Hop til indhold
  • 0

Opgradering fra min gamle IHC Controller til Visual Controller m. viewer ver. 2 hw 6.2


HenrikA
 Share

Spørgsmål

Går med tanker om at opgrader min IHC Controller, så jeg kan få IHC og HA til at snakke sammen, men er i tvivl angående om det bare er "plug and play".

Håber at der er nogen der kan hjælpe med et par spørgsmål :o)

  1. Er det bare at skrue den gamle IHC Controller(RS232) ud, ind med den nye og montere ledningerne til power, input, output m.fl?
  2. Skal IHC I/O interface benyttes med den nye Visual Controller m. viewer ver. 2 hw 6.2?
  3. Kan jeg benytte den nuværende IHC strømforsyning til det nye setup

IMG_0449.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
20 hours ago, HenrikA said:

Er det bare at skrue den gamle IHC Controller(RS232) ud, ind med den nye og montere ledningerne til power, input, output m.fl?

Ja, bortset fra at du også skal have netværk og programmering af den nye controller. Du kan IKKE genbruge dit eksisterende program. Det er en god ide at analysere hvordan alting er wired sammen (dvs. hvilke input og outputs der går til hvad) inden du piller controlleren ud.

20 hours ago, HenrikA said:

Skal IHC I/O interface benyttes med den nye Visual Controller m. viewer ver. 2 hw 6.2?

I/O Interface er del af controlleren - de to ting sidder sammen rent fysisk. De kan ikke adskilles. Alt hvad du kan se i øverste række er del af controlleren. Overvej i øvrigt en version 3 controller. Hvis du har lysdæmpere i tavlen så vil du få problemer med dem ifbm. med programmering og HA hvis ikke du får dem skiftet.

20 hours ago, HenrikA said:

Kan jeg benytte den nuværende IHC strømforsyning til det nye setup

Ja.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Astronaut

Tak for info, nu er jeg klar til at kaste mig ud i projektet, skal bare lige have købt en ny Controller :o)

Har ikke nogen lysdæmpere pt. så ingen problemer der 

 

Jeg har overvejet en version 3 controller, men prisen på den er omkring 5000 kr., hvorimod jeg kan finde en version 2 brugt til 2000 kr.

Er det 3000 kr. mere værd at købe en ny version 3 controller?

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutes ago, HenrikA said:

Er det 3000 kr. mere værd at købe en ny version 3 controller?

Tjaa ... realistisk set sker der nok ikke så meget på IHC området i de kommende år fra LK's side. Jeg har aldrig brugt visual 2 controllere, men jeg forstår at i praksis er det kun tavle-lysdæmpere hvor der virkeligt sker noget fra version 2 til version 3. Men netop lysdæmperne viser klart at hvis LK vælger tilføje nye komponenter til IHC, så bliver det kun til visual 3. LK har stoppet med at supportere den første version af visual 2 controlleren. Hvis man regner med at controlleren afskrives over 5 år så er forskellen 50 kr. om måneden.

Jeg sprang for 2 år siden fra en visual 1 til en visual 3 controller. I starten var visual 3 controlleren noget forfærdeligt l... hvor man kunne læse om døde controllere her på sitet. Det virker som om LK nu har et produkt der fungere. Det gør en kæmpe forskel at man blot kan klistre ekstra wireless tryk op hvor man har behov for det og muligheden for at integrere med IHC Captain, Home Assistant og OpenHab giver også mange nye muligheder. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok