Hop til indhold
  • 0

HA IHC: This entity does not have a unique ID


Peter Thais Bjerregaard
 Share

Spørgsmål

Hej igen,

Flere af jer var meget venlige og hjælpe mig med at finde ID'erne på IHC komponenter/funktioner.
Jeg kan nu tilføje komponenter/funktioner manuelt i HA.

Næste problem er at de entities som bliver tilføjet HA ikke har noget unique ID i selva HA.
Derfor kan man blandt andet ikke tildele et "area" eksempelvis køkken.

Kan ikke helt finde ud af hvor stort et problem dette er men vil gerne have det løst hvis man kan.

Nogen forslag?

image.png.775dc3ee17655351179eede4c5a3534a.png

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Peter

Jeg løb ind i samme problem, så jeg kontaktede Jens på dingus.dk - det er ham, som har lavet denne integration. Jeg foreslog, at han tilføjede unik id på alle IHC elementer - se link: https://www.dingus.dk/ihc-and-home-assistant-tips/ Imidlertid tror jeg ikke, at det er noget, som han arbejder på jr. hans svar.

I stedet har jeg blot defineret enhederne og tilhørende rum i Lovelace UI i HA, som er meget nemt at arbejde med. Det minder om Habpanel i Openhab eller Pages i den nye Openhab 3.0.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Se om Lovelace UI i Home Assistant på dette link - https://www.home-assistant.io/lovelace/ - der er også flere YouTube videoer om det.

I toppen er der mulighed for at definere faneblade, og der har jeg ganske enkelt tildelt flere rum. Se nedenstående screen shot fra Home Assistant med køkken og termostater vist:

image.thumb.png.2d15812236beedb51a1dd5e669084f9b.png

image.thumb.png.894583e959481e6bf2ba9a7be16fc8fe.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok