Hop til indhold
  • 0

COMMUNICATION_ERROR


Martin Møller
 Share

Spørgsmål

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er fordi IHC-controlleren er vildt gammel, og dens sikkerhed bliver betragtet som ikke-eksisterende med en moderne Java. Så for at det skal virke, skal vi fortælle Java at gamle sløje sikkerhedsstandarder er OK.

Så fat din shell og find `/sti/til/din/java/installation/conf/security/java.security`. I den fil skal du udkommentere den linje, der starter med `jdk.tls.disabledAlgorithms`. På den måde fortæller du Java at alverdens sløje krypteringsmetoder bare er the bees knees. Genstart Openhab 3 og Bob er din onkel.

Det er op til en øvelse for den flittige elev at gennemskue specifikt hvilket cipher i listen, IHC bruger. Jeg har det hele kørende på et lukket LAN og er følgeligt lidt ligeglad, men det er nok TLS1 eller TLS1.1...

Edit: Et vink til føromtalte flittige elev: De bruger RSA 1024 og AES_128_something, som begge to er noget gammelt møjgh. Så et eller andet sted i den fil er de algoritmer slået fra, er mit bedste bud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 5/25/2021 at 1:45 PM, bristiankoye2 said:

Tusind tak, Adam! Du har reddet min Openhab-IHC-opsætning. Det er pivringe, at IHC Visual Controller ikke understøtter tidssvarende java. Selv den officielle javastarterløsningen virker ikke længere for mig...

Du skal lave samme manøvre på din PC's Java-installation. Så virker det igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej, er der en af jer kloge og erfarende  unge mænd som vil hjælpe mig med min installation? Er teknisk anlagt men ikke nok til at kunne håndtere udfordringen med openHAB på Shell niveau. Har forsøgt mig med openHAB 2.5 og fået ihc til at snakke sammen med openHAB. Har dog aldrig fået HomeKit til at virke med denne version. Prøvede så med openHAB 3.1 på pi men får det problem som er beskrevet her. Kunne godt tænke mig at få hjælp rent fysisk ved et fremmøde privat eller via fjernstyring. Vil naturligvis gerne betale for denne hjælp eller bytte med en anden tjeneste.  Er bosat i Århus området. Er træt af den halve løsning som jeg har pt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok