Hop til indhold
  • 0

Kommunikations problemer mellem Openhab og IHC controller under opstart.


bozidar
 Share

Spørgsmål

Hej Alle

Jeg kører nu OH3 og det kører super fint og meget stabilt ,MEN jeg oplever hver gang at jeg genstarter OH at det tager langt tid at få "kommunikationen " op at køre mellem Controller og OH.

Nogle gange tager det 30-40 minutter eller mere.

De kommer som regel op at køre ,men jeg går ofte igennem flere genstarter inden det spiller. (fx ved opgraderinger )

Er der andre der oplever disse problemer ?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er formentlig ikke noget med openhab og IHC, men noget andet. Ideer kunne være:

  • Vær 100% sikker på, at du har ikke duplicate ip adresser i din installation. IHC controlleren skal have fast unik ip adresse.
  • Hæv timeout tiden i openhab til din forbindelse til IHC Controlleren. Det kan du gøre i din IHC Thing file eller direkte i openhab menuen, hvis du bruger den.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, EjvindHald skrev:

Det er formentlig ikke noget med openhab og IHC, men noget andet. Ideer kunne være:

  • Vær 100% sikker på, at du har ikke duplicate ip adresser i din installation. IHC controlleren skal have fast unik ip adresse.
  • Hæv timeout tiden i openhab til din forbindelse til IHC Controlleren. Det kan du gøre i din IHC Thing file eller direkte i openhab menuen, hvis du bruger den.

Tak for input. Jeg har ikke adresse problemer ,så jeg forsøger at lege lidt med timeout..

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 13.4.2021 at 17:08 , bozidar skrev:

Hej Alle

Jeg kører nu OH3 og det kører super fint og meget stabilt ,MEN jeg oplever hver gang at jeg genstarter OH at det tager langt tid at få "kommunikationen " op at køre mellem Controller og OH.

Nogle gange tager det 30-40 minutter eller mere.

De kommer som regel op at køre ,men jeg går ofte igennem flere genstarter inden det spiller. (fx ved opgraderinger )

Er der andre der oplever disse problemer ?

Hvad skriver openHAB loggen mens det står på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok