Hop til indhold
  • 0

Sidste nye Java..og ingen log in til Admin og Serviceview.


Jørgen Møllegaard
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
18 timer siden, torben5247 skrev:

Jeg kan ikke få det til at virke efter java 8 update 291. Login mislykkedes. Både i edge og chrome.

Har i et forslag til et fix? 

Jeg har downgradet jave tilbage til java8 281, så virker alt igen.

pfh tak.

Prøv at bruge Mikkels “Fix”. Højreklik på script filen/egenskaber / fjern blokering. Sådan virkede det for mig med Edge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 7.5.2021 at 11:59 , torben5247 skrev:

Talte med lk idag og de er klar over at den sidste nye java og ihc ikke virker.

Så må vi se om der kommer et fix fra java eller lk.

Argh. Jeg begik fejlen at læse LK's egen FAQ, der anbefaler at opdatere til sidste version af java. Nu har jeg java version 1.8.0_311 - og selv om ServiceView etc. starter fint, får jeg ikke lov til at logge ind. Jeg har gennemtrevlet alle indstillinger i Java Control Panel uden at finde en, der får det til at virke.

Er jeg helt skævt på den? - er der noget, jeg har overset, eller virker det stadig ikke med nyeste version af java på trods af LK's FAQ?

-- 
Jakob

Jakob.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Jakob Barfod skrev:

Argh. Jeg begik fejlen at læse LK's egen FAQ, der anbefaler at opdatere til sidste version af java. Nu har jeg java version 1.8.0_311 - og selv om ServiceView etc. starter fint, får jeg ikke lov til at logge ind. Jeg har gennemtrevlet alle indstillinger i Java Control Panel uden at finde en, der får det til at virke.

Er jeg helt skævt på den? - er der noget, jeg har overset, eller virker det stadig ikke med nyeste version af java på trods af LK's FAQ?

-- 
Jakob

Jakob.jpg

Hvorvidt serviceview m.m. funger med seneste java version, afhænger af hvilken firmware du bruger i din controller og om det er en Visual 2 eller 3 controller. Specielt Visual 2 controller er hårdt ramt da der ikke er kommet firmware opdateringer i flere år.

Der er 2 muligheder. Enten bruger du LK eller Mikkel's java starter eller følg de workarounds der er i nedenstående tråd. Login problemet er kendt, og alt efter firmware version kræver det at du enabler eller flere kryptering protokoller som er blevet disablet i de senere Java versioner da de er forældet. Man skal desværre rode med config filer for at gøre dette.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 13.11.2021 at 16:33 , Lars1 skrev:

[...] Login problemet er kendt, og alt efter firmware version kræver det at du enabler eller flere kryptering protokoller som er blevet disablet i de senere Java versioner da de er forældet. Man skal desværre rode med config filer for at gøre dette.

 

Perfekt, tak! Det er en smule... pinligt, at LK ikke selv vedligeholder sådan en FAQ, men bare anebefaler at "opdatere til nyeste version".

På 13.11.2021 at 18:02 , Mikkel Skovgaard skrev:

Hvis du bruger min løsning, https://jemi.dk/ihc/starter/

Så slipper du for at gøre din Java installation usikker og min løsning virker med alle controller og firmwares. Den tilpasser sig til den controller den forbinder med

 

Også godt bud. Det ser godt ud, Mikkel!

-- 
Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok