Hop til indhold
  • 0

Hvordan får jeg ændret i mit gamle IHC anlæg uden en PC med XP?


Jeppe Vestbjerg
 Share

Spørgsmål

Hej alle, hjælp til en IHC novice der lige har købt et hus hvor lyset tænder i soveværelset hver nat kl 05! ! :-)

Har læst mig frem til at programmet til min gamle controller kun kører under windows XP, som jeg ikke har eller kan finde nogen steder.

Er der nogen muligheder for at få ændret det uden? Nogen der kan ændre filer remote eller noget?

Eller nogen der vil låne/leje en XP PC med IHC software ud i Trekantsomådet?

Worst case koster in ny controller +5000 kr, men ved i om alle de andre IHC enheder  (I/O, strømforsyning mv.) så virker med en ny controller?

Håber nogen kan hjælpe med nattesøvnen ;-)

Hilsen Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har lidt erfaring med Windows 10 i kombination med Visual 1 forbundet med USB til Serial (RS 232) adabter fra min tidligere installation.

1 - Jeg reindre ikke a have haft problemer med at installere visual 1 softwaren på PC

2 - Windows 10 har dog den ”feature” at der kan tildele COM port numre højere en 4, hvor controlleren kun supporterer COM 1 – COM 4. Hvilket jeg ofte oplevede ved tilslutning af en USB til Serial konverter.

Løsning: Under Device Manager → Universal Serial Bus contgrollers → ”den USB port hvor konverteren er tilsluttet”, kan COM port nummeret ændres. PS: Kan selvfølgelig ikke vælges til en COM port der anvendes i forvejen.

3 – Visual 1 (of fo den sags skyld, også Visual 3 ) understøtter ikke ”Power management” på USB porten. Dette kan løses med samme metode som ved ændring af COM port nummer: Under Device Manager → Universal Serial Bus contgrollers → ”den USB port hvor konverteren er tilsluttet” er det et Power faneblad.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og hvis du når til den konklusion at du vil have en ny controller fordi den kan styres via mobil/internet, så ja øvrige moduler mm kan godt genbruges. 
Controlleren har samme modelstørrelse og antal fysiske i/o

Men der skal så kodes et nyt projekt/program, da de gamle og nye ikke er kompatible, eller konverterbare. Men det kan du forberede og gøre allerede nu -offline uden at have en fysisk controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som Lars korrekt skriver, så kræver en opgradering fra Visual 1, en komplet omprogrammering af hele anlægget. Men hvis du kan nøjes med samme funktionalitet som i dag, hvilket sandsynligvis vil sige simpel kip tænding af lyset, så kan du, med lidt arbejde og tid, selv programmerer det hele på forhånd. Det kræver kun at du henter programmet på LKs hjemmeside.

Men - og det kan være et stort men - det kræver at du kender alle ind- og udgange i den eksisterende installation, hvilket kan blive en udfordring uden kontakt til controlleren.

Hvis du ikke finder nogle lokale som kan hjælpe dig, kommer jeg gerne til trekantområdet. Alternativt kan du men mit specielle program selv finde alle ind- og udgange.

Link til video: https://drive.google.com/file/d/192tcypnBHOpL0HLy1aSetW9wDAmsATGe/view?usp=sharing

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok