Hop til indhold
  • 0

Log ind via USB fejler(java problem?)


Coralreef
 Share

Spørgsmål

Hejsa

Bøvler med at komme på en 6.2 controller(skal ændre IP adresse/port pga nyt net), kommer fint nok ind /usb forsiden, den loader fint nok admin siden, men så melder den USB log ind mislykkedes...

Jeg har Java 8 på min PC og har slået TLS 1.0, 1.1, 1.2 og 1,3 fra? 

Link til kommentar
Del på andre sites

22 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 1.7.2021 at 08:30 , Coralreef skrev:

Hejsa

Bøvler med at komme på en 6.2 controller(skal ændre IP adresse/port pga nyt net), kommer fint nok ind /usb forsiden, den loader fint nok admin siden, men så melder den USB log ind mislykkedes...

Jeg har Java 8 på min PC og har slået TLS 1.0, 1.1, 1.2 og 1,3 fra? 

Hvis du køre med den seneste version af Java, så har Oracle disablet TLS1.0 og 1.1. Jeg har lige lagt en vejledning til at enable TLS 1.0 og 1.1 i denne tråd

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det forstår jeg ikke da min kører med egen kopi. Må næsten prøve at installere det og se hvad der sker

Det er nogle mdr. siden jeg så problemet, så jeg kan ikke huske hvilken fejl jeg fik. Jeg kan bare huske at efter at have installert Java 8 update 291, så kunne jeg ikke længere starte IHC Java programmerne, hverken normalt eller med din Java starter. Det er først her fornylig at jeg har haft tid til at rode med problemet og opdagede at det skyldes at Oracle havde fjernet TLS 1.0 og 1.1, samt fandt en måde at genenable dem begge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det virker heller ikke her hos mig, Mikkels starter åbner min dokumentmappe og så sker der ikke mere. Min controller er version 6.2 og ca 11 år gammel

Findes der en forchromet løsning, f.eks at udskifte controlleren til en nyere? vil det løse problemet? og kan den fungere sammen med de andre ældre enheder?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Rolf Mortensen skrev:

Det virker heller ikke her hos mig, Mikkels starter åbner min dokumentmappe og så sker der ikke mere. Min controller er version 6.2 og ca 11 år gammel

Findes der en forchromet løsning, f.eks at udskifte controlleren til en nyere? vil det løse problemet? og kan den fungere sammen med de andre ældre enheder?

Kan du prøve at hente den her: https://jemi.dk/ihc/files/IHCStarter.exe og se om den virker for dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Rolf Mortensen skrev:

Findes der en forchromet løsning, f.eks at udskifte controlleren til en nyere? vil det løse problemet? og kan den fungere sammen med de andre ældre enheder?

Ja du kan skifte til en ny controller, men hvorfor ofre min. 5-6.000kr. når nu man kan benytte MikkelS fine workaround.

Det er en donation værd.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fantastisk, den virker mange tak for hjælpen. Jeg fik dog en advarsel fra Wndows defender. som jeg valgte at ignorere, ellers virker det hele.

Den er absolut en donation værd, men nu åbner muligheden for dette ikke igen? (send et link, eller mobilpay)

Men skuffende at LK ikke kommer med løsningen.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Rolf Mortensen skrev:

Fantastisk, den virker mange tak for hjælpen. Jeg fik dog en advarsel fra Wndows defender. som jeg valgte at ignorere, ellers virker det hele.

Den er absolut en donation værd, men nu åbner muligheden for dette ikke igen? (send et link, eller mobilpay)

Men skuffende at LK ikke kommer med løsningen.

 

 

Tak tak

 

https://jemi.dk/ihc/#donation

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok