Hop til indhold
  • 0

Hjemmesimulering til primær styring af cirkulationspumpe


Dual power
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg ønsker at min hjemmesimulering styrer om cirkulationspumpen kører. Derudover skal den altid vær on i tidsrummet 0530 til 2200 med mindre der er lys i EN af 4 specifikke rum.

Jeg har prøvet at skitsere det på papir som er vedhæftet.

Jeg har selv prøvet at lave et program, men kan ikke få det til at virke. Er der en der vil hjælpe.

Med venlig hilsen

Esben

Pumpe.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henning.

Mange tak for din hjælp. Det er nu installeret i min controller, og det virker uden yderligere tilpasning af nogen art. Helt perfekt.

Jeg var selv ude i en masse funktionsblokke med AND og OR og Tidspunkter, inverteret signal og jeg ved ikke hvad, og det ville bare ikke virke.

Med venlig hilsen

Esben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Øh... 

Er det cirkulation til varmt brugsvand?

I så fald bør du nok overveje nødvendigheden af, at den kører konstant fra 05:30 til 22:00... Den kan naturligvis have en termostat (det har min), men dit setup vil betyde at du bruger unødig energi på at varme vand op i rørene.

Komforten vil du i 9 ud af 10 tilfælde få ved at lade pumpen køre ved aktivering af lys i bad eller køkken, eller indskrænke det til kortere perioder ved fx madlavning.

Hos mig tager det 30 sekunder fra lyset er tændt, til pumpen har ført varmt vand frem. Så den er sat til at køre om morgenen og ved spisetid + aktivering af lys i køkken og bad.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok