Hop til indhold
  • 0

IHC Visual 03.04.70.03 overfører ikke avancerede indstillinger om IHC LED Dimmer 2 kanal til Visual 3 Controller


mpl_klitgaard
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-User Forum

Jeg har nu fået installeret IHC Visual 3 og IHC LED Dimmer 2 Kanal i mit hus og som udgangspunkt virker det, men jeg har fundet et problem som jeg undre mig en del over og som jeg vi høre om i andre også er stødt på:

Når jeg går ind under Egenskaber -> Avancerede Dimmer Egenskaber og justere på Minimum værdi (f.eks. 41%) for at sikre at LED-lyset ikke slukker  når man dæmper det helt ned, og efterfølgende programmere IHC controlleren så overføres disse værdier ikke??? I hvert fald ikke når jeg efterfølgende går ind i Service view og kigger på controlleren??? 

Jeg kan så efterfølgende justere dem i Service view, men hvorfor pokker overfører dem ikke værdierne når man programmere dem?

Er det en bug i Windows IHC Visual Programmet?

Jeg vil høre om der er andre der har samme problem som mig?

Er der nogle der har lyst til at efterprøve om de har samme udfordring? 

Mit Setup:

Windows IHC Visual 03.40.70.03

IHC Visual 3 Controller HW 7.1 / FW 3.3.37 

IHC LED Dimmer 2 Kanal FW DAP.T.01.01.37

IHC Dimmer - Program - advancerede egenskaber.JPG

IHC Dimmer - Service view - advancerede egenskaber.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er IKKE en fejl, men derimod rigtig godt at den ikke gør det.

Forestil dig at du har lavet unikke indstillinger af f.eks. både varme og lys i alle rum, indstillinger som du har foretaget via APPs eller serviceview. Ændringerne er således KUN i det kørende program, ikke i din .vis fil på computeren. Hvis du loader dit program, laver en minimal ændring og gemmer det hele på controlleren, så ville det uden din "fejl" være alle værdierne fra din .vis fil der nu er gældende i hele huset. Hvilket virkelig ville være skidt.

Når du uploader dit projekt er 2. trin at den henter alle kørselsværdierne, som igen bliver lagt op efter programmet er uploadet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 minutes ago, Henning Pedersen said:

Det er IKKE en fejl, men derimod rigtig godt at den ikke gør det.

Det er en halvfærdig løsningen. Hvis man ikke kan sætte de ting i programmet så skal man heller ikke have mulighed for det. Men ellers er jeg enig med dig. Disse indstillinger relaterer ikke til programmet men til den lyskilde man har valgt i dag.

Har de også ændret hvordan det fungerer med wireless lysdæmpere?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når du starter 1. gang, altså på en tom controller, så er det dine værdier fra Visual der bliver gældende. Hvis du har lavet ændringer, kan du derfor starte med at lægge et tomt projekt op først. Men KUN hvis du er 100% sikker på at alle de aktuelle værdier er overført til programmet. Mig bekendt så har det altid været sådan.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning

Tak for dit svar :-) Sådan havde jeg slet ikke tænkt på disse værdier, de er altså en slags kalibereringsværdier?

Men jeg forstå ikke helt dit svar.. Du skriver "så ville det uden din "fejl" være alle værdierne fra din .vis fil der nu er gældende i hele huset." 

Ja ok jeg kan "nedarve" en fejl i en funktions blok jeg selv har, men når jeg bruger en standard funktions blok kan jeg jo sætte disse værdier individuelt for hver kopi af funktions blokken jeg sætter ind i programmet og derfor troede jeg også at den ville overføre værdierne under programmering.

For mig er den en smule uforståeligt at disse værdier således er tilgængelige i  IHC Visual Programmerings toolet når jeg ikke kan rette på den individuelt.

At jeg skal i service view for at rette dem er så bare noget jeg skal lære men i installationes manualen lægger de så vidt jeg kan læse op til at det kan rettes i IHC programmet

https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/820B1250_DK.pdf

"Egenskaber

Ved at højreklikke på én af kanalerne ”LK IHC DIN LED 1” / ”LK IHC DIN LED 2” og vælge ”Egenskaber” får du adgang til kanalen egenskaber. Udover de alm. oplysninger om komponenten som navn, placering, note, identifikationskode og lysgruppe, kan du se og bestemme dimmerens virkemåde under ”Avancerede egenskaber”."

Stadig lidt underligt syntes jeg... men sådan er der jo så meget ved IHC...

Bruger i øvrigt flittigt OpenHAB via Android Mobil til at styre min installation ;-) 

Mvh

M Klitgaard

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok