Hop til indhold

Phillips Hue styring – Regel ”Hvis input værdien er” ”identisk med…” aktiveres ikke


sbv1307
 Share

Recommended Posts

Problem:

Jeg kan ikke få reglen til at fungere, hvis jeg ændre værdien for "Hvis input værdien er" fra ”forsekellig fra...” til ”identisk med...”

Baggrund:

Phillips Hue styring, som beskrevet i Manualen, fungerer som forventet. Reglerne aktiveres, når de tilhørende værdier ændres.
De to af reglerne bruger definitionen ”Hvis input værdien er” ”forskellig fra..”

Ændre jeg definitionen til ”Hvis input værdien er” ”identisk med…”, havde jeg forventet, at reglen blev aktiveret, når værdien skifter til 0 (som er værdien, der er indtastet i feltet ”brugerdefineret").

Forskellige regler med ”Hvis input værdien er” ”forskellig fra..”, hvor værdien er sat til forskellige værdier (f.eks. 1,2,5,9) fungerer fint, men lige netop ”Hvis input værdien er” ”identisk med…” kan jeg ikke få til at fungere – Hvad har jeg overset?

Om installationen:

IHC Captain version 1.52 installeret flg. SD Kort installation, på Raspberry Pi 3 Model B Rev 1.2.

IHC Control 3.0

 

Med venlig hilsen
Steen Vemmelund

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, sbv1307 skrev:

Problem:

Jeg kan ikke få reglen til at fungere, hvis jeg ændre værdien for "Hvis input værdien er" fra ”forsekellig fra...” til ”identisk med...”

Baggrund:

Phillips Hue styring, som beskrevet i Manualen, fungerer som forventet. Reglerne aktiveres, når de tilhørende værdier ændres.
De to af reglerne bruger definitionen ”Hvis input værdien er” ”forskellig fra..”

Ændre jeg definitionen til ”Hvis input værdien er” ”identisk med…”, havde jeg forventet, at reglen blev aktiveret, når værdien skifter til 0 (som er værdien, der er indtastet i feltet ”brugerdefineret").

Forskellige regler med ”Hvis input værdien er” ”forskellig fra..”, hvor værdien er sat til forskellige værdier (f.eks. 1,2,5,9) fungerer fint, men lige netop ”Hvis input værdien er” ”identisk med…” kan jeg ikke få til at fungere – Hvad har jeg overset?

Om installationen:

IHC Captain version 1.52 installeret flg. SD Kort installation, på Raspberry Pi 3 Model B Rev 1.2.

IHC Control 3.0

 

Med venlig hilsen
Steen Vemmelund

 

Ja der er desværre en sammenlignings fejl - jeg skal nok lige få det fixed asap :/

Link til kommentar
Del på andre sites

13 hours ago, Mikkel Skovgaard said:

Ja der er desværre en sammenlignings fejl - jeg skal nok lige få det fixed asap :/

Tusind tak for det hurtige svar.

Rart at vide, at fejlen erkendt, så er der jo håb forude:-).

Jeg antaget, at jeg "bare" skal være opmærksom, når der kommer en opdatering.

Med venlig hilsen

Steen Vemmelund

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hej Mikkel

Super – fik ikke lige set din update, men jeg brugte ”ventetiden” til nørde lidet med arberg’s ide om at køre IHC Captain i en Docker container.

Jeg har fået lavet en Docker pakke, som jeg, på foreventet efterbevilling, har lagt på https://hub.docker.com/ under sbv1307/docker-ihccaptain.

Efter at være blevet inspireret af Docker fra en TelsaMate docker installation, fik jeg den Ide, at man måske kunne køre to IHC Captain Docker containere på en Raspberry Pi, så jeg kunne arbejde med begge mine ICH Controllere fra samme Raspberry Pi.

Med arberg som inspirations kilde, har jeg fået lavet en Docker pakke, som installerer to Docker containere, som hver kører IHC Captain, på én Raspberry Pi. Herfra kan jeg så integrere min Philips HUE installation som har lyskilder tilknyttet begge IHC Controllere.

Indtil videre ser det ud til at fungere nogenlunde. Jeg har dog observeret, at den ene IHC Captain instans har ”tabt forbindelsen” til sin IHC Controller. Problemet kunne dog løses ved at logge ind på IHC Captain. Stoppe overvågningen at IHC Controlleren og state den igen.

Er der andre der mon har oplevet noget ligenende?

Jeg har gjort mit bedste for at dokumentere, det har har lavt, og håber det kan have interesse.

PS: Din seneste opdatering er taget i brug. Jeg har lavet nogle funktionsblokke til kontrollering af Philips HUE via IHC Captain, som jeg har lagt her:

https://drive.google.com/drive/folders/1JKoU0NDU9Zz0jFJ-ZwQy9xcX9v6rhnhh?usp=sharing

Med venlig hilsen
Steen Vemmelund

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Super fedt - der burde faktisk være en noget forbedret overvågning af om den mister forbindelse.

Jeg har dog set nogen have problemer med at IHC Controller connection problemer pga. IP konflinkter etc. - men jeg antager du har reserveret en statisk ip til IHC controller.

Næste gang det sker så kig lige i kontrolpanel og log.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tager en kig i loggen, hvis der sker igen.
Det "mærkelige" var, at forbindelsen ikke var helt væk!

Min Funktionsblok "1.5.05 HUE Kip fade op-ned og Sceneskift  med PIR kontrol og Blokering" har en "Timer for efterløb" indstiling, som vises i IHC Captainimage.png.e4dc9886399c7ecd2d61bd0dede9ff19.png

Denne timer blev aktiveret med nedtælling fra initialværd og nedtællingen blev vist ganske fint i IHC Captain.

Problemer var bare, at det flag "Tænd/Sluk Hue" ikke skiftede status i IHC Captain, selvom flaget skiftede status i LK IHC ServiceView.
image.png.6202d6f5d659b41db8d029d44a38b177.png

Men som sagt ved at stoppe IHC IHC Captain image.png.9b5a9894cda870ae75ab35ab5cb2b8fa.png og starte den igen image.png.499e47b5d6c403c663c82d6b414470cc.png   

Fungerede det igen.

 

image.png

image.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok