Hop til indhold
  • 0

IHC scenarier -> Home Assistant -> Homekit. Hvordan opsættes dette bedst?


Lars C
 Share

Spørgsmål

Hej 

Jeg har opsat mit hus så alt lys er styret af scenarier opsat i IHC controlleren (ver.3 med nyeste firmware).
Alle tryk i huset er IHC wireless som er opsat så de ved tryk aktivere de forskellige scenarier i controlleren.  
Alt virker rigtig fint og godt.

Jeg har Home Assistant (nyeste firm- og software) kørende på en RP og dette virker egentlig også fint da jeg i Home Assistant fint kan aktivere de forskellige scenarier i IHC controlleren. 

Jeg har også koblet Apple Homekit op mod Home Assistant og dette virker egentlig også fint da Homekit fint gennem Home Assistant aktivere de forskellige scenarier i IHC controlleren. Men kommunikationen med Siri/Homekit virker noget ulogisk når jeg via Siri aktivere et scenarie der er sat op til at "slukke" et rum. Siri kvitterer med at sige "Sluk stuelys er i tilstanden tændt"  Egentlig vil jeg jo bare gerne have beskeden "Stuelys er slukket"

Jeg er derfor i tvivl om jeg har brugt den rigtige/ mest hensigtsmæssige fremgangsmåde ved opsætning i Home Assistant når det er et scenarie i IHC controlleren der ska styres. Jeg har i Home Assistant brugt  "switch" som opsætning, men det er måske ikke så hensigtsmæssigt?

Uddrag af min configuration.yaml ser således ud:

ihc:
  - url: 'http://xxx.xxx.xxx.xxx:xx
    username: xxxx
    password: xxxx
    auto_setup: false
    info: true
    switch:
# Hus
      - id: 294673
        on_id: 294673
        name: Tænd hus
      - id: 304401
        on_id: 304401
        name: Sluk hus
# Stuen
      - id: 25873
        on_id: 25873
        name: Tænd stuen hyggelys
      - id: 196625
        on_id: 196625
        name: Tænd stuelys
      - id: 207377
        on_id: 207377
        name: Sluk stuelys
#
homekit:
    auto_setup: false

Som det fremgår af skærmdump af Homekit/ Stuen står alle "knapper" som "fra" hvilket også er ulogisk uanset om lyset i rummet er tændt eller ej.  Men det tænker jeg måske er et resultat af en uhensigtsmæssig opsætningen i Home Assistant.

Jeg vil være taknemmelig hvis nogen kan hjælpe mig lidt her.

IMG_0305.PNG

Redigeret af Lars C
stavefejl
Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok