Hop til indhold
  • 0

5.2.05.d Varmestyring - Fejl i blok


Theis Wybrandt
 Share

Spørgsmål

Har brug for hjælp til at fejlfinde på denne blok.

Jeg bruger udelukkende gulvvarme termostat i et rum og problemet er at der ikke tages hensyn til hysterese. Det betyder at min telestat står og tænder/slukker mange gange, når temperatur ligger omkring den ønskede temperatur.

Jeg er helt sikker på at der ikke er andre årsager til fejlen (ventilmotion/pulsvarme). Hvis jeg kører programmet i simulering virker det som det skal. Jeg kan også se de intern variable og de står korrekt. Er der nogen måde hvor jeg kan se de interne variable når programmet kører på controller? Er interesseret  i hvordan jeg løser fejlen i stedet for en som "blot" retter programmet.

Pft. Theis 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
39 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Du kan se alle runtime værdier i serviceview. 

Det er korrekt, men jeg synes at mangle de intern variable jeg kan se når jeg simulerer programmet.

Vil tro at det er dem som enten står forkert eller læses forkert, da både temperatur og hysterese står korrekt, når jeg ser i serviceview.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, Theis Wybrandt skrev:

Det er korrekt, men jeg synes at mangle de intern variable jeg kan se når jeg simulerer programmet.

Korrekt.

inden du gør for meget så prøv lige at lægge et tomt projektdirektør controlleren og læg dit program ned igen. Hvid der er nogle interne variabler der står forkert, så er de nu rettet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Korrekt.

inden du gør for meget så prøv lige at lægge et tomt projektdirektør controlleren og læg dit program ned igen. Hvid der er nogle interne variabler der står forkert, så er de nu rettet. 

Kan se at du tidligere har set på dette problem. Så tænker det er i blokken fejlen ligger.

Er det blot at kigge programmet slavisk igennem for at finde fejlen.  

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok