Hop til indhold
  • 0

Programmering


ksc
 Share

Spørgsmål

Hej alle.

Jeg står med en vis legemsdel i vandskorpen. har et hus med ihc. den ene styring er stået af og elektrikkeren har været og sætte en ny op. men ha har ikke kunne få programmet ud af den gamle.  han vil ikke give en pris på at lave en ny kodning da han jo ikke kender hvad der sider hvor. 

har haft fat i tidlige eger af huset og han har fundet en fil som han mener er den der er brugt,  det vil sige alle komponenter er sat til de rigtig porte. men funktionsblokkene og opsætning af det hele mangler. 

fik af vide at der måske kunne side en venlig sjæl her inde der keder sig som vil kunne lave det for mig, afregning kan vi snakke om ved kontakt, 

der er  11 rum i huset  hvor der er varme alarm og røg ind over. 

Ny og Gammel Ver.3

på forhånd tak.

VAAL.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du prøver at vedhæfte den gamle fil kan vi se om det er noget der nemt kan lade sig gøre at skrive om, for der findes ikke konverteringsprogrammer.

Så hvis det i første omgang bare er førstehjælp til at få indført nogle simple kip tænd/sluk funktioner og identificeret hvad der sidder så skulle der være hjælp at hente. Efterfølgende når det er muligt at tænde/slukke lys, er der ro til at optimere programmet og få (gen)indført avancerede funktioner med PIR timere osv.

så lad os se den gamle fil. 
Går ud fra den nye controller er ver. 3.

Hvad var den gamle ? En helt gammel termihc på dos, eller en Visual 1 eller 2 ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
40 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Hvis du prøver at vedhæfte den gamle fil kan vi se om det er noget der nemt kan lade sig gøre at skrive om, for der findes ikke konverteringsprogrammer.

Så hvis det i første omgang bare er førstehjælp til at få indført nogle simple kip tænd/sluk funktioner og identificeret hvad der sidder så skulle der være hjælp at hente. Efterfølgende når det er muligt at tænde/slukke lys, er der ro til at optimere programmet og få (gen)indført avancerede funktioner med PIR timere osv.

så lad os se den gamle fil. 
Går ud fra den nye controller er ver. 3.

Hvad var den gamle ? En helt gammel termihc på dos, eller en Visual 1 eller 2 ?

Der er varme og alarm ikke lys.

men har lagt en fil i hoved oplægget og skrevet svar på de andre spørgsmål. Ny og gammel ver. 3 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er en fin fil, som, programmet sagtens kan laves ud fra. Selv om det tager tid, kan det være en fin øvelse for dig selv til at lære hvordan IHC er skruet sammen.

Jeg kan hjælpe med både starthjælp, så du nemt selv kan komme i gang med IHC, og et færdigt program som bare skal lægges i controlleren. Jeg holder dog ferie indtil mandag.

Selv om det "kun" er den ene controller der er stået af, så kommunikerer den også med den til lyset. Projektfilen fra den controller skal derfor også fremskaffes.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, ksc skrev:

Kunne være en mulighed hvis der er en der har en opsætning med alarm og varme jeg kan få og bladre i så jeg selv kan lære at opsætte min styring. 

Du kan hente LK boligkonsept pakken her https://www.lk.dk/mitlk/download-ihc-software/ og så vil jeg forslå dig at tage et kig på hjælpe flen som fulgte med da du installerede Visual. Den er ret god og giver en grundig forklaring på hvordan man programmer IHC m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok