Hop til indhold

230V output modul


Lofterpalle
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Som jeg skrev den 9. maj, har jeg også selv et kombirelæ som selv sætter udgangen ON selv om pæren er slukket, tænker det er elektronikken i pæren der trækker en lille lækstrøm som kombirelæet reagerer på, men ved det ikke.

Min løsning blev at slettet tilbagemeldingerne fra den, og lade funktionsblokken selv styrer om pæren er tændt eller slukket. Det dur dog ikke hvis du tænder/slukker lampen via div. apps.

Link til kommentar
Del på andre sites

Problemet er ikke at den sætter udgangen i ON selvom pæren er slukket. Det virker sådan set som det skal, men det jeg undrer mig over og som egentligt er problemet, er når jeg indlæser programmet igen i controller efter nogle ændringer tænder den selv lampen.

Men det ikke hver gang den gør det, og det er det der undrer mig. Tænder lampen også efter du har ændret i programmet og indlæst nyt program?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
På 4.5.2021 at 09:23 , Henning Pedersen skrev:

Det er yderligere en fordel med solsensoren, det er ikke så kritisk hvor den bliver placeret da du selv kan indstille lysværdien for hvornår det er mørkt.  Men du skal selvfølgelig være opmærksom på "falsk" lys fra gadelamper, billygter og dine egne udendørslamper.

Ja. bare med et andet "låg".

Jeg har nu fået opsat min lux sensor og temperatursensor, og jeg må konstatere at der hvor den er placeret er for mørkt.

Jeg kan ikke indstille lysværdien længere ned og det er stadig for lyst udenfor, når lamper tændes. Det må være det adapterdæksel der tager for meget af lyset. Har andre oplevet det?

Umiddelbart kan jeg kun bruge det til når lamperne tændes, så jeg må finde en anden løsning.

Hvordan får jeg kombineret styringen af en pirsensor således pir sensor kun tænder efter indstillet antal lux?

Jeg har kun brugt scenarier, og kan ikke lige se hvordan jeg kan kombinere disse to?

Har nogle et eksempel?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 10.5.2021 at 19:57 , Henning Pedersen skrev:

Drop det.

At lave dagslysstyring i privaten giver ikke mening.

Du skal desuden have en lyssensor i alle de rum hvor du ønsker dagslysstyring, her kan du dog bruge en PIR med sensor.

Sæt en lyssensor udenfor og tænd/sluk dit ind- og udvendige lys efter den.

Det er præcis denne ovenstående sætning jeg mangler hjælp til.

Edit. Er det ikke muligt at indstille på luxfølerens område. Selv på en dag solen skinner måler min lux føler ca. 1200 lux. Området er fra 0-60.000!

 

Jeg har fundet ud af hvordan jeg kombinere lux og pir sensor, så den del er løst.

Men hvordan gør jeg det samme hvis det er et trykkontakt (1.2.04.e)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok