Hop til indhold
  • 0

SMS Modem er ikke tilgængeligt i Administrator


Peter Harrig Nielsen
 Share

Spørgsmål

Har opgraderet til nyeste Visual controller, men derved har den åbenbart smidt SMS-kommunikationen, idet min Serviceview melder fejl:

Advarsel         Der er meldt fejl i kommunikationen med SMS modemet.

SMS Modem i tavlen viser alle 3 grønne LED. Det er forbundet (umiddelbart korrekt) fra controller til IHC LED dimmer og derefter modem.

 I Visual er modem stadig en komponent og ser uændret ud ift. tidligere. Mobilnumre er også konfigureret korrekt.

I Admin er modem gråt og jeg kan ikke klikke på det.

I Sceneview viser Notifikationslog at mine SMS er sendt

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det lyder mærkeligt. Er du 100% sikker på at det er monteret korrekt? Der er vel ikke tilfældigvis byttet rundt på + og - på RS485? (De klemmer har jo flyttet plads til øverst på Visual 3 controlleren, hvor de sidder nederst på en Visual 2).

Har du prøvet at genstarte controlleren, for om det gør en forskel?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben - ja, så sikker man kan være. Er opsat af elektriker og jeg har efterfølgende verificeret af undertegnede. Jeg prøvede at frakoble dimmer og det hjlap heller ikke. Nu har jeg købt nyt SIM-kort og alle dioder lyser grønt. Notifikationslog i SceneView viser at der sendes SMS, men på mobiler modtages intet..!? er sgu' lidt mystisk - det er jo rimelig gammel/ikke-avanceret teknologi der bare skulle spille - og har gjort før ny controller... 

PS: Den ny trådløse dimmer kører også på rs485 og den virker fint - modem er koblet derefter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej - sms-modem sidder umiddelbart efter lysdæmper - ingen modstand (det var også sådan jeg læste mig frem til at det burde være korrekt). Ja - det gamle proejtk var væk, da ny conroller kom online og nu har jeg lagt et par nye triggere, og i sceneview viser log at der sendes SMS.

Det må da være et-eller-andet helt åbenlyst? SMS-modem har vel ikke en-eller-anden dum fejl, som man bør kende..?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok