Hop til indhold
  • 0

2 kanal dimmer crash ...


Astronaut
 Share

Spørgsmål

Jeg har 4 stk. 2 kanal DIN dimmers i min installation. De har fungeret fint lige siden jeg satte dem op (den sidste er termineret etc.). I lørdags begyndte en af dem at opføre sig underligt - men kun den ene kanal på den sidste dimmer i kæden. Den ville ikke tænde, slukke, gjorde det på underlige tidspunkter, etc. Det var 10 dage siden jeg sidst havde lavet ændringer i min IHC installation og ændringen var blot at tilføje endnu et wireless tryk. Ikke noget der burde kunne give problemer.

Jeg rebootede controlleren. Det fiksede ikke problemet. Jeg tjekkede programmet (de fleste blokke er hjemmelavede så jeg tænkte at det kunne være en fejl 40). Intet problem der. I nogen situationen tænder dimmeren ved at blokken aktiverer et scenarie som også tænder et wireless relæ. Relæet virkede altid perfekt, så jeg er sikker på at der ikke var fejl på programmeringen. 

Jeg uploadede programmet igen. Det fiksede heller ikke problemet.

Sidst rebootede jeg dimmeren ved at tage strømmen til den. Det fiksede problemet.

Andre der er rendt ind i samme problem?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
On 4/8/2021 at 2:39 PM, EjvindHald said:

Jeg ved, at dimmeren har en firmware med indbygget logik til beskyttelse mod transienter fra fx. lysstofrør. 

Der var ingenting i loggen. Det ville også være en mystisk måde at reagere på. Jeg tror nærmere det er en software fejl fra LK's side.

 

On 4/8/2021 at 2:39 PM, EjvindHald said:

Men jeg ved ikke mere om, hvad der præcis sker i disse situationer. Måske spørg LK supporten eller se om problemet kan forbindes med noget lignende dette.

Lige nu er der intet spor af problemet. Hvis det sker igen ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok