udtagsrelæ, eller relæ udgang.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Henny skrev:

Ps. syntes stadigvæk det ikke skulle kaldes udgang alene, men feks. intern Relæ, udtagsrelæ, eller relæ udgang.

Der er meget i LK IHC som burde kaldes noget andet idag. Men udgang og indgang stammer tilbage fra da IHC blev designet (et design som der stortset ikke er ændret på siden). Dengang var der kun udgange og indgange og intet andet. Der var ikke noget wireless, LED dimmer, netværks adgang m.m. Det hotte var såvidt jeg husker et "voice" modem der kunne styres med en trykknap telefon. SMS modem og netværks adgang kom først senere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok