Hop til indhold
  • 0

Backup/restore af v3.0 controller inkl. wireless opsætning?


mmc
 Share

Spørgsmål

Jeg overvejer at opdatere min v3.0 controller, men inden da vil jeg gerne sikre at jeg har backup og en plan for at restore, hvis controlleren dør under opdateringen, hvilket der åbenbart er nogen risiko for.

Jeg har backup af selve IHC programmet (projektfilen), men hvordan forholder det sig med backup af opsætning af IHC wireless enheder og hvordan de er forbundet med controlleren?

Specifikt:
* Er det korrekt at opsætningen af HC wireless enheder og deres forbindelse med controlleren er gemt i SD kortet og kun i SD kortet?
* Hvad gør man, hvis man skal skifte en v3.0 controller men bevare wireless opsætning - kan man loade projektfilen og flytte SD kortet over i den nye controller el. skal der mere til?
* Hvordan tager man en ekstern backup af informationerne på SDK kortet (på en Mac el. Windows maskine) ?
* Hvad sker der iøvrigt hvis SD kortet dør - kan man blot sætte et nyt i (og skal controlleren slukkes først) ?
* Andet relevant til backup/restore for en v3.0 controller ?

P.S. Kender i iøvrigt til nogen steder i KBH området (i disse COVID-19 tider), hvor de har IHC controllere på lager og til afhentning, hvis man er så uheldigt, at man skal bruge en ny med det samme og ikke kan vente på levering ?

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du sætter blot det gamle sd kort i den nye controller og bruger restore funktionen i Visual. Det er beskrevet i manualen.

Se iøvrigt mit opslag her: https://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/7711-ombytning-af-hw71-controller/

 

Mht til backup af sd kort så burde det kunne lade sig gøre, det er dog i ext3 format så det skal du have styr på at din pc kan læse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 minutter siden, Astronaut skrev:

Jeg kan ikke finde det i manualen. Har du mulighed for at give lidt mere information?

I den pdf der kan hentes på lk’s download side, står det på side 33.

Isæt sdkort og i Visual vækges Controller - Indstillinger - Gendan.

Jeg gjorde det som det første efter powerup via usb kabel.

Og efterfølgende satte jeg indstillingerne op i Administrator samt firmware update. Selvom rækkefølgen nok ikke er så vigtigt, bare du ikke downloader til controlleren med det gamle sdkort i, før du har gendannet, for så bliver det overskrevet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok