Hop til indhold

Er den ny indbygnings-enhed fra Phillips Hue en game-changer?


juulhareskov
 Share

Recommended Posts

Så lige denne nyhed fra Philips Hue: https://www.cnet.com/news/philips-hue-has-a-plan-for-your-light-switches-at-ces-2021/

Som jeg læser det, er det en mulighed for at erstatte den fysiske (eller IHC-Wireless) afbryder med en intelligent Philips Hue afbryder.
Jeg har selv haft IHC-wireless i over 10 år, men er træt af integration til Homekit eller Google Home skal ske via et 3.parts produkt. Denne nyhed løser det problemer, at hvis man bor i et gammelt hus, så vil en Philips Hue lampe ikke virke, hvis man slukker fysisk på kontakten - hvilket i mine øjne var den eneste fordel ved at benytte IHC Wireless. 

Med denne nyhed (hvis den kommer til det danske marked), så mister LK efter min mening sin eneste trumf - eller har jeg overset noget?

Er klar over at det kommer til at koste en del i nye komponenter/sensorer etc., men min IHC Controller skal snart skiftes (efter 10 år), og inden jeg investerer i en ny controller, overvejer jeg om ikke LK IHC er på vej ud efter dette...

Link til kommentar
Del på andre sites

På 16.1.2021 at 10:39 , juulhareskov skrev:

Denne nyhed løser det problemer, at hvis man bor i et gammelt hus, så vil en Philips Hue lampe ikke virke, hvis man slukker fysisk på kontakten - hvilket i mine øjne var den eneste fordel ved at benytte IHC Wireless. 

Det er desværre totalt misforstået. 
Det trick som den "nye" beskriver. Det har man kunnet gøre hele tiden med almindelige afbrydere/almindelig installation. J
eg synes det er lettere morsomt, at man først rigtig forstår det nu.. Men okay, jeg har også kun haft Philips Hue sinde det kom på markedet. Dengang satte jeg fjedre i mine fuga tryk, som gjorde, at hvis ungerne slukkede på kontakten, tja så tændte den bare igen. Mission completed :D

Jeg kunne ikke drømme om at udskifte IHC til Hue. Funktionerne i Hue er/kan slet ikke sammenlignes med de muligheder IHC har, som standard. Og hvis man tilføjer 3.part til  IHC, så har man en komplet cocktail af praktisk talt ALLE muligheder. Problemet med 3.part er, at det kræver endnu et system man skal sætte sig ind i. Men udover det, så får man ikke et mere komplet og robust system, hvor alle døre er åbne. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Martin Abildgaard skrev:

Plus at den formentlig ikke kan være i en Fuga dåse..

Ja, skulle ikke undre mig at vi i Danmark bruger et andet format...:blink:

Men synes nu stadig det vil være smart at kunne styre Hue med "almindelige" kontakter. Måske ikke det store problem i nye huse, hvor dette sikkert er tænkt ind. Men IHC Wireless til "opgradering" af gamle installationer har nu efter min mening nogle seriøse mangler, primært at det ikke spiller med 3.parts produkter (med mindre man nørder) og skal bruge specielle LED pærer (jvf. minimumsbelastning). Det eneste der er fedt med IHC, er at det spiller med de bestående kontakter.

Kan finde flere fordele med Hue (jeg bruger det med Homekit), men ikke lige på stående fod noget som jeg kun kan med IHC, som jeg ikke kan med Hue/Homekit/Google Home 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Martin Abildgaard skrev:

Plus at den formentlig ikke kan være i en Fuga dåse..

Korrekt, den passer ikke i fuga.

 

11 minutter siden, juulhareskov skrev:

Det eneste der er fedt med IHC, er at det spiller med de bestående kontakter.

IHC er jo langt mere end bare styring af lyset. Det er nok derfor mange har det med at sammenligne med fx Hue. 
Hvis man kun har IHC for at kunne styre lys, (tænd/sluk, skrue op/ned), så er IHC også way overkill og vanvittigt dyrt. Men udnytter man det rigtigt, så er der ikke mange begrænsninger for, hvad man kan, på forholdsvis nem (men lettere oldnordisk) måde. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok