Hop til indhold
  • 0

Søger hjælp til IHC Remote opsætning


Mejland
 Share

Spørgsmål

Hej,

Vi har overtaget et hus fra 2007 med IHC installeret (Visual 2 i version 6.1) i 4600 Køge.

Jeg har gennemlæst div. guides samt haft en elektriker på besøg med IHC erfaring. Det lykkedes at komme ind via USB, men jeg ønsker at få adgang via IHC remote på min iPhone, så det hele kan styres der fra. Vi kunne forbinde med USB via "Administrator" men vi kan IKKE aktivere IHC SceneView (nedenstående market med blåt er "inaktiv" og "udvisket"). Jeg tænker det måske har noget med IP opsætning at gøre', da den slet ikke kan finde forbindelse til trods fro, at controller er kablet direkte til Swtich m.m.? Elektrikeren kunne desværre ikke hjælpe. Til info sku' det være den nyeste firmware m.m. som er installeret.

Jeg har desværre ikke windows computer eller USB kabel, så jeg søger virkelig en der kan hjælpe, da vi virkelig gerne vil have det til at fungere ordentligt - vi er meget frustrerede over det!

Alle råd modtages gerne og håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe - naturligvis også mod betaling! Vi bor i 4600 Køge.

image.png.72b06c252bac237e4c158779c39fa1be.png

 

Link til kommentar
Del på andre sites

23 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak for hurtigt svar! Jeg henviser blot til LK's manuelt til IHC Remote: https://www.lk.dk/globalassets/pdf/pdf-support/manual-ihc-remote1.5.1.pdf

Iflg. den ligner det, at det SKAL være slået til før man kan burge IHC Remote jvf. nedenstående billede? Meget rart at vide om det virker inden jeg downloader deres app til DKK 250 :-)

 

image.thumb.png.76ee34b26cd8104c02f1a593d32d9155.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er vi ikke enige om, at så snart jeg har RJ45 kabel ml. controller og min router, så burde jeg kunne se enheden på mit netværk under routerindstillinger og controlleren får tildelt sin egen IP adresse som jeg efterfølgende skal port forwarde til? Tager gerne screensshots af mine Huawei router opsætning - men jeg kan simpelt ikke se, at der er forbundet noget overhovedet :-(

 

Sætter virkelig pris på noget hjælp til dette, da det frustrerer os meget ikke at have adgang til noget af det..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 minutter siden, Mejland skrev:

Tager gerne screensshots af mine Huawei router opsætning

Nu skriver du huawei router.. Er det en mobil router?? I så fald kan problemet ligge der, da du ikke har en "rigtig" IP adresse på ydresiden. 

19 minutter siden, Mejland skrev:

og controlleren får tildelt sin egen IP adresse

Controlleren får ikke tildelt en IP adresse. Den skal skrives ind manuelt i administrator. Controlleren kører IKKE DHCP. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Kandersen skrev:

Controlleren får ikke tildelt en IP adresse. Den skal skrives ind manuelt i administrator. Controlleren kører IKKE DHCP. 

OG controlleren skal genstartes bagefter.

PS. SceneView SKAL være aktiveret. Hvis ikke, får du en fejlmeddelelse om at den ikke er aktiveret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

Nej det er en ny Huawei router med wifi6.

Vi genstartede controller flere gange. Henviser til mit første billede som er taget fra deres manual. Alle dem der er i den blå markering som jeg har lavet er alle "udhviskede" så man IKKE kan aktivere eller vælge nogle af dem? Derudover er jeg i tvivl om hvad der skal indsættes nedenfor:

 

"

Eksempel:
IP- adresse: 192.168.1.3 (er det min IP adresse på router som er 192.168.3.1 . se nedenstående billede fra min router)
Web port: 80
Sikker port: 443
Undernetmaske: 255.255.255.0
Gateway adresse: 192.168.1.1 (samme som ovenstående?)

"

 

image.png.8268aad7b606c9bb6c1a17f970d34c62.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Altså helt generelt:
Sørg først for at du kan tilgå controlleren lokalt. Prøv fx med serviceview, Visual eller andet - Selvfølgelig via IP nummeret.

Når det virker, så kan du begynde at åbne din router. I din router skal du portforwarde til den port som din controller er sat op til, fx 443. 
Dvs når der kommer et kald udefra på port 443, så skal den forwarde til IP på IHC controlleren. 

Hvis det ikke virker lokalt, så skal du fejlsøge der først.. Det er et helvede at forsøge få en portforward til at virke, når fejlen ligger lokalt ;)  
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg endelig adgang til en windows computer og har forsøgt igen. Har intet problem i at tilgå Visual via USB kabel og dermed ændre i opsætning, men ønkser at få IHC Remote på iPhone og under "Administrator" kan jeg IKKE komme videre - så et lille nødråb om hjælp til de meget kompetente folk derude :-)

 

Nedenfor 5 billeder af min "opsætning" og jeg logger ind via "USB", da jeg ikke aner hvad IP adressen er til IHC controller eller port for den sags skyld. I må MEGET gerne kommentere, da det virkelig er frustrerende og har et brændende ønske om at få det på plads:

 

1) Som i kan se kan er nogle af funktionerne IKKE tilgængelige (udvisket) modsat selve manualen:

image.png.018af7517d66d6fcdb2027cd51c21738.png

2) Jeg opretter mig som Administrator via mit IHC login fra LK's hjemmeside:

image.png.6bb4bf5647ed29bdec221ef794058345.png

 

3) Jeg aner ikke hvad jeg skal indsætte af IP? blot min standard til min router? Jeg HAR kablet med RJ45 til Visual controller, men den fremgår IKKE på mit lokale netværk med seperat IP adresse (se kabelforbindelse på billede 5):

image.thumb.png.36d61bcfd710256234b166ea401bf5ed.png

 

4) Jeg kan IKKE markere "Sceneview" som jeg skal, da denne funktion heller ikke er aktiv og "udvisket":

image.png.37aaaa6c13249a94835ab530a0f96de2.png

 

5) Et billede af min Visual som er forbundet med RJ45 kabel - den skal lyse orange? og alt ser OK ud?

image.thumb.png.0f2a65c961b31f3ba8e07a09178b43fd.png

 

Håber virkelig, at jeg kan komme videre her fra, da jeg er gået helt i stå og frustrationerne kun vokser... :-)

Ser frem til at høre fra jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du har den første version af visual 2 controlleren, og den er uden viewer, så jeg tænker den er for gammel til at gå på nettet.

Den forrige version "Visual 1" blev solgt fra 2000 til 2006

Den næste "Visual 2 med viewer" HW udgave 6.1 blev solgt fra 2006 til 2012

Men lige hvornår din har været i handlen ved jeg ikke. Anbefalingen må være en opgradering.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du har konfigureret ip adresse forkert på controlleren.

Gateway skal være 192.168.3.1 (din router er gateway)

ip kan du så prøve at give adresse 192.168.3.15, men det kræver at den ikke allerede er i brug. Du bør på din router se hvilke enheder der er forbundet og hvilke adrsser de har. Det sidste tal (.15) skal være unikt.

din controller kan sagtens bruges med ihc remote, og du skal kun aktivere adgang via lan. Alle de flueben som ikke er tilgængelige skal du glemme da de er ligegyldige for ihc remote.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 hours ago, Allan Nissen said:

Du har konfigureret ip adresse forkert på controlleren.

Gateway skal være 192.168.3.1 (din router er gateway)

ip kan du så prøve at give adresse 192.168.3.15, men det kræver at den ikke allerede er i brug. Du bør på din router se hvilke enheder der er forbundet og hvilke adrsser de har. Det sidste tal (.15) skal være unikt.

din controller kan sagtens bruges med ihc remote, og du skal kun aktivere adgang via lan. Alle de flueben som ikke er tilgængelige skal du glemme da de er ligegyldige for ihc remote.

Hej Allan,

På min router kan jeg ikke finde min controller under tilsluttede enheder til trods for, at de er forbundet via netværkskabel jvf. billede.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

1. Sørg først og fremmest for at have styr på dit netværksopsætning. Allan skriver at du har indsat forkert gateway i IHC controllerens netværkopsætning. Dvs det skal du først og fremmest rette. 

2. Dernæst skal du sikre dig, at den IP som IHC controlleren har (.15) at der ikke er andre enheder i dit netværk som bruger denne.

3. Når pkt 1 og 2 er gjort. Så burde der være hul igennem til din IHC controller. Hvis ikke, så skal du i gang med at fejlrette. Start med at bruge en commando promt (Dos promt i Windows) og se om du kan ping controlleren...
 
ping 192.168.3.15

4. Får du ikke svar der. Så ville jeg prøve med et andet netkabel. 

5. Virker det stadigvæk ikke, så må man formode noget er defekt, evt IHC controlleren eller stikket du bruger på din router, (selvom den må være meget ny). 

Men hvis vi skal hjælpe dig på en effektiv måde. Så er det vigtigt at vi kan følge med i din netværksopsætning. Dvs screendumps af din IHC controller netværk opsætning, og dit routers opsætning, routeren er det særligt med henblik på, IP, Subnet.
Lige nu har jeg ikke klarhed over, hvordan dit net er sat op. 

Husk at genstart din IHC controller, når/hvis du ændre noget i netværksopsætningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for hurtigt svar,

Måske er det fordi, at der slet ikke er forbindelse ml. router og controller, da IP adresse 192.168.3.15 var den eneste ukendte som der havdeværet tilsluttet mit netværk når jeg kigger i routeren indstillinger - så antog det måske var den... Jeg har prøvet med splinter nyt cat7 kabel - men under "kablede forbindelser" på routeren kan jeg IKKE se noget selvom didoden i controlleren lyser nåt netværkskablet er sat i? Er der en andnen måde jeg kan finde ud af hvad IP adresse controlleren har på mit netværk - og om det er sat til og har forbindelse?

Derudover bekræfter manualen Hennings påstand om, at min controller IKKE har viewer og jeg derfor ikke kan bruge IHC Remote? Modsat sagde sælger af huset, at han en gang kunne styre det hele via iPhone - så der må have været hul igennem engang.

Se nedenstående fra LK manual, hvor der står at det ikke er muligt at anvende ICHRemote hvis ikke controlleren er med Viewer - mere om det hele er spild af tid hvis jeg ALDRIG kan få forbindelse alligevel?

 

image.png.595c1c05ce7b6c1f9ecfa33d3c077480.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Mejland skrev:

Tak for hurtigt svar,

Måske er det fordi, at der slet ikke er forbindelse ml. router og controller, da IP adresse 192.168.3.15 var den eneste ukendte som der havdeværet tilsluttet mit netværk når jeg kigger i routeren indstillinger - så antog det måske var den... Jeg har prøvet med splinter nyt cat7 kabel - men under "kablede forbindelser" på routeren kan jeg IKKE se noget selvom didoden i controlleren lyser nåt netværkskablet er sat i? Er der en andnen måde jeg kan finde ud af hvad IP adresse controlleren har på mit netværk - og om det er sat til og har forbindelse?

Derudover bekræfter manualen Hennings påstand om, at min controller IKKE har viewer og jeg derfor ikke kan bruge IHC Remote? Modsat sagde sælger af huset, at han en gang kunne styre det hele via iPhone - så der må have været hul igennem engang.

Se nedenstående fra LK manual, hvor der står at det ikke er muligt at anvende ICHRemote hvis ikke controlleren er med Viewer - mere om det hele er spild af tid hvis jeg ALDRIG kan få forbindelse alligevel?

 

image.png.595c1c05ce7b6c1f9ecfa33d3c077480.png

Manualen er den oprindelige. Senere hen er app'en blevet opdateret til fungere med controllere uden viewer. Så glem manualen.

 

Du spørger hvordan du finder ud af hvilken ip adresse controlleren har??? Jamen, du har jo selv vedhæftet billeder af controllerens netværks indstillinger. Og som jeg kommenterede er den indstillet til ip 192.168.3.1. Det er tilfældigvis bare den samme som din router har, og der må ikke være flere netværks ting med samme adresse. Derfor skal du i din router, finde en liste over ALT DET ANDET netværks udstyr du har. Og så vælge en ip adresse SOM IKKE ER I BRUG, og give controlleren denne, i stedet for 192.168.3.1.

Og så skal du ændre controllerens gate til 192.168.3.1. Og så genstarter du controlleren.

Så bør du kunne få adgang til controlleren fra din PC hvis du skriver 192.168.3."ny ip adresse" i browseren. Eller i Visual programmet på din PC.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er freden forbi... Prøver nu at connecte via WAN, men den kommer med nedenstående meddelse - også til trods for, at portforwarding burde være opsat korrekt eftersom jeg kan se "serviceview" når jeg indtaster min WAN adresse samt den åbnede port: http://5.103.249.199:880/

Har også IOS 11+ samt den seneste firmware til controller - nogen der ved hvad der er forkert jvf. nedenstående?

 

image.thumb.png.b0aae2202094d16abd0188f8d32ccca8.png

 

image.thumb.png.c818ecef928161fe9184258a6c13844d.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Den del ser jo ud til at virke, da man rammer IHC Controlleren. Der kan selvfølgelig være noget med port 443 også.

Tjek dog lige adgangsrettighederne under Admin i Visual.

Og at det er den nyeste App version der er installeret. (Det må det dog nok være da det er muligt at vælge Controller without viewer.

 

image.thumb.png.1e27835f737f400402071bd4c73e8057.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er den nyeste App version eftersom den blev downloadet og installeret sidste uge. Når jeg bruger port :443, så rammer den min Synology NAS server, hvorfor jeg åbnede 2 andre porte (880 i stedet for 80 og 8443 i stedet for 443) eftersom jeg havde googlet mig lidt frem og tilbage og fandt en med samme issue her i forumet..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Mejland skrev:

Det er den nyeste App version eftersom den blev downloadet og installeret sidste uge. Når jeg bruger port :443, så rammer den min Synology NAS server, hvorfor jeg åbnede 2 andre porte (880 i stedet for 80 og 8443 i stedet for 443) eftersom jeg havde googlet mig lidt frem og tilbage og fandt en med samme issue her i forumet..

Du skal indtaste 8443 i ihc app’en så. Du skal have fat i 443 på controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok