Hop til indhold
  • 0

Hjælp til Openhab -> Google home


Plindberg
 Share

Spørgsmål

Hej alle. Er der nogen af jer herinde der har erfaringer med IHC via OpenHAB til Google Home? Jeg har en tv hejs, som har en udgang til op og en udgang til ned. Når jeg så skal have tv ned, skal jeg sige “Tænd TV ned” og aå kører det ned. Når jeg så skal have det op skal jeg sige “Sluk Tv ned” og “Tænd tv op”. Mine 2 issues er at jeg gene ville undgå at slukke udgangen efter den har lavet funktionen. Samt ville jeg gerne undgå at sige “tænd” men bare “hey google, tv ned”

Help anyone :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 hour ago, Plindberg said:

Samt ville jeg gerne undgå at sige “tænd” men bare “hey google, tv ned”

Jeg er næsten sikker på at du skal bruge Skal bruge Tænd eller Sluk: https://support.google.com/googlenest/answer/7207759?hl=da

 

1 hour ago, Plindberg said:

skal jeg sige “Tænd TV ned” og aå kører det ned. Når jeg så skal have det op skal jeg sige “Sluk Tv ned” og “Tænd tv op”

Hvilken funktionsblok bruger du? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.

Jeg bruger en hjemme designet funktionsblok, da selve fortrådningen fra tv hejsen er lidt underlig. Men det virker som det skal. 
 

mit mindste problem er at sige “tænd”, og det største er at jeg skal have switchen til off efter kort tid, for at kunne køre modsat retning. Jeg er også ret sikker på at jeg skal rule mig ud af det. Prøvede at lege lidt med node red igår, men er nu ikke sikker på at jeg er 100 meter mester i rule. Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er lige været i gang med en port integration opsætning tænker jeg er meget ens.

IHC Things:

Type rollershutter          : open_gate        "Åben Port"   [ resourceId=10057489, direction="WriteOnly", commandToReact="UP", pulseWidth=300 ]
Type rollershutter          : close_gate        "Luk Port"   [ resourceId=10057745, direction="WriteOnly", commandToReact="DOWN", pulseWidth=300 ]
Type rollershutter          : stop_gate        "Stop Port"   [ resourceId=10058001, direction="WriteOnly", commandToReact="STOP", pulseWidth=300 ]		
Type dimmer                 : status_gate   "Port Status"    [ resourceId=10179859, direction="ReadOnly" ]		

IHC Items:

Rollershutter gate "Port" {ga="Garage", channel="ihc:controller:ihc:open_gate", channel="ihc:controller:ihc:close_gate", channel="ihc:controller:ihc:stop_gate", channel="ihc:controller:ihc:status_gate" ,autoupdate="false"}

De tre styre signaler er OnOff/Puls. Status/positions signalet er et lys niveau(0-100%)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Kandersen skrev:

Virker det efter hensigten?

Ja det synes jeg. Når man siger "Åben port 1". Så sender den puls på "open_gate", hvor IHC FB så ændre status fra 100%(Lukket) til 50%(indikation af hverken åben eller lukket) på status_gate. Når porten så er helt åben ændres status til 0% på status_gate.

Dog er googles integration af "Rollershutter" dog lidt mangelfuld. Man kan ikke styre det med knapper i home app'en, men kun tale komandoer(Åben port 1, luk port 1, stop port 1). Man kan også bruge ("port 1 op", "port 1 ned")

billede.png.2f78faa4770c3601fb1ac77cb0274bd1.pngbillede.png.861d853608f574944e17eccceba16eec.png

billede.png.d5e742c239f3cfddae34b3f509605a97.png

billede.png.9c11c79a5e963e1e48b82a925349a4dd.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm jeg kan godt se, at jeg skal vist se at få afsat lidt tid til det med min port. 
Det er lidt hæmmet af, at min port kun køre på puls. Dvs en puls til at starte, stop og returnere. Det er lettere akavet. Andre siger det er helt normalt. Men jeg synes jeg har svært ved at få Google/openHAB til at fattet det mere tydeligt, specielt fordi der er den "stop" som ikke rigtig giver mening. 
Jeg har så to magnet kontakter på, så jeg ved om porten er helt åben, helt lukket, og dermed også om den er et sted derimellem. Men det har ikke gjort logikken nemmere, synes jeg.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok