Hop til indhold
  • 0

IHC lysdæmper fejl


Anton
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg købte i december en IHC wireless lysdæmper samt et batteritryk. Jeg har dog store problemer med min lysdæmper. Alt er forbundet og virkede korrekt fra starten af, men den er begyndt at 'gå i dvale' - hvor mine spots lyser med meget svagt lys, og uden nogen mulighed for at hverken tænde eller slukke dem. Fejlen er opstået 5 gange på en måned, og 2 gange i denne uge alene. Hvis jeg tager strømmen på eltavlen virker de igen, dette er dog meget frustrerende at gøre hele tiden. 

Har I nogen idé om hvad der er galt, og hvad der i så fald skal gøres. 

Tak på forhånd. 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det spot de har testet med er testet i feb. 2018, så selve teknikken i spottet er sikkert fra 2016/2017. Hvis dine spots er nyere kan meget være ændret. Desuden blev den kun godkendt med 2, 3 eller 4 spots. 

Lysdæmperen er designet længe før der var noget der hed LED pærer til lys i boliger, så mit bedste bud er at de to teknologier ikke passer sammen. En nyere lysdæmper har hardware version 2.x og en klemme for Nul, hvilket de gamle ikke har.

Du kan måske løse din udfordring med en dimbob eller en kondensator. Men generelt er de nye LED pærer bare et mareridt at arbejde med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Anton skrev:

Hej

Jeg bruger denne: https://www.lk.dk/produkter?iid=11373

Og bruger SG isosafe-spots, som ifølge LK's dimmertool skulle fungere fint med IHC wireless lysdæmper.

Så jeg kan ikke helt gennemskue hvad problemet er :huh:

Kombi dimmeren har en mindste belastning på 20watt. Den del skal du overholde så meget som muligt. 
Derudover kan du prøve det som Henning forslår med kondensator.. LED er bare noget bras. Og det bliver dobbelt så meget bras, når man blander en dimmer ind i strømløbet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Det spot de har testet med er testet i feb. 2018, så selve teknikken i spottet er sikkert fra 2016/2017. Hvis dine spots er nyere kan meget være ændret. Desuden blev den kun godkendt med 2, 3 eller 4 spots. 

Lysdæmperen er designet længe før der var noget der hed LED pærer til lys i boliger, så mit bedste bud er at de to teknologier ikke passer sammen. En nyere lysdæmper har hardware version 2.x og en klemme for Nul, hvilket de gamle ikke har.

Du kan måske løse din udfordring med en dimbob eller en kondensator. Men generelt er de nye LED pærer bare et mareridt at arbejde med.

 

3 timer siden, Kandersen skrev:

Kombi dimmeren har en mindste belastning på 20watt. Den del skal du overholde så meget som muligt. 
Derudover kan du prøve det som Henning forslår med kondensator.. LED er bare noget bras. Og det bliver dobbelt så meget bras, når man blander en dimmer ind i strømløbet. 

Mange tak begge to! Jeg prøver at bestille en kondensator, og ser om den løser problemet. Kondensatoren kan vel godt bare monteres og lægges inde i indmuringsdåsen, forudsat der er plads, eller skal den hellere monteres i den anden af mellemledningen i loftet?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og skulle du synes at kombi-dimmerne virker fint for dig, så har jeg 12 liggende som jeg har pillet ud af min installation ... 

 

(jeg havde dem kørende i et år indtil jeg opgav at finde LED pærer der konsekvent virkede; der var altid nogen som ikke kunne slukkes; ikke kunne dimmes uden blink; gik i no-response mode når man skruede for langt ned; etc. etc.)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok