Hop til indhold
  • 0

IHC SMS MODEM


hurricaneffs
 Share

Spørgsmål

Hvordan skal denne simkort og holderen sidde?
Syntes ikke designet er godt, hele holderen kan næste komme ind og er bange for at mase det ind uden at kunne få det ud igen.

 

Plus ejeren havde taget kortet ud og det har været i mere end 30 dage, betyder det nu at det er brændt af? Det siger nogle?
Det lyser og blinker så jeg ved ikke?

136364258_1165787433874975_1061973063269401647_o.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
9 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Du spurgte om nogen ting som var besvaret i manualen :)

 

Og ja min løsning kan sende pushover beskeder og email

Det med den blinker står som simkort-fejl... men simkortet virker på telefonen...
Har du hørt om det med de brænder af efter 14 dage med strøm og uden simkort i?

Kan være jeg skal bygge din løsning for at sende sms/mail, nok det bedste umiddelbart.
Der vel ikke andre løsninger end enten købe ny sms model, din løsning eller?
Man kan ikke få noget smarter i dag der kan snakke med resten IHC?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, hurricaneffs skrev:

Det med den blinker står som simkort-fejl... men simkortet virker på telefonen...
Har du hørt om det med de brænder af efter 14 dage med strøm og uden simkort i?

Kan være jeg skal bygge din løsning for at sende sms/mail, nok det bedste umiddelbart.
Der vel ikke andre løsninger end enten købe ny sms model, din løsning eller?
Man kan ikke få noget smarter i dag der kan snakke med resten IHC?

Hvis sim kort lampen blinker hurtigt er det nok derfor det fejler/ikke virker. 
Og du er 100% sikker på kortet virker i en alm telefon ?

Der kan ringes til/fra det og sendes/modtages SMS ?

Hvad med PIN kode er det aktiveret eller slået fra ?

Hvis PIN er aktiveret virker det kun hvis det er konfigureret ordentligt via IHC controleren.

Har du prøvet at resette SMS modemet som beskrevet vejledningen ?

Og du er 100% sikker på SIM kortet er monteret/vendt rigtigt ? Prøv evt at vende det. Du kan ikke “brænde noget af”. Det kan højst “ikke virke” og det er jo det det gør i forvejen ;-)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Hvis sim kort lampen blinker hurtigt er det nok derfor det fejler/ikke virker. 
Og du er 100% sikker på kortet virker i en alm telefon ?

Der kan ringes til/fra det og sendes/modtages SMS ?

Hvad med PIN kode er det aktiveret eller slået fra ?

Hvis PIN er aktiveret virker det kun hvis det er konfigureret ordentligt via IHC controleren.

Har du prøvet at resette SMS modemet som beskrevet vejledningen ?

Og du er 100% sikker på SIM kortet er monteret/vendt rigtigt ? Prøv evt at vende det. Du kan ikke “brænde noget af”. Det kan højst “ikke virke” og det er jo det det gør i forvejen ;-)

 

 

Jeg smed det i Tlf og fjernede pinkode. Jeg testede ikke med ksld/sms men kan gøre.

Men i admin view er koden sat til 1234,gør det en forskel når jeg har fjernet koden fra sim.

Simkortet er vendt som på billede. Er ret sikker på det rigtigt.

Jeg har ikke resettet modem, den snakker sammen med resten ihc. Hvis jeg resetter så tænker jeg alt forsvinder? hvordan kan jeg loade de gamle indstillinger som er på controller?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK har ikke selv så mange erfaringer med sms modemmet.

Så SIM kortet sider og kan kun side/vende på een måde i holderen, når kontaktfladerne skal vende ud af ?
og du har så monteret det så kontaktfladerne vender til højre når det skubbes i.

Kan det vendes og monteres så kontaktfladerne vender til venstre ?

Ellers må vi have en med et SMS modem til at bekræfte hvordan det skal vende for at virke.

Går ud fra at de indstiller der er i Controlleren pushes ud/over i SMS modemet ved tilslutning/Power up. Så der burde ikke ske noget ved at resette selve modemmet, hvis det nu er i en “mærkelig” tilstand. 
 

Hvis det er AOK og der er hul igennem burde det fremgå i Admin view som vist i vejledningen s. 23.

Har du prøvet med et andet SIM kort og tjekket om Controlleren kan se det ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Chippen på SIM kort skal vende til højre, så det ser rigtigt ud som du har gjort.

Hvilken udbyder er SIM kort fra? Som jeg lige husker det, er det ikke alle der kan bruges. Mener ikke at f.eks 3 mobil/Oister understøttes af modem, grundet de bruger nogle frekvenser som modem ikke understøtter.

Jeg har selv et SIM kort fra OK mobil i mit SMS modem (kører på telenors net).

Som Lars siger, burde der ikke ske noget ved at prøve at resette modem, da alt programmering ligger i controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis PIN-koden er deaktiveret fra en mobiltelefon, er det ifølge manualen ligegyldigt om der står en kode i feltet for PIN-kode.

Du kan også bare skrive den rigtige PIN-kode til kortet, så du ikke behøver at fjerne koden via en mobil.

Prøv lige med det kort fra Yousee uden at resette dit modem.

PIN-kode.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg husker det, så er det en logfil eller lignende, som på mystisk vis kan blive “fyldt op”, hvis der mangler sim kort i en periode. Det er derfor, at man skal sørge for altid at have sim kort i. 

Jeg ved ikke, om der findes en løsning på det, så jeg foreslår at kontakte supporten. Det er en designfejl, så måske de kan være lidt large mht. garanti.

Skriv gerne konklusionen her i tråden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, EjvindHald skrev:

Som jeg husker det, så er det en logfil eller lignende, som på mystisk vis kan blive “fyldt op”, hvis der mangler sim kort i en periode. Det er derfor, at man skal sørge for altid at have sim kort i. 

Jeg ved ikke, om der findes en løsning på det, så jeg foreslår at kontakte supporten. Det er en designfejl, så måske de kan være lidt large mht. garanti.

Skriv gerne konklusionen her i tråden.

Hmm hvem kan kontaktes som privat person kunne jeg ikke snakke med LK, de vil kun snakke med en elektriker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er også privatperson, og jeg er - meget venligt - blevet stillet om til supporten ved flere lejligheder. Kan dog ikke huske tlf. nr. Prøv evt. hovednr. og spørg efter IHC support. 

Tænker at du specifikt skal nævne, at det har været uden sim kort i en periode samt diodestatus. Ud fra dette kan de sikkert identificere problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok