Hop til indhold
  • 0

NEdbrud efter firmwareopdatering


PeterPagh
 Share

Spørgsmål

God aften,

Jeg har overtaget et hus, hvor der er installeret et lidt ældre IHC-anlæg. Med til huset fulgte en cd-rom med IHC Visual 1.22, som jeg (efter at have fundet cd-rom-drev:)) fik installeret på min computer, og jeg fik med en usb-adapter også sluttet computeren til stikket på anlægget. Jeg kunne dog ikke rigtig få hentet projektet fra controlleren over på min computer, og jeg kunne læse mig frem til, at det muligvis kunne have noget at gøre med firmwaren. Så jeg besluttede mig for at opdatere firmwaren til 0.1.5.0 (controllerens firmware var 0.0.5.0) og så installere Visual 1.32 på min computere. Opdateringen gik sådan set fint nok, men fem minutter efter endt opdateringen blev forbindelsen kappet til alle kontakter i hele huset kappet. Jeg har ført firmwaren tilbage til den oprindelige, og jeg har haft slukket HFI-relæet for at genstarte anlægget for at se, om den hang i et eller andet der. Men lige lidt har det hjulpet.

Det er naturligvis en noget træls situation, så jeg vil høre, om der skulle være et kvikt hoved herinde, der kunne have et bud på, hvad der kunne være galt?

Mvh
Peter Pagh

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du har desværre fået slettet din projekfil på controlleren, da du lavede den opgradering af firmware.

Hvis ikke du har en backup af din projekfil, er det desværre forfra med at programmere. Det kan selvfølgelig være noget af et arbejde, afhængig af om du har dokumentation over adresser på dine ind-/udgange eller ej. Du er ikke så heldig at tidligere ejer eller installatøren, har lavet en backup af programmet, som ligger sammen med den cd-rom du har fået med? 

 

 

 

 

 

Screenshot_20211023-221148-962~2.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej @PeterPagh

Jeg håber du fik gang i dit hus igen! :)

Jeg er også lige flyttet i et nyt hus, hvor der sidder et gammelt IHC Visual 1 anlæg, og jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med setuppet. Jeg har forsøgt at installere "IHC Control Visual version 1.32 (.zip)" fra IHC's egen hjemmeside (https://www.lk.dk/mitlk/download-ihc-software/ihc-controller-visual-1/), men "IHCVisualSetup.exe" åbner ikke rigtigt: Den åbner kortvarigt et installationsvindue, som lukker af sig selv igen, men som derefter efterlader "32-bit setup launcher" i joblisten. Jeg har også forsøgt at åbne den i Windows XP kompatibilitetstilstand. Jeg kører selv med Windows 10. Jeg har også forsøgt mig med "IHC Control Visual - DEMO version 1.32 (.zip)", men det virker heller ikke for mig. Hvordan fik du installeret v1.32?

Mvh
Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, JensKuhr skrev:

Hej @PeterPagh

Jeg håber du fik gang i dit hus igen! :)

Jeg er også lige flyttet i et nyt hus, hvor der sidder et gammelt IHC Visual 1 anlæg, og jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med setuppet. Jeg har forsøgt at installere "IHC Control Visual version 1.32 (.zip)" fra IHC's egen hjemmeside (https://www.lk.dk/mitlk/download-ihc-software/ihc-controller-visual-1/), men "IHCVisualSetup.exe" åbner ikke rigtigt: Den åbner kortvarigt et installationsvindue, som lukker af sig selv igen, men som derefter efterlader "32-bit setup launcher" i joblisten. Jeg har også forsøgt at åbne den i Windows XP kompatibilitetstilstand. Jeg kører selv med Windows 10. Jeg har også forsøgt mig med "IHC Control Visual - DEMO version 1.32 (.zip)", men det virker heller ikke for mig. Hvordan fik du installeret v1.32?

Mvh
Jens

Hvor bor du? Jeg har en bærbar pc rigget op til Visual 1 hvis det er.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 11/30/2021 at 12:49 PM, Bjarne Sørensen said:

Hvor bor du? Jeg har en bærbar pc rigget op til Visual 1 hvis det er.

Hej Bjarne

Beklager det sene svar - jeg har vist ikke lige fået sat notifikationer op på det her forum. 

Jeg bor i Silkeborg, så hvis det stadig passer, at du bor i Sorø, så er der lidt lang vej. Ellers tak for tilbuddet :)

Jeg er i skrivende stund ved at konfigurere en VirtualBox med Windows XP på min Mac. Håber det lykkedes...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, JensKuhr skrev:

Hej Bjarne

Beklager det sene svar - jeg har vist ikke lige fået sat notifikationer op på det her forum. 

Jeg bor i Silkeborg, så hvis det stadig passer, at du bor i Sorø, så er der lidt lang vej. Ellers tak for tilbuddet :)

Jeg er i skrivende stund ved at konfigurere en VirtualBox med Windows XP på min Mac. Håber det lykkedes...

Det er rigtigt at jeg bor i Sorø så det er ikke lige i nærheden. 
men du skal nok gå det til at virke. 
fu skal bare sørge at have et kabel med 9-pol subD hun-hun der er forbundet lige igennem, ben 2 til ben 2 og ben 3 til ben 3 og gnd på ben 1. 
sluk controlleren når du tilslutter den. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 hour ago, Bjarne Sørensen said:

Det er rigtigt at jeg bor i Sorø så det er ikke lige i nærheden. 
men du skal nok gå det til at virke. 
fu skal bare sørge at have et kabel med 9-pol subD hun-hun der er forbundet lige igennem, ben 2 til ben 2 og ben 3 til ben 3 og gnd på ben 1. 
sluk controlleren når du tilslutter den. 

Tak for tilliden :)

Det lykkedes desværre ikke i første forsøg i går. Jeg bruger følgende kabelsammensætning; kan du se nogle umiddelbare udfordringer ved det? Der er desværre ret mange led i kæden, hvor det kan hoppe af. Dertil kommer en virtual Windows XP på en Mac.. Burde jeg kunne se controlleren direkte fra min Mac ved tilslutning til controlleren? Altså ikke fra den virtuelle maskine via IHC Visual, men i macOS. 

Jeg slukkede ikke controlleren inden tilslutning, så det vil jeg lige prøve senere. 

IMG_20220220_095456.jpg

IMG_20220220_095507.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja der er mange steder den kan gå galt i sådan et setup.

Du skal:

sikre driveren til usb dimsen virker.

den skal konfigureres til com 1 og de gamle traditionelle settings.

så er der benforbindelserne som Bjarne nævner, de skal også passe.

 

En måde at teste ovenstående på er med et terminal program som gerne skulle kunne se “echo” tegn, hvis du kortslutter ben 2-3

Ellers må der vel være nogen i nabolaget der har en gammel PC med fysisk COM port du kan låne eller evt. købe til mindre end det du har brugt på usb converteren ;-) Jeg har vist (mindst) 3-4 stykker liggende jeg skal have afsat.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er de rigtige ting du bruger til det. 
der er noget med at når du sætter kablet i din Mac spørger den vist om den skal installeres under Windows eller Mac. 
Men du skal kunne se din USB-seriel adapter under enhedshåndtering i Windows. Jeg mener også at Visual 1 kun understøtter Com 1 og 2 så prøv lige at ændre adapteregenskaberne på den. 
Selve Windows vil ikke kunne se controlleren. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok