Hop til indhold
  • 0

Skift af lampeudtag dimmer til relæ


Henny
 Share

Spørgsmål

Hej,

jeg har en del Wireless lampeudtag Dimmer (505DA102 - 20-250W LCR), og vil skiften nogle af dem til relæ (505D6504 - EL nummer: 1020007480)

Hvilket produkt i softwaren er det relæét svarer til? (Tror selv det er den der som wireless lampeudtag, men der er også en under universal relæ, er det relæ modul til feks dåse?)

Til hvad ændre jeg programmet i ihc controleren. (i dimmeren er der en touch indgang hvor afb. sidder, og så reg. udtaget lysstyrken og on/off

jeg syntes ikke der er en indgang på lampeudtag relæ, kun udgang og scenarie)

Håber det er forståeligt, men ellers forsøger jeg uddybe hvis nødvendigt :)

Med venlig hilsen

Henny

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

I 1 værelse er det hygge lamper (snoet lyskilde) med mindre belastning,

et andet værelse er det en lampe til max 3x5W. (her kunne jeg godt skifte til LK LED dimmer lampeudtag 5W og op til ?W,

men han ønsker kun tænd/sluk og LED GU10 lyskilder alm. er lidt billiger end dæmpbare ;) )

2 andre rum kunne godt være LED dimmere, men igen der ønskes bare on/off, og jeg skal jo ud og købe den ene eller den anden.

ps. jeg har ikke mulighed for at trække nyt kabel til en alm udgang, der er ikke plads og så skal der købes et nyt udgangs modul hvis det skal den vej.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24.10.2021 at 03:14 , Henny skrev:

Hej,

jeg har en del Wireless lampeudtag Dimmer (505DA102 - 20-250W LCR), og vil skiften nogle af dem til relæ (505D6504 - EL nummer: 1020007480)

Hvilket produkt i softwaren er det relæét svarer til? (Tror selv det er den der som wireless lampeudtag, men der er også en under universal relæ, er det relæ modul til feks dåse?)

Til hvad ændre jeg programmet i ihc controleren. (i dimmeren er der en touch indgang hvor afb. sidder, og så reg. udtaget lysstyrken og on/off

505D6504 - EL nummer: 1020007480 er ganske rigtig et wireless relæ lampeudtag. Et universal relæ kan monteres i steddet for en alm. fuga afbryder, men er uden tangenter. Et Kombi relæ er universal relæ med tangenter. IHC Visual vil brokke sig hvis du forsøger at linke et forkert produkt.

Jeg kan ikke huske om der findes en funktions blok for wireless relæ. Hvis ikke erstarter du bare funktions blokken som din wireless dimmer er forbundet til med en standard lys styring med kip eller hvad du nu har lyst til. I IHC programmet er der ikke nogen funktionel forskel på om du bruger et wireless relæ eller en udgang på et output modul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Lars1 skrev:

505D6504 - EL nummer: 1020007480 er ganske rigtig et wireless relæ lampeudtag. Et universal relæ kan monteres i steddet for en alm. fuga afbryder, men er uden tangenter. Et Kombi relæ er universal relæ med tangenter. IHC Visual vil brokke sig hvis du forsøger at linke et forkert produkt.

Jeg kan ikke huske om der findes en funktions blok for wireless relæ. Hvis ikke erstarter du bare funktions blokken som din wireless dimmer er forbundet til med en standard lys styring med kip eller hvad du nu har lyst til. I IHC programmet er der ikke nogen funktionel forskel på om du bruger et wireless relæ eller en udgang på et output modul.

Super, så er det jeg tænkte rigtigt ;)  (altså det er det lampeudtag under wireless :lol:) takker for at forklare produkterne.

forestillede mig at bruge funktionsblokken simpel kip (havde ikke lige ledt efter en anden blok) fra min 4sl afb., og så sætte kip udgang til wireless udgang. Syntes det ville give bedre mening (for mig) at kalde det Relæ på produktet Wireless lampeudtag Relæ, i stedet for udgang.

Håbede der var en der havde brugt sådan en, så jeg vidste det inden jeg gik ud og købte nogle. (selv om det virker rigtigt, kan man jo godt lave en sjælen fejl, ikk ;):lol:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok