Hop til indhold
  • 0

Hjælp til at fjerne stik fra skumring


Kasper Franklin Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej IHC folk :-).

Mig og kæresten har for nyligt købt et hus, med IHC installeret.
Jeg vil betegne mig selv som meget digital og teknisk, men efter flere forsøg bliver jeg simpelthen nød til at spørge jer til råds.

Mit problem
Jeg har nogle udendørs stik, som er sat til at slukke og tænde på forskellige tidspunkter af døgnet.
Efter jeg selv har rodet lidt med IHC'en er jeg kommet frem til at de er koblet op på en Skumringssensor.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, (da jeg er bange for at ødelægge et eller andet i IHC projektet) hvordan jeg får fjernet bestemte stikkontakter fra tidsstyring, så de er konstant tændt, eller slukket.

Årsagen til det skal gøres
Jeg ønsker at benytte nogle af udendørs kontakterne til nogle videoovervågnings kameraer og det er møg irriterende at de slukker og tænder ved skumring.


Jeg har vedhæftet min projektfil og håber der er nogle der kan guide mig til at få kontakterne fjernet fra tidsstyring, uden jeg får ødelagt for meget :D.

KNProjekt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Styringen er her - hvis du bare ønsker dem konstant tændt kan du bare fjerne al styring til højre - dem i rød ramme.

Og i højre side trykker du på hver "stikkontakt" og vælger "Egenskaber..." også "Konfigurer udgang" også under "Initial værdi" vælger du bare "ON" og fjerner evt. flueben ved "Ved strømsvigt"

Du kan jo blot lave en kopi også prøve ovenstående. Tanken her er jo her tydligvis juletræs lys styring - så kan du jo evt. smide det på om vinteren :)

 

image.thumb.png.8f4f26e6ad4466c4f22b51bb84e3d4cf.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 28.1.2021 at 20:23 , Mikkel Skovgaard skrev:

Styringen er her - hvis du bare ønsker dem konstant tændt kan du bare fjerne al styring til højre - dem i rød ramme.

Og i højre side trykker du på hver "stikkontakt" og vælger "Egenskaber..." også "Konfigurer udgang" også under "Initial værdi" vælger du bare "ON" og fjerner evt. flueben ved "Ved strømsvigt"

Du kan jo blot lave en kopi også prøve ovenstående. Tanken her er jo her tydligvis juletræs lys styring - så kan du jo evt. smide det på om vinteren :)

 

image.thumb.png.8f4f26e6ad4466c4f22b51bb84e3d4cf.png

Tak for hjælpen :) - Det virkede.

Dog oplever jeg (Også før ændringen), at der ingen adgang er til IHC Controlleren :( - Nogen idé om, hvorfor den sådan periodisk ryger af og på?. 
Har prøvet at logge på med en bærbar, og den har fint forbindelse til netværket.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Kasper Franklin Nielsen skrev:

Tak for hjælpen :) - Det virkede.

Dog oplever jeg (Også før ændringen), at der ingen adgang er til IHC Controlleren :( - Nogen idé om, hvorfor den sådan periodisk ryger af og på?. 
Har prøvet at logge på med en bærbar, og den har fint forbindelse til netværket.

Kan være flere ting:

  1. Din controller har jo altid en fast ip - sikre dig at der ikke er andre enheder på din netværk der får den ip - reserver ip'en på din controller/vælg en ip uden for DHCP scope
  2. En for tung/indviklet funktionsblok - ikke så almindeligt
  3. En dårligt skrevet funktionsblok der går i selvsving mere almindeligt

Tag et kig på din controller når den ikke svare med service view (http://jemi.dk/ihc/starter/)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok