Hop til indhold

230V output modul


Lofterpalle
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også et gammelt kombirelæ som selv sætter udgangen On. Jeg valgte at bruge scenarierne til at tænde og slukke lampen og IKKE bruge "Udgang", hverken til tænd/sluk eller tilbagemelding.

Om lampeudtaget skal stå i Auto, RL eller RC afhænger af dine pærer, normalt skal den bare stå i Auto, men hvis du oplever problemer, så prøv en anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er årsagen til nogle er i ON og nogle i OFF?

Mht. scenarierne er jeg ikke helt skarp på endnu. Har du et eksempel? 

Skal jeg forstå det sådan som jeg har gjort nedenfor?

Jeg har brugt senarier fra 1.2.04.e til og overført til lampeudtaget. Jeg har ikke brugt senarie på kombirelæet.

image.png.aca8d122323726b1851b2a21eb888a46.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder godt.

Jeg skal til at købe solsensor, men hvordan virker den helt præcist?

Kan jeg bruge solcensoren til at dæmpe alt lyset i huset på de lamper der er monteret på wireless lampeudtaget ?

Læser jeg vejledningen tolker jeg at, jeg kun får kun gavn af solsensor hvis man har 0-10V modulet eller andre IHC dæmper i tavlen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Så du anbefaler at bruge lyssensor til KUN at tænde og slukke det indvendig og udvendige lys?

Er en en pir sensor til styring af ind - og udvendig ikke en bedre løsning?

En udvendig pir sensor kan justere op for lyset hvis der kommer nogle ind i området.

Jeg har pir sensor i alle værelser, det er dog ikke monteret endnu.

 

EDIT: kom lige til at tænker på at lyssensoren måske kan overrule PIR hvis man nu har en PIR der er lidt uheldig placeret. Det måske den eneste grund jeg kan komme i tanke om, at det måske er en god ide med lyssensor.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan godt at det kan læses sådan, men nej, jeg mener ikke at du KUN skal styre dit ind- og udvendige lys efter den udvendige lyssensor, men at den med fordel kan bruges sammen med f.eks. en PIR sensor. Altså at lyset tænder automatisk hvis det er mørkt nok udenfor og der er bevægelse i rummet. Og bliver det lavet rigtig smart, så kan du, direkte fra din telefon eller iPad frit ændre det til f.eks. kun aktivitet eller at det selv tænder når det bliver mørkt og I er hjemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg får nok brug for din hjælp igen Henning :)

Jeg har et problem med at få min sidste udgang i min bolig til at virke, og det er magnetventilen.

Jeg har virkelig prøvet alt synes jeg, og jeg har lige fået en ny spole, fordi den måske var brændt af eller defekt.

Nu har jeg sat den nye på og der sker ikke noget overhovedet. Jeg kan se stikket kan vendes 90 grader så man kan montere den på flere måder, bare stikk. til jord vender samme vej.

Når jeg tvinger udgang i on i serviceview måler jeg 230V helt ud på terminalerne i magnetventil (Kabel+tilledning).

Der noget der siger mig der ikke er forbindelse fra terminal stik til spadestikket på spolen.

Jeg har monteret L1 på nr. 1 og N på nr. 2 og jord er den nederste i midten.

Selv når jeg har afmonteret spolen og bare hænger løste siger den ikke noget?

Hvad gør jeg forkert?

 

IMG_20210513_091116.jpg

IMG_20210513_090916.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan kan den være defekt, den er helt ny?

Nu kan jeg mærke spolen bliver varm, men der sker ikke noget. 

Det kunne hjælpe meget hvis du måske viste følgende:

1. hvis spole og ventil virker drejer den så ikke på den spindeltap?

2. Hvad vej drejer den? 

3. Burde den ikke give lyd fra sig og hvor hurtigt bevæger den sig? 

Det eneste der sker er at den bliver varm, og ja det er 230V stå på spolen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også benyttet denne magnetventil i en periode. Desværre har jeg måtte konstatere ad 2 omgange, at den ikke er så pålidelig selv med en daglig motionering af ventilen. Den blev defekt, ligesom du oplever.

I stedet bruger jeg nu en ventil fra Belimo og tilhørende motor. Det er en dyrere løsning, men den er driftssikker.

Husk i øvrigt at alle komponenter skal være godkendt til drikkevand. Den pågældende magnetventil til IHC systemet ER godkendt til drikkevand, men du kan ikke læse det nogen steder. Jeg fandt ud af ved at spørge forhandleren, som skaffede et certifikat fra underleverandøren til Schneider.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 14.5.2021 at 11:36 , EjvindHald skrev:

Jeg har også benyttet denne magnetventil i en periode. Desværre har jeg måtte konstatere ad 2 omgange, at den ikke er så pålidelig selv med en daglig motionering af ventilen. Den blev defekt, ligesom du oplever.

I stedet bruger jeg nu en ventil fra Belimo og tilhørende motor. Det er en dyrere løsning, men den er driftssikker.

Husk i øvrigt at alle komponenter skal være godkendt til drikkevand. Den pågældende magnetventil til IHC systemet ER godkendt til drikkevand, men du kan ikke læse det nogen steder. Jeg fandt ud af ved at spørge forhandleren, som skaffede et certifikat fra underleverandøren til Schneider.

Hvor længe var den i brug inden du måtte udskifte den til en ny?

Jeg har en reklamationssag i gang med solar, og de er ved at undersøge om jeg kan få en ny. 

Hvis ikke jeg får en ny, må jeg udskifte til en anden som er mere driftssikker.

Jeg synes ikke jeg kan se motor på de fotos? 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

På 9.5.2021 at 18:53 , Henning Pedersen skrev:

Ingen anelse.

Du har gjort det helt rigtigt.

Jeg tager denne op igen, fordi der stadig er problemer. 

I går efter en rettelse i programmet gik lyset i ON (dvs. tændte selv efter nyt opdateret program blev lagt op)

Jeg var igen nødt til at tvinge udgangen til off i serviceview på kombirelæet. Men kort efter er udgang i on men lys tænder ikke. Jeg kan derefter tænde og slukke lyset fra afbryder som normalt. Så problemet opstår kun når jeg laver en opdatering i programmet?

Hvad er forklaringen på at udgang går i on i kombirelæet? Har du haft lign. problem?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja - der kan være flere mulige årsager, som jeg skrev den 9 maj så har jeg selv et kombirelæ som sætter udgangen ON selv om lampen er slukket. Det har formentligt noget med valg af pærer at gøre. Det kan selvfølgelig også være programmeret forkert eller uhensigtsmæssigt, prøv at vedhæfte dit program.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Tja - der kan være flere mulige årsager, som jeg skrev den 9 maj så har jeg selv et kombirelæ som sætter udgangen ON selv om lampen er slukket. Det har formentligt noget med valg af pærer at gøre. Det kan selvfølgelig også være programmeret forkert eller uhensigtsmæssigt, prøv at vedhæfte dit program.

Det er programmeret som vist her:

image.png.aca8d122323726b1851b2a21eb888a46.png

Kan vedlægge program op senere i dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 14.5.2021 at 11:36 , EjvindHald skrev:

Jeg har også benyttet denne magnetventil i en periode. Desværre har jeg måtte konstatere ad 2 omgange, at den ikke er så pålidelig selv med en daglig motionering af ventilen. Den blev defekt, ligesom du oplever.

I stedet bruger jeg nu en ventil fra Belimo og tilhørende motor. Det er en dyrere løsning, men den er driftssikker.

Husk i øvrigt at alle komponenter skal være godkendt til drikkevand. Den pågældende magnetventil til IHC systemet ER godkendt til drikkevand, men du kan ikke læse det nogen steder. Jeg fandt ud af ved at spørge forhandleren, som skaffede et certifikat fra underleverandøren til Schneider.

Jeg har nu fået support fra Danfoss som fortæller at det ikke er korrekt at den går i stykker. 

Jeg skal prøve at rense magnetventilen, som også Henning var inde på, men jeg ville ikke gøre det før Danfoss blev kontaktet. 

Jeg fik dette link til en video, og tænker det måske kan hjælpe mange andre. Det ikke helt samme type ventil, men samme metode.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share


×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok