Hop til indhold

230V output modul


Lofterpalle
 Share

Recommended Posts

Hej

Er der en venlig sjæl der lige kan hjælpe mig lidt her: Jeg er gået i gang med af afsluttet min IHC installation:

Jeg har monteret det første 230V output modul, og jeg kan ikke få udgangen til at trække som jeg vil.

Der kan være mange årsager så jeg lister lige op hvad jeg har gjort for at fejlfinde.

1. Målt at der er 230V forsyning til output og målt der er 24V på modul - OK.

2. Forbundet datalinjen til IHC visual og brugt den første udgang >1 på visual.

3. Har programmet udgang 1.06 og 1.07 på udgangsmodulet og overført til IHC visual

4. Genstartet IHC visual.

5. Lagt en lus fra fast fase til mellem ledning og se om lampe tænder, det gør den (Så fejlmontage er udelukket)

6. I serviceView har jeg tvangsstyret den udgang jeg vil have skal være on 1.06 og "ON" set værdi.

7. IHC visual virker da jeg modtaget målinger fra S0 til måler.

Relæet klikker ikke, og jeg har ikke noget i venstre vindue i serviceview som der er vist nedenfor i vejledningen, men det behøver der måske ikke gøre, da jeg er startet op med en simpel tænd og sluk til udgang?

Jeg har ikke et andet outout modul, de kommer først efter påske. Det kan måske ikke udelukkes den er defekt? (Den er helt ny)

 

image.thumb.png.4bac3a5d106f1de10ec82b9dc4d1b520.png

 

EDIT: Tænkte lige hvordan kan jeg se visual kommunikerer med outputmodulet? Kan man se det nogen steder?

 

 

 

image.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det var et godt bud der ramte plet.

Jeg har et andet spørgsmål jeg håber du måske kan afklare?

 

I forbindelse med montering af output moduler har jeg mellem ledning til lampeudtag.

Mine lampeudtag er udskiftet til wireless med dæmp.

Kan jeg kombinere lampeudtaget til tænd fra output og tænd/dæmp funktionen fra tryk/fjernbetjening? Eller vil du anbefale at fjerne mellem ledning i udtag og linke udtaget til controller uden udtaget styres fra output modulet?

 

EDIT: Det vil kræve en kombination af : (har det med en pir styring blok 1.4.02.a)

- Lampeudtag LK IHC wireless produkt -> output - lampeudtag

- Dataline produkt - output - lampeudtag

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et lampeudtag med dimmer HW ver 2.00 som ikke kan linkes i IHC visual med dimmer, IHC visual kan kun linker hvis den oprettes som IHC wireless som lampeudtag. 

Jeg har et andet lampeudtag med dimmer HW ver 2.02 som linker fint med IHC visual med dimmer. 

 

Kan det passe at ældre HW ver end 2.02 ikke kan linkes med dæmperfunktionen?

Hvordan løses dette problem, og er eneste udvej at udskifte lampeudtaget med en nyere model?

EDIT: Det skal lige nævnes at der står SW ver 1.05a på begge lampeudtag.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Lofterpalle skrev:

Kan jeg kombinere lampeudtaget til tænd fra output og tænd/dæmp funktionen fra tryk/fjernbetjening? Eller vil du anbefale at fjerne mellem ledning i udtag og linke udtaget til controller uden udtaget styres fra output modulet?

Jeg vil klar anbefale at du KUN bruger dit wireless udtag. Altså fast fase på udtaget, som så styres wireless via controlleren.

 

7 timer siden, Lofterpalle skrev:

Jeg har et lampeudtag med dimmer HW ver 2.00 som ikke kan linkes i IHC visual med dimmer, IHC visual kan kun linker hvis den oprettes som IHC wireless som lampeudtag. 

Produkt i Visual og det man linker til, skal være af samme type, er du 100% sikker på at dit udtag er med dæmp.?

7 timer siden, Lofterpalle skrev:

Kan det passe at ældre HW ver end 2.02 ikke kan linkes med dæmperfunktionen?

Nej.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Lofterpalle skrev:

Hvorfor anbefaler du egentligt kun at bruge wireless udtaget med fast fase tilsluttet? 

Fordi det i mit hoved ikke giver mening med 2 tænd/sluk i serie til samme pære. Med output modul vil du heller ikke kunne tænde lampen via de normale skyderer til telefon eller på iPad.

 

3 timer siden, Lofterpalle skrev:

Har du været ude for nogle kunder ikke har kunne få forbindelse fra Wireless udtag til antennen i IHC controller?

Syntes efterhånden jeg har været ude for mange forskellige udfordringer med div. Wireless kommunikationer, også IHC.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ok, så langt så godt.

Jeg har en lille udfordring med 1-10V output modul.

Har læst manual og vejledning og forstået at første 8 bit bruges hvis data indgang anvendes, det har jeg gjort.

Har monteret +24V og jeg kan få modulet til at tænde men ikke slukke igen. Jeg var nødt til at slette programmet og indlæse en ny. 

Det hjalp ikke som forventet, trykkede på reset og det hjalp ikke, til sidst afbrød jeg forsyningen til controller og tændte igen.

Så for at undgå jeg laver rod i det igen, er jeg nødt til at spørge, hvordan laver jeg en funktionsblok, til at teste 1-10V fungere og dæmp op og ned virker fra programmet? Jeg har ikke montere en solsensor på den endnu.

Jeg har prøvet at bruge bit1 som tænd og bit 2 som sluk. Er det bit 5 jeg skal bruge?

 

 

 

 

Redigeret af Lofterpalle
Tilføjelse
Link til kommentar
Del på andre sites

Den nemmeste måde at kontrollerer dit 1-10v Output modul, er ved at indsætte produktet "Output 1-10v", med den rigtige adresse i venstre side i Visual og overføre det til controlleren. Derefter monterer du en lampe som vist i manualen og logger på controlleren via ServiceView, aktiver bit 1 - 8 som beskrevet i manualen, og ser om den gør som forventet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh, ja selvfølgelig. Jeg kan aktivere hver bit derinde fra Serviceview. 

Det har jeg gjort nu, og jeg kan se det virker. Især ved aktivering af bit 5 kører 0-10V op og ned hele tiden.

Nu kommer spørgsmålet så hvordan (til at starte med vil jeg have ugeur ind over til tænd og sluk., og vil godt have den dæmpet 50% i inden for fast tid f.eks 22 - 00.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et eller andet der ikke stemmer med det du skriver:

Bit 1: On puls - tænder lyset:  sætter den til off inden jeg aktivere næste bit

Bit 2: On puls - slukker lyset

Bit 5: On puls regulere 0-10V signalet op og ned indtil en off puls påtrykkes.

Bit 6: On puls slukker lyset.

image.thumb.png.67a1316d9b73791e03ac06cb8384303a.png

Jeg kan ikke få ugeuret til at fungere som ønsket.

Edit: Jeg må hellere præcisere. Jeg kan tænde og slukke via ugeur med en on og off puls. Men det er 50% dæmper funktionen jeg ikke kan få ind over?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det der ikke stemmer?

Hvis du, via bit 1 og 2, indstiller lyset med lange tryk til det niveau du ønsker ved dag og nat, og gemmer dette niveau med et langt tryk på hhv. bit 3 og 4. Så kan du bagefter frit fremkalde niveauerne igen med en kort puls.

Så mangler du bare at finde én eller flere funktionsblokke der virker som ønsket. Alternativt kan jeg lave én specielt til dig, dette tager dog tid, og jeg kan derfor ikke tilbyde at gøre det gratis.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nybegynder i IHC og jeg har nok ikke forstået hvorfor du ville bruge bit 3 og 4, og det du mente med faste niveauer. 

Men jeg har nu brugt bit 1 som puls on. - Tænd via uge ur og brugt bit 2 som puls off - via uge ur. Det virker.

Jeg takker for dit tilbud, og har tænkt på, at jeg måske for brug for at trække på dine kompetencer inden for IHC programmering. 

Allerførst vil jeg gerne have alle udgange kontrolleret, og at det virker som forventet, og derefter skal jeg have lavet nogle specielle opsætninger, og til sidst skal jeg have set på IHC alarm.

Har ikke været på kursus i IHC alarm, og her tror jeg at får behov at trække på dine erfaringer  - Hvad siger du til det? Men der går et stykke tid endnu inden jeg får monteret det færdig i tavlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

36 minutter siden, Lofterpalle skrev:

Jeg er nybegynder i IHC og jeg har nok ikke forstået hvorfor du ville bruge bit 3 og 4, og det du mente med faste niveauer. 

Det er helt fint, vi har alle været nybegynder.

36 minutter siden, Lofterpalle skrev:

Men jeg har nu brugt bit 1 som puls on. - Tænd via uge ur og brugt bit 2 som puls off - via uge ur. Det virker.

Det virker - men du får ikke dit lave nat niveau med, derfor skal du bruge bit 3 og 4 som hver har deres eget niveau. Prøv at arbejde lidt med det. :)

38 minutter siden, Lofterpalle skrev:

Jeg takker for dit tilbud, og har tænkt på, at jeg måske for brug for at trække på dine kompetencer inden for IHC programmering. 

Allerførst vil jeg gerne have alle udgange kontrolleret, og at det virker som forventet, og derefter skal jeg have lavet nogle specielle opsætninger, og til sidst skal jeg have set på IHC alarm.

Har ikke været på kursus i IHC alarm, og her tror jeg at får behov at trække på dine erfaringer  - Hvad siger du til det? Men der går et stykke tid endnu inden jeg får monteret det færdig i tavlen.

Jeg har stor respekt for at du vil kontrollere og forstå dine udgange, det er der mange der kunne lære af. 

Du er altid velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål eller andre IHC udfordringer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg fået kontrolleret alle udgange tænder som forventet. Jeg opdagede jeg have en Magnetventil hvor spolen ikke virker.

Jeg har problemer med at få programmeret en fjernbetjening som midlertidig løsning, til 4 stk. lampeudtag med wireless metoden.

Det går fint med første lampeudtag (Tænd sluk på knap 1 og 2) Men når jeg vil linke nr. 2 lampeudtag (knap 3 og 4) siger controller at den er optaget af det første lampeudtag.

Fjernbetjening knap 1 og 2 -> Lampe 1

Knap 3 og 4 -> lampe 3 og 4 osv.

Hvad gør jeg forkert?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok