Hop til indhold

IHC LED Dimmer


Lars Michael Bækmark
 Share

Recommended Posts

Hej forum

jeg har brugt IHC-Bridge i snart et år, og det spiller bare maksimum! Stabil som bare ...  :)

Mine Dimmer har jeg desværre ikke lige 100% styr på, men jeg overvejer at købe den nye IHC LED Dimmer med to kanaler og muligheden for at styre den via RS485. Kan IHC-Bridge styre en IHC LED Dimmer med to kanaler? Altså kan man via slider i HomeKit styre lysstyrken?

Jeg har en IHC Controller v3, så den vej er den supporteret

/Lars

IMG_1257.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har desværre ikke haft mulighed for at tjekke den selv, men jeg vil gætte på at den bare dukker op som 2 dimmere.

Dog har jeg ikke særlig god support for dimmers, som du ved, da den måde de bliver håndteret i controlleren ikke lige er til at oversætte til homekit. Så p.t. virker det kun hvis du skruer op og ned (Tænd/sluk virker ikke).

 Men det kunne da være rart at høre fra en som kører IHC-Bridge og som har en af de nye dimmere.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej Forum

nu har jeg fået fat i en IHC 2 kanals dimmer med RS485.

Dimmeren viker fint fra de alm. knapper. Men når IHC-Bridge er på nettet, bliver det næsten umuligt at betjene lyddæmperen via de alm. knapper. Trækker jeg netledningen ud af min RP/IHC-Bridge virker lyddæmperen perfekt. Lys op og ned, og alt. men ikke når IHC-Bridge er forbundet.

Det sker også tit, at det alm. lys ikke tænder/slukker når jeg betjener en IHC knap.

Er der nogen der har den samme udfordring? Ikke just et plus i WAF bogen :-D 

Jeg er på IHC Bridge 2,11

Takker på forhånd

/Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

3 hours ago, Lars Michael Bækmark said:

Hej Forum

nu har jeg fået fat i en IHC 2 kanals dimmer med RS485.

Dimmeren viker fint fra de alm. knapper. Men når IHC-Bridge er på nettet, bliver det næsten umuligt at betjene lyddæmperen via de alm. knapper. Trækker jeg netledningen ud af min RP/IHC-Bridge virker lyddæmperen perfekt. Lys op og ned, og alt. men ikke når IHC-Bridge er forbundet.

Det sker også tit, at det alm. lys ikke tænder/slukker når jeg betjener en IHC knap.

Er der nogen der har den samme udfordring? Ikke just et plus i WAF bogen :-D 

Jeg er på IHC Bridge 2,11

Takker på forhånd

/Lars

Hej Lars.

Det lyder som om forespørgsler mod controlleren fejler, og den så bliver ved at gentage dem, hvilket resulterer i at dens cpu bliver belastet.

Kan du ikke aktivere fjernsupport, så prøver jeg lige at se om jeg kan se hvad der sker.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, cis2131 skrev:

Hej Lars.

Det lyder som om forespørgsler mod controlleren fejler, og den så bliver ved at gentage dem, hvilket resulterer i at dens cpu bliver belastet.

Kan du ikke aktivere fjernsupport, så prøver jeg lige at se om jeg kan se hvad der sker.

Claus

Hej Claus

Den er i Remote Support Mode

Takker

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...
På 8.4.2022 at 21:40 , cis2131 skrev:

Tak, jeg er på nu.. Kan du prøve at betjene lysdæmperen, så følger jeg med.

 

Hej Claus

jeg har desværre to problemer

Jeg fik afbrudt strømmen og nu kan jeg ikke få HomeKit servicen aktiveret/startet.

Problemet med at jeg skal trykke flere gange, er desværre stadig aktuelt

Version 2.11 Aktiverings kode: 1B42-1534

Kunne jeg lokke dig til at kikke på min installation? 

Vh Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

6 hours ago, Lars Michael Bækmark said:

Hej Claus

jeg har desværre to problemer

Jeg fik afbrudt strømmen og nu kan jeg ikke få HomeKit servicen aktiveret/startet.

Problemet med at jeg skal trykke flere gange, er desværre stadig aktuelt

Version 2.11 Aktiverings kode: 1B42-1534

Kunne jeg lokke dig til at kikke på min installation? 

Vh Lars

Hej Lars.

Jeg sender dig lige en privat besked.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok