Hop til indhold
  • 0

Udskiftning af kontakter


Willitch
 Share

Spørgsmål

Hej! Som beskrevet i tidligere tråd, så er jeg IHC-nybegynder, og er kommet i tvivl i forhold til udskiftning af kontakter.

Vi har købt et 98'er hus, med første generations IHC installeret. Tangenterne/kontakterne(?) er efterhånden godt slidte. Dvs. 'knap 1' er trykket i bund, hvor de øvrige 3 er ok. Mit spørgsmål går på om jeg godt må udskifte kontakterne selv? Eller skal en installatør ind over? Kan jeg eventuelt nøjes med at skifte tantangerne, eller er det oftest en ny kontakt der skal til?

Hvis det er lovligt, selv at udskifte kontakterne, kan jeg bruge 'andre' end 1:1?

Det er denne type vi har: https://www.el-grossisten.dk/opus-66-kombi-svagstroemstryk-m-lys-4-sl-lysegraa.html

Og min tanke var at få noget i denne stil: https://www.el-grossisten.dk/fuga-svagstroemstryk-4-slutte-hvid.html

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg ville først prøve at løsne trykket, på FUGA tryk kan det symptom du beskriver være fordi den ikke sider helt lige, om det er det samme med OPUS ved jeg ikke, men prøv.

Hvis det ikke hjælper, tager du trykket helt ud, nu kan se hvilken strøelse dåse der sidder i vægen, som Ejvind skriver så er dåserne til FUGA og OPUS ikke ens.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg ville først prøve at løsne trykket, på FUGA tryk kan det symptom du beskriver være fordi den ikke sider helt lige, om det er det samme med OPUS ved jeg ikke, men prøv.

Hvis det ikke hjælper, tager du trykket helt ud, nu kan se hvilken strøelse dåse der sidder i vægen, som Ejvind skriver så er dåserne til FUGA og OPUS ikke ens.

Tak, det vil jeg prøve.

Et tillægsspørgsmål.. jeg vil trække noget RJ45 CAT 6 kabel i et eksisterende flexrør. Der er et telefonstik i væggen, som jeg vil bytte ud. Men da jeg fjernede selve telefonstik udtaget, var telefonstikket ikke tilsluttet. I stedet lå der et 'spøjst' kabel, bagved som jeg ikke helt kan identificer.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med hvad det er jeg er ved at hive ud af røret?

IMG_20210630_163209.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Willitch skrev:

Tak, det vil jeg prøve.

Et tillægsspørgsmål.. jeg vil trække noget RJ45 CAT 6 kabel i et eksisterende flexrør. Der er et telefonstik i væggen, som jeg vil bytte ud. Men da jeg fjernede selve telefonstik udtaget, var telefonstikket ikke tilsluttet. I stedet lå der et 'spøjst' kabel, bagved som jeg ikke helt kan identificer.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med hvad det er jeg er ved at hive ud af røret?

IMG_20210630_163209.jpg

Det er et gammelt telefonkabel. Det ser ikke ud til at blive brugt. Du kan evt bruge det som træktråd til til PDS kabel. Afisoler og sno dem godt sammen. En person skubber og en anden trækker. Det er ikke sikkert at der er plads til 2 Cat6 kabler i røret, men du kan købe et tyndere cat6 kabel eller bare bruge 2 stk cat5E som også kan køre gigabit.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok