Hop til indhold
  • 0

IHC kombi dimmer kun som input og uden belastning


Lars1354922243
 Share

Spørgsmål

Hej. Jeg har en del gamle IHC kombi dimmer som ikke rigtig kan bruges mere grundet LED og jeg er blevet træt af at lede efter LED som virker samme med IHC! Derfor tænkte jeg at programmere dem til altid at være slukket og så bruge dem som tryk/input og så styre HUE/IKEA/andet IHC fra disse. 

Jeg har søgt en del efter om nogen har erfaring med at montere en modstand for at give belastning så dimmeren virker. Det er klart at dimmeren aldrig må tændes da en modstand vil blive meget varm og hurtig vil brænde over, men er det en hel uforsvarlig ide at sætte en lille effektmodstand på 5w over nul og dimmer og så sørge for at den aldrig bliver tændt?

Eller findes der andre måder at få en dimmer til ar virke uden belastning?

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
On 10/26/2021 at 4:45 PM, Lars1 said:

Jeg synes jeg læste et sted and nogen havde løst problemet med en kondensator i steddet for en effekt modstand.

Det med kondensator "virker" kun når der samtidigt er en belastning. Jeg har i øvrigt aldrig fået det til at virke ordentligt med LED pærer. 

Hvis man skal køre uden belastning så skal man have en modstand på. Hvor stor den skal være ved jeg ikke. Men jeg vil umiddelbart gætte på at det ikke behøver være en 5W modstand for så meget skal kombidimmeren ikke bruge når det bare er input. En 33K modstand vil give en lækstrøm på 1W.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, khjollund skrev:

Er der ikke kommet en kombi dimmer, der i lighed med lampeudtag dimmer HW version 2, kan håndtere LED ?

Desværre ikke, mig bekendt skyldes det manglende plads til klemme og den nødvendige elektronik, hvis dimmeren også skal kunne være i en gammel indmurings dåse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok