Hop til indhold
  • 0

Magnetkontakt, skalsikring i forbikobler zonen


Kandersen
 Share

Spørgsmål

Jeg er gået i gang med at koble nogle magnetkontakter ind over min IHC alarm installation, fordi jeg vil lave en skalsikring. 
I mit lille hoved, der burde det her været lige til. Men forbikobler zonen den driller.

Situationen er, at jeg har kodetastatur siddende inden for. Og for at det skal være muligt at koble total alarm til, og så forlade huset med en magnetkontakt på døren, så er denne magnetkontakt nødt til at blive placeret i forbikobler zonen, sådan som jeg forstår det. Den del virker også helt fint. MEN

Denne magnetkontakt i forbikobler zonen bliver ikke registreret som en del af magnetsløjekredsen, og dermed virker den ikke længere i forbindelse med skalsikring. Der sker absolut intet, når jeg aktivere skalsikringen, og så åbner den dør med magnetkontakten i forbikobler zonen. Heller ikke selvom jeg lader døren stå åben længere tid end udgangstiden er sat til. 

Det må da være en fejl i standard alarm blokken 6.2.01.h ??

Det virker ret formålsløst at have en skalsikring, og så er der en dør der ikke KAN indgå i magnetkontaktsløjen, fordi den er placeret i forbikobler zonen, hvilket den er nødt til, når kodetastaturet sidder indenfor, da man ikke kan aktivere totalt alarm med skalsikring stående åben. Det er vel derfor man skal bruge forbikobler zonen til sådan en magnetkontakt. 
Og selvom det måske er mindre normalt at have kodetastaturet indenfor, så kan jeg vel dårligt være den eneste/første som opdager det problem?

Eller er der noget jeg har misforstået her?

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Kandersen skrev:

Jeg er gået i gang med at koble nogle magnetkontakter ind over min IHC alarm installation, fordi jeg vil lave en skalsikring. 
I mit lille hoved, der burde det her været lige til. Men forbikobler zonen den driller.

Situationen er, at jeg har kodetastatur siddende inden for. Og for at det skal være muligt at koble total alarm til, og så forlade huset med en magnetkontakt på døren, så er denne magnetkontakt nødt til at blive placeret i forbikobler zonen, sådan som jeg forstår det. Den del virker også helt fint. MEN

Denne magnetkontakt i forbikobler zonen bliver ikke registreret som en del af magnetsløjekredsen, og dermed virker den ikke længere i forbindelse med skalsikring. Der sker absolut intet, når jeg aktivere skalsikringen, og så åbner den dør med magnetkontakten i forbikobler zonen. Heller ikke selvom jeg lader døren stå åben længere tid end udgangstiden er sat til. 

 


Det må da være en fejl i standard alarm blokken 6.2.01.h ??

Det virker ret formålsløst at have en skalsikring, og så er der en dør der ikke KAN indgå i magnetkontaktsløjen, fordi den er placeret i forbikobler zonen, hvilket den er nødt til, når kodetastaturet sidder indenfor, da man ikke kan aktivere totalt alarm med skalsikring stående åben. Det er vel derfor man skal bruge forbikobler zonen til sådan en magnetkontakt. 
Og selvom det måske er mindre normalt at have kodetastaturet indenfor, så kan jeg vel dårligt være den eneste/første som opdager det problem?

Eller er der noget jeg har misforstået her?

 

 

Jeg har mine tryk (kodet til at afstille ved en bestemt kombination) inde i netop en forbikoblerzone, og det virker fint. 

Jeg har koblet en lydblok på, så jeg er ikke i tvivl om hvornår den trigger nedtælling til alarm. 

Du får lige et screenshot af opsætningen i morgen.

Har du samlet dine magmetkontakter i en samleblok?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
47 minutter siden, Jakob Hauerslev skrev:

Har du samlet dine magmetkontakter i en samleblok?

Yeps. De andre magnetkontakter som ikke er i forbikoblerzonen, de er samlet i en AND blok. Udgangen fra denne AND blok er så kørt op til Magnet/dørkontakt indgangen på alarm blokken. Og det funger fremragende.
Det eneste problem er, at den magnetkontakt jeg har i forbikoberzonen, den aktivere ikke alarmen, når jeg har slået skalsikringen til, og jeg fx åbner døren. Det er som om, at den helt negligeres i forbindelse med skalsikring. Men den virker fint ved total-alarm. 

Jeg bruger ingen lydblok, da jeg ikke har nogen "lyd enheder".
Når/hvis det kommer til at virke, så skal en Google Home enhed lege lydenhed og "tælle ned".
Men det er ligegyldigt over for skalsikring, da aktivering af skalsikring ikke tæller noget som helst. Skalsikringen er en enten/eller :)  
823369365_IHCalarmskalsikringproblem.thumb.png.e6cf0cd29679cef82846ae6f4d0a4c61.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
48 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Tænker du er for hurtig i din afprøvning.

Efter du har tilkoblet din skalsikring, eller totalalarm, skal der gå 30 sekunder før magnetkontakten i yderdøren bliver aktiv. Og når den brydes (døren åbnes) går der yderlige 20 sekunder før alarmen bliver udløst.

 

Hmm, kan godt være jeg har været for utålmodig, når jeg tilkoblede skalsikringen, og forventede, at alarmen ville gå, når jeg åbnede døren lige efter i forbikoblerzonen. Det tester jeg lige senere i dag, (når datteren er stået op, ellers kommer hun hurtigt ud af fjerene :lol: )

Hvad er årsagen til denne ventetid? Er det også tiderne der er sat i udgang/indgangstid?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
28 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Ja

Hmm. Har netop afprøvet det. Og du har ret. Jeg har været for hurtig da jeg testede det i går.

Og min bange anelse om, at hvis man aktiver skalsikring, åbner og derefter lukker døren (inden for tiden), at så vil alarmen ikke starte. Den anelse stod til skamme.
For heldigvis husker fbén at døren har været åbnet. Så når tiden render ud, så starter balladen, selvom døren er blevet lukket igen. 

Så det virker faktisk fuldstændigt som det skal. Det er bare tålmodighed og jeg, der som sædvanlig ikke spiller ret godt sammen :lol:

Tak for hjælpen Henning!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok