Hop til indhold
  • 0

Tilslutning af yderligere ledning til eksisterende 230V output


Anden
 Share

Spørgsmål

Hej IHC eksperter

Jeg er ved at tilkoble yderligere et par spot i udhænget af huset, men ret langt fra de nuværende der sidder under min terrasse, så det er ikke så nemt bare at sætte de næste sammen med kablet til de andre undervejs til IHC-panelet.
Så min umiddelbare tanke var at tilslutte de ekstra spots i en samleboks på loftet, der så skal gå ned til samme udgang i IHC-panelet som de andre spots, så der bare sidder 2 kabler i samme udgang.
Ved IHC-panelet kan jeg se at den eksisterende spotledning der går ned til den konkrete udgang er en hvid ledning der samles med en masse andre hvide ledninger og en jordledning i et stort kabel. hmm...

Hvad gør jeg så?
Fra min samleboks på loftet med de ekstra spots har jeg et kabel med 3 ledninger i, hvor jord dog ikke er tilsluttet og så er der naturligvis kun blå og brun tilbage.
Jeg tænker at den ene skal ned i udgangen, men hvad gør jeg med den anden og hvilken skal på hvor?

Jeg ser frem til at høre fra jer, da det irritere mig rigtig meget at jeg tænkte at det måtte være rigtig simpelt. B)
 

På forhånd tak

Vh.

Anders Olesen

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Hvis du ikke er sikker på hvordan du laver sådan en simpel ændring korrekt, vil jeg klart anbefale dig at kontakte en elektriker. Han bør max bruge 1 time på at lave det korrekt.

Det har jeg os gjort. Men tak for ingen hjælp fra din kommentar... :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Anden skrev:

Det har jeg os gjort. Men tak for ingen hjælp fra din kommentar... :rolleyes:

Når du har så lidt styr på korrekt el installation som dit indlæg tyder på, så er risikoen for at du brænder hytten af hvis du misforstår hvad jeg skriver temmelig stor. Det ansvar vil jeg ikke have på mine skulder. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok