Hop til indhold
  • 0

IHC alarm fejl, ændringer af lys tændt om morgenen


Hans Wincent
 Share

Spørgsmål

backup backup.visHalløj.

Først tak for medlemskab.

 

Jeg har købt hus med det her IHC styring, men jeg mistænker at det der oprindeligt er monteret i huset ikke rigtig fungere mere efter ejer der monterede (Eklektiker) solgte huset.

Der er tale om en 6.2 Kontroller der står med rødt batteri konstant, og en grøn lampe der står og blinker ca 1 gang i sekundet.

Der ligger en løs 4 punkts kontakt jeg har prøvet at skifte batteri på, men uanfægtet dette kommer der ikke noget lys i dioeder når jeg trykker på dem, så tænker den må være defekt?

Der er alarm monteret med sensorer og sms modul i kælder, den har stået og bibbet konsekvent en gang hver 10 min ca, den tror jeg dog jeg har fjernet fejlen på ved at sætte nyt simkort til og haft strømmen af backup batterierne en dag for så at tilslutte igen her i dag. Den har været stille siden.

Dog kan jeg ikke med denne alarm få adgang til sms modul så jeg kan ændre hvem der sendes til hverken i mail eller sms.

Så aner ikke om det reelt virker.

Har prøvet at læse mig til svar i den 200 sider manual, men når jeg ingen anelse har om opsættelse eller fremgang syntes jeg det var noget sværere at finde hoved og røv i end lige først antaget( her ved jeg godt jeg er evig optimist :-D) Jeg skal ikke bruge det alarm fis til noget da jeg har købt anden alarm der opfylder det jeg ska lbruge, dog kunne funktionen måske kombineres så den bare står som alarm i garagen og måske kunne vække mig via opkald hvis der er indbrud der.?

 

Der er også monteret lys der virker via skumringssensor, og  der tænder lyset om natten, det er pisse smart, men igen her kan jeg ikke få noget til at virke når jeg sætter et timer ur til om morgenen.

Mit håb er der er en der kender nok om det til at kunne gennemskue hvad der mangler og hvad der skal til, evt rette min opsætning. 

Det er mange spørgsmål og skulle det koste et eller andet er jeg også frisk på den. 

Jeg har vedhæftet den fil jeg har trukket ud af controller.

 

Redigeret af Hans Wincent
fejl backupfil
Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Hans

Velkommen til IHC user.

 

2 timer siden, Hans Wincent skrev:

Der ligger en løs 4 punkts kontakt jeg har prøvet at skifte batteri på, men uanfægtet dette kommer der ikke noget lys i dioeder når jeg trykker på dem, så tænker den må være defekt?

Inden du smider den ud, så prøv lige at skrabe/slibe kontaktpunkterne for batteriet, det har før fået liv i Wireless tryk.

 

2 timer siden, Hans Wincent skrev:

Der er alarm monteret med sensorer og sms modul i kælder, den har stået og bibbet konsekvent en gang hver 10 min ca, den tror jeg dog jeg har fjernet fejlen på ved at sætte nyt simkort til og haft strømmen af backup batterierne en dag for så at tilslutte igen her i dag. Den har været stille siden.

Dog kan jeg ikke med denne alarm få adgang til sms modul så jeg kan ændre hvem der sendes til hverken i mail eller sms.

Så aner ikke om det reelt virker.

Har prøvet at læse mig til svar i den 200 sider manual, men når jeg ingen anelse har om opsættelse eller fremgang syntes jeg det var noget sværere at finde hoved og røv i end lige først antaget( her ved jeg godt jeg er evig optimist :-D) Jeg skal ikke bruge det alarm fis til noget da jeg har købt anden alarm der opfylder det jeg ska lbruge, dog kunne funktionen måske kombineres så den bare står som alarm i garagen og måske kunne vække mig via opkald hvis der er indbrud der.?

Der er hverken SMS modul eller alarmkomponenter i programmet, så det er meget forståeligt at det ikke virker som ønsket.

 

2 timer siden, Hans Wincent skrev:

Der er også monteret lys der virker via skumringssensor, og  der tænder lyset om natten, det er pisse smart, men igen her kan jeg ikke få noget til at virke når jeg sætter et timer ur til om morgenen.

Hvis det er halvmånerne på garagen du mener, då prøv, via Serviceview, at ændre "Tændtidspunkt" fra 15.00 til f.eks. 05.30.

OBS: Hvis du i stedet vælger at ændre tiden i selve Visual programmet, så skal du først lægge et tomt projekt op, ellers slår ændringen ikke igennem. 

 

Håber det hjælper dig videre.

Venligst Henning

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Hej Henning

Tak for svar :-)

Inden du smider den ud, så prøv lige at skrabe/slibe kontaktpunkterne for batteriet, det har før fået liv i Wireless tryk.

(Dette virkede rent faktisk, der kom liv i dioden nu, nu skal jeg så finde ud af at kode den sammen med noget da den ikke virker) :-)

 

Der er hverken SMS modul eller alarmkomponenter i programmet, så det er meget forståeligt at det ikke virker som ønsket.

(Jeg har så rettet i min oprindelige backup fil og fået slettet alarm modulet for at se om dette kunne hjælpe. jeg har lagt filen op med alarm funktionen nu)

Hvis det er halvmånerne på garagen du mener, då prøv, via Serviceview, at ændre "Tændtidspunkt" fra 15.00 til f.eks. 05.30.

( Serviceview skriver den er i fejltilstand så kan ikke komme i kontakt med den, men prøver at sætte tiden til 0530 i visual så, vil det så tænde den om morgenen også?)

OBS: Hvis du i stedet vælger at ændre tiden i selve Visual programmet, så skal du først lægge et tomt projekt op, ellers slår ændringen ikke igennem. 

 

Håber det hjælper dig videre.

Venligst Henning

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Hans Wincent skrev:

men prøver at sætte tiden til 0530 i visual så, vil det så tænde den om morgenen også?)

Ja, den tænder kl 5.30 hvis det er mørkt, slukker når det bliver lyst og tænder igen om eftermiddagen når det igen bliver mørkt og slukker på det indstillede tidspunkt. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok