Hop til indhold
  • 0

Netværks opsætning af Visual 3 controller


Noes
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har det problem at jeg ikke kan få oprettet forbindelse til min controller via mit lokale netværk.

installationen er helt ny, og jeg havde fået indstillet IPén til at virke over nettet.

Herefter gik jeg igang med at opsætte mine HUE pærere pr. instruktionen for IHC Captain. 

Jeg indlæste min program, med ÉN Hue lampe, for at teste at det virkede og da jeg forsøgte at logge ind via captain forsvandt forbindelsen. 

Jeg har siden prøvet et hav af gange på forskellige måder at få netværksforbindelsen til at virke igen. Dog uden held. 

Så nu vender jeg til jer kompetente folk her på IHC-user. 

Jeg har en fornemmelse af at problemet har noget med denne besked at gøre image.png.e4dcc3ab35c9038943838957aaabf38a.png

og når jeg trykker Continue modtager jeg denne besked image.png.3535bde9e1a28c5d9f43760ffce2f408.png

 

Håber der er nogle som er stødt på problemet før, og som har haft held med at fikse det. 

 

MVH. Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

22 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det lyder som om der er noget galt med ip adresserne med mere på din controller. Måske noget konflikt med andre ting på netværket. Din IHC Controller har jo en statisk indtastet ip adresse.

  1. Hvad er ip adressen på din IHC Controller?
  2. Kan du ping ip adressen på din IHC Controller?
  3. Hvad sker der hvis du åbner den IP adresse din controller har i en browser?

Derudover kan du slippe for java fejl og advarsler ved at benytte mit lille side projekt her: http://jemi.dk/ihc/starter/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Mikkel

 

Jeg kan ikke se controlleren på min router, - men har igennem administrator tildelt den netop ændret den til 192.168.87.86. Både den og gateway'en kan pinges uden problemer. Og hvis jeg går ind på 192.168.87.86 i browseren kommer LK - IHC skærmen. 

 

Det eneste jeg ikke kan er at få adgang.

Iøvrigt har jeg efterhånden prøvet at logge ind så mange gange, at jeg har glemt om jeg skal bruge port 443 eller 80 til at logge ind. 

 

- Er der en måde hvorpå jeg kan se mac adressen på controlleren i IHC softwaren?

image.thumb.png.620ea42430da5d33ef94a6baee3fcade.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Du kan finde en password reset firmware i download sektionen.

Den burde dog ikke være nødvendigt da du jo fint kan få adgang via usb. Du viser jo et billede fra adgangakontrollen efter du er logget ind.

Men prøv et også at genstarte controlleren. 

Jeg har genstartet controlleren tons vis af gange. 

Men ved adgang med USB er det ikke nødvendigt med password. - Så jeg tror lige jeg skal ind og kigge på "brugere" når jeg kommer hjem.

Min pc bøvler bare med at åbne fanen i softwaren.- så skal lige prøve med en anden pc.  

Ellers skal jeg nok have fat i en reset af firmwaren. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Mikkel.

Super starter program du har fået lavet. - Desværre kan jeg ikke bruge det endnu :( 

Jeg har nu forsøgt et par forskellige løsninger, samt opgradering af firmwaren. - Det har desværre stadig ikke hjulpet. 

Jeg har nu taget mig sammen til at lave en lille video, så problemet måske bliver lidt mere øjensynligt. 

Jeg har kun demonstreret administrator "appen" med det er det samme i alle IHC  Apps.

Som i kan se, er det ikke muligt at tilgå, "brugere", og historien er den samme med andre pc'er. 

Ved netværksforbindelse, får jeg teksten, "Certificate is not valid" hver eneste gang, hvorefter jeg bliver udelukket.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
57 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Har logget ind via usb også sat dit password?

Som du kan se i filmen over, har jeg umiddelbart ikke mulighed for at tilgå "brugerkonti" fanen, i administrator appen. 

- Tænkte det var pc'en, men den laver præcis samme nummer på den anden pc jeg har forsøgt med. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Problemer med at brugere pludselig kan forsvinde eksisterer også i den hw 7 controller. 
På denne controller virker den specielle firmware til reset af brugere ikke. I stedet kan du foretage en total reset via firmware beregnet hertil. Den er uploadet et sted her på sitet.

Jeg ved ikke, om det er problemet, men det ligner det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, EjvindHald skrev:

Problemer med at brugere pludselig kan forsvinde eksisterer også i den hw 7 controller. 
På denne controller virker den specielle firmware til reset af brugere ikke. I stedet kan du foretage en total reset via firmware beregnet hertil. Den er uploadet et sted her på sitet.

Jeg ved ikke, om det er problemet, men det ligner det.

Hej Ejvind.

Det er lige netop det har jeg ledt efter.. Jeg forstår ikke helt hvorfor LK ikke lægger en sådan mulighed ind, enten via knap, eller en fil i deres egen downloadsektion ved kontrolleren.

Du ved vel ikke lige tilfældigvis hvilken tråd reset filen ligger i? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Noes skrev:

Hej Ejvind.

Det er lige netop det har jeg ledt efter.. Jeg forstår ikke helt hvorfor LK ikke lægger en sådan mulighed ind, enten via knap, eller en fil i deres egen downloadsektion ved kontrolleren.

Du ved vel ikke lige tilfældigvis hvilken tråd reset filen ligger i? 

Kan du ikke holde reset knappen nede i 1 min?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tusind tak for hjælpen. - Jeg har nu fået genoprettet funktionaliteten på controlleren.

Jeg forsøgte med at holde reset knappen inde i 60 sek. - Det gjorde ikke nogen forskel, udover at jeg var nød til at cutte strømmen til controlleren for at den ville opføre sig ordentligt igen. 

Herefter forsøgte jeg med den ovennævnte Firmware, hvorefter jeg havde adgang til fanen brugerkonti igen, hvor jeg kunne oprette og tjekke kontoerne. Sidst opdaterede jeg Firmwaren til den nyeste version.

Efterfølgende har der ikke været problemer med trådløst login.

- Jeg er nu med succes kommet igang med at programmere huset op igennem IHC captain :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok