Hop til indhold
  • 0

FB 1.2.03.d


Kim Hoffmann
 Share

Spørgsmål

Der er vel ikke en der kan sige mig hvad jeg har gjort forkert her? Jeg ønsker at dimmeren skal tænde på 45% hver gang, uanset hvad den er blevet slukket på. Nedenunder har jeg en hvor jeg ønsker den samme dimmer tændt på 15%. Uanset hvad jeg prøver tænder de begge altid på det den er slukket på sidst??? Hvad har jeg gjort galt? 

33F69344-F9D2-45E4-B9C4-B5C38777BDEB.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
20 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Hej Kim

Velkommen til IHC user

Din programmering ser rigtig ud, men du har indstillet max tiden for et kort tryk til kun 100 msek, det er nok for lidt, prøv at ændre det til 400 msek.

Hej Henning

Mange tak for det. 

Jeg har lige prøvet at ændre det tilbage til 400 msek, og umiddelbart virker det så.

Grunden til at jeg har sat den til 100 msek er fordi at hvis den står til de standard 400 msek, så skal jeg holde knappen inde for at den tænder. (Altså bare ganske kort) Hvis jeg trykker det som jeg opfatter som et ‘kort tryk’ reagere den ikke, og det var lidt irriterende synes jeg. Men med 100 msek fungere scenariet så åbenbart ikke...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Tænker der er fejl i din funktionsblok, prøv med denne.

1. åben filen : Kim.vis

2 . Højreklik på funktonsblokken og vælg gem. Gem den i Visuals funktionsbloksmappe, f.eks under 01. lysstyring - 1.2 lysdaempning

3. Genstart Viaual, nu kan du vælge funktionsblokken

Håber der er bedre.

Hej Henning. @Henning Pedersen

Så fik jeg tid til at prøve den funktionsblok du har sendt. Den er mega fed, og det virker nu. Den har mange flere funktioner end den anden som jeg plejer at bruge. Jeg har bla lagt et UR på natfunktionen, således at den tænder på lavt mellem 23.00 & 8.00 uanset hvilken knap jeg trykker på i det tidsrum. Derudover kan jeg også nøjes med én FB da den har mulighed for både høj og lav styrke. På den anden måtte jeg bruge 2 FB til det.

Tak for hjælpen...

Vh Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Det glæder mig at du kunne bruge funktionsblokken, den er fra Visual 3.

Hvis du bruger Touch indgangen, i stedet for op/ned, så skal du kun bruge ét tryk til både tænd/sluk og dæmp, dermed for du 3 ledige tryk til alt muligt andet sjovt.

Ja jeg overvejede også om jeg skulle prøve at bruge touch indgangen, men jeg er bare bange for at min kone går amok hvis hun skal stå og vente på at den først går helt op i styrke før den begynder at gå ned, og omvendt. Haha :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Kim Hoffmann skrev:

Ja jeg overvejede også om jeg skulle prøve at bruge touch indgangen, men jeg er bare bange for at min kone går amok hvis hun skal stå og vente på at den først går helt op i styrke før den begynder at gå ned, og omvendt. Haha :) 

Hun slipper bare og trykker igen, så kører den den anden vej.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok