Hop til indhold
  • 0

Dimmer i Funktionsblok 9.01


Thomas P
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg er ved at montere et par dæmpere på nogle værelser

Vores hus er monteret med IHC standard, og derfor er der standard blokke i alle rum, lavet da huset blev bygget

Jeg har lavet dæmp i køkken og soveværelse, men kan ikke få det til at fungere i værelserne

Værelserne bruger blok 9.01

Er der nogle der ved hvordan man får dimmer til at fungere i denne blok

I simulering kommer der udgang  men der kommer ikke signal ned på dimmerudgang

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Thomas

Velkommen til IHC-user

Nu skriver du ikke hvilken dæmper du forsøger med, men blokken er lavet til deres gamle UNI dæmper, hvor du skal bruge udgangene Dimmer - touch, sluk, mem1 og mem2, som selvfølgelig skal være fysisk forbundet fra et 24v output til din dimmer.

Ingen af disse udgange er velegnet til wireless dimmer.

Hvis det ikke hjælper dig, må du gerne vedhæfte din .vis fil, så kigger jer på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 hours ago, Henning Pedersen said:

Hej Thomas

Velkommen til IHC-user

Nu skriver du ikke hvilken dæmper du forsøger med, men blokken er lavet til deres gamle UNI dæmper, hvor du skal bruge udgangene Dimmer - touch, sluk, mem1 og mem2, som selvfølgelig skal være fysisk forbundet fra et 24v output til din dimmer.

Ingen af disse udgange er velegnet til wireless dimmer.

Hvis det ikke hjælper dig, må du gerne vedhæfte din .vis fil, så kigger jer på det.

Hej Henning

Det ville være fantastisk

Jeg bruger Eltaco dæmpere

Jeg har lavet udgangene fra 24V modulet og sat dem i samme indgang på dæmperene

Jeg lavede det for nogle år siden i køkkenet og soveværelse, og her virker det uden problemer

Jeg har sammenlignet det indtastede og det virker ens, men der kommer bare ingen udgang til dimmeren

Det drejer sig om

værelse 1 Karoline : med tryk på nederste til venstre (allerede fortrådet

Værelse 2 Rie : med tryk på øverste venstre (ikke fortrådet endnu, men massere af indgange)

Hvordan pokker vedhæfter jeg filen,synes ikke at de er synlige

 

MVH

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 hours ago, TorbenSørensen said:

Er det et nyt output24 modul du har monteret, og hvis det er, har du så husket at forbinde 0V og 24V i bunden i højre side af modulet? Ellers får du nemlig ikke liv i udgangene, og derved ingen signaler til dine lysdæmpere.

Nej det er et eksisterende modul hvor der i forvejen dæmpere sat på

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 20.1.2021 at 18:46 , Thomas P skrev:

Det drejer sig om

værelse 1 Karoline : med tryk på nederste til venstre (allerede fortrådet

Værelse 2 Rie : med tryk på øverste venstre (ikke fortrådet endnu, men massere af indgange)

 

MVH

Thomas

Nu har jeg lige kigget i dit program, og udgangene til dimmer i FB 9.01 bliver fint påvirket i simulering, MEN det er altså indgangen Tryk for loftlys i funktionsblokken, som påvirker udgangene til dimmeren (øverst til venstre i begge værelser).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok