Hop til indhold
  • 0

Kan ikke styre varmen fra IHC Tablet


Piper
 Share

Spørgsmål

Jeg har installeret IHC Tablet på iPad nr. 2 i hjemmet. Jeg kan godt placere temperaturfølere i de rigtige rum fra controlleren, men kan ikke gøre dem aktive således som de er på iPad nr. 1. Det virker ikke som om det er de rigtige elementer der indlæses fra controlleren, den assisterende tekst er i hvert fald anderledes. Gode råd til en ikke så kyndig bruger efterlyses

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 22.4.2021 at 23:01 , Henning Pedersen skrev:

Velkommen til IHC user

Udlæsning af rum og gulv temperatuerne er IKKE aktiv.

Jeg formoder at det er den hvor du kan indstille rumtemperaturen du mener, den finder du længere nede under funktionsblokkene.

 

Jeg sad og rodede med dette for kort tid siden. Og jeg er ikke sikker på jeg forstår, hvorfor det er lavet om. Nu skal man jo pine død have to ikoner for varmen. Et for at se temperaturen, og et for at indstille setpunktet.. Er det virkelig rigtigt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Jeg sad og rodede med dette for kort tid siden. Og jeg er ikke sikker på jeg forstår, hvorfor det er lavet om. Nu skal man jo pine død have to ikoner for varmen. Et for at se temperaturen, og et for at indstille setpunktet.. Er det virkelig rigtigt?

Nej, et kort tryk midt på indstillingen vil vise den aktuelle temp, ellers så er det modsat, men du har begge temperature i den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Nej, et kort tryk midt på indstillingen vil vise den aktuelle temp, ellers så er det modsat, men du har begge temperature i den.

Det er det jeg ikke synes jeg kan få til at virke mere.. For sådan var det på et tidspunkt. Men må rode med det igen, når tiden er inde til det.
(I øvrig samme undren som med IHCremote appen. Jeg kan se temperaturen, men jeg skal ned under funktionsblok for at ændre setpunkt). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kanskje et dumt spørsmål fra Norge:  Hvordan stiller Danskene temperaturen?

Norske ELKO hadde en kopi av LK IHC, kalt ELKO Living.  De sluttet med det for 10 år siden.  ELKO Living var akkurat de samme komponentene som LK IHC, bare med en annen etikett.  Bare trykknappene og termostatene var forskjellige.

ELKOs termostater har LED-display, og man kan sette og lese av ønsket temperatur, samt lese av romtemperatur og gulvtemperatur.  Alle disse tre temperaturene overføres til controlleren (via et pulstog på ca 6 sek), og de krever en funksjonsblokk med tre innganger, 5.03 (den finnes ikke i nyere Visual-versjoner).  Jeg har ikke sett tilsvarende termostat i Dansk utgave.  Må dere i Danmark gå inn på controlleren med service view, eller ha en iPad med IHCTablet eller noe lignende for å forandre ønsket temperatursettpoint?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 27.1.2023 at 00:03 , Henning Pedersen skrev:

Ja.

Eehh.....  Kanskje "Lost in translation" her.
Norske "Må" tilsvarer det danske "Skal". 
Så for å omskrive mitt spørsmål:
Er dere i Danmark nødt til å gå inn på controlleren med service view, evt via IHCTablet for å forandre ønsket temperatursettpoint?  
Er det ikke mulig å forandre settpointet "in the field", liksom på våre norske Elko-termostater?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har haft den store fornøjelse, at have været på 5 ferier i smukke Norge, så jeg er bekendt med mange af de små nordiske sprogblomster. :)

3 timer siden, hallstein skrev:

Er dere i Danmark nødt til å gå inn på controlleren med service view, evt via IHCTablet for å forandre ønsket temperatursettpoint? 

Ja.

3 timer siden, hallstein skrev:

Er det ikke mulig å forandre settpointet "in the field", liksom på våre norske Elko-termostater?

Nej.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok