Hop til indhold
  • 0

Samtidig aktivering af 2 wireless tryk


klju
 Share

Spørgsmål

Vi har 4 wireless dimmere som styrer lyset i vores køkken, med tilhørende 4 wireless op-ned tryk.

Jeg ønsker at bygge en løsning så jeg nemt kan slukke alle 4 dimmere. Med en FB 1.1.02.g Puls (Tænd/Sluk alt) kan jeg med et langt tryk på 2 sek trigge 4 scenarier som slukker alle 4 dimmere. Det virker fint. Eneste ulempe er at det er sværere at bruge lysdæmperfunktionen, som også kræver længere tryk.

Som løsning har jeg forsøgt med at man skulle trykke på 2 tryk samtidig, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har taget 2 indgange ind på en FB 4.1.01 AND og brugt som indgang til mit lange tryk på 1.1.02.g, som virkede perfekt med en indgang.
Er der nogen som ved om det er muligt med wireless tryk at detektere 2 samtidige tryk? eller har I andre gode ideer til hvordan jeg laver en smart sluk-funktion?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Hej Klju

Velkommen til IHC-user.dk

Et Wireless tryk kan kun sende ét (1) signal ad gangen, så ingen mulighed for at opfylde dit ønske.

Med 4 wireless dimmer i køkkenet, bør du kikke på scenariestyring, du kan f.eks. bruge 1.1.03.g

Med scenarie styring skal du kun trykke én gang for at indstille alle 4 tændinger til det ønskede lysniveau, også sluk.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning

Da jeg også har 2 x 2 wireless tryk, så har jeg lavet det med samtidig tryk på 2 knapper fra forskellige wireless tryk. Det virker.
På denne måde bevarer jeg den individuelle lysdæmper funktion for hver af mine dimmere og en nem måde at slukke alle 4 lamper på en gang.

Tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 6/12/2021 at 9:22 AM, En anden Martin said:

Kan du ikke bruge dobbelt klik på én knap i stedet?

Dobbeltklik virker ikke specielt godt på wireless. Der skal være en del tid imellem kliks før det virker stabilt. En stor fejl i mine øjne.

Man han kan bare købe et 6 tryk (3 tangenter). Så er der knapper nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok