Hop til indhold
  • 0

Wireless kombilysdæmper tænder wireless kombirelæ igen efter sluk


Lars Skov Kristensen
 Share

Spørgsmål

Har en wireless kombi-lysdæmper, der på øverste tangent er forbundet til B hvilket virker fint

Nederste tangent styrer et wireless kombirelæ.

Lys.png.afc2920096e5220b1e1ccf384509b64f.png

 

Jeg bruger kun tangenterne på lysdæmperen i følgende scenarier.

Tænd A - Sluk A = OK

Tænd B - Sluk B = OK

Tænd A - Tænd B = OK

Sluk B = B slukker og tænder igen uanset hvor mange gange jeg slukker på B

Jeg kan kun slukke B ved enten at tænde B først, eller slukke A.

Status på A er afgørende for hvordan B opfører sig i lysdæmperen.

Jeg har slettet al programmering i begge enheder uden held.

Nogle gode idéer?

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu er det efterhånden længe siden jeg har rodet med det.

Er Lampe A monteret med ledninger fysisk fra lampeudtaget til kontakt A som vist og du bruger kontakt funktionen i kontakt A og ikke den trådløse?

Det virker som om der må være en fortrådning i lysdæmper A den er galt med.

Hvis du skal slette programmeringen skal du holde knap A inde indtil den lyser rød og Grøn. Har du gjort det på begge enheder?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Lofterpalle skrev:

Nu er det efterhånden længe siden jeg har rodet med det.

Er Lampe A monteret med ledninger fysisk fra lampeudtaget til kontakt A som vist og du bruger kontakt funktionen i kontakt A og ikke den trådløse?

Det virker som om der må være en fortrådning i lysdæmper A den er galt med.

Hvis du skal slette programmeringen skal du holde knap A inde indtil den lyser rød og Grøn. Har du gjort det på begge enheder?

Lampe A er fysisk forbundet med ledninger til lysdæmper og tændes/slukkes med de øverste tangenter (A), som også har lysdæmper funktion. Kan man deaktivere lysdæmper funktionen, så den kun kan tænde og slukke?

Der er kun 2 ledninger tilsluttet lysdæmperen, så den kan vel ikke sidde forkert.

Jeg har slettet programmeringen i begge enheder 2 gange uden held. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mere simpel forklaring af problemet.

Lysdæmperen har 4 kontakter 1-4 og A til programmering.

5703302161787_-_IHC_Wireless_lysdaemper_

Planen er:

1 = Tænder A
2 = Slukker A
3 = Tænder B
4 = Slukker B

Hvis der trykkes på 1, vil et efterfølgende tryk på 4, resultere i at B tændes.
Er B allerede tændt, slukker den og tænder sekundet efter igen.

Trykker jeg på enten 2 eller 3, kan jeg nu slukke B på 4

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Har du prøvet at følge vejledningen og koble dem sammen som stand alone ?

https://www.wattoo.dk/media/catalog/product_files/lk_98532_02.pdf

 

Går ikke ud fra det er i kombination med en IHC Controller.

Jeg har forsøgt at lave samme løsning som er illustreret i afsnittet Eksempel på programmering af Control Link mellem kombienhed hvis det er dét du mener med stand alone.

Er vi enige om at step 4 er på enheden K1?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Lars Skov Kristensen skrev:

Jeg har forsøgt at lave samme løsning som er illustreret i afsnittet Eksempel på programmering af Control Link mellem kombienhed hvis det er dét du mener med stand alone.

Er vi enige om at step 4 er på enheden K1?

Jeg forstår det som at step 1+2 er på enhed K1 og step 3+4 er på enhed K2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Om det kan være lyskilderne (går ud fra at det er LED), tør jeg ikke svare på, men det er da nemt at afprøve, hvis du har en alm. gammeldags glødepære eller halogenpære til rådighed.

Huskede du at resette enhederne, inden du prøvede de 4 steps igen?

Der er både LED og en lampe med et halogenpære.

Jeg har 2 enheder i en gang sat op på præcis samme måde, også med blandede lyskilder, for at opnå minmumsbelastning på 20w.

Den eneste forskel er at K2, i det setup der driller, er et kombirelæ, hvor det der virker er 2 kombilysdæmpere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En mulighed kunne være at udskifte den med en ny. Jeg kan ikke lige umiddelbart forstå hvad der kan være galt.

Har du nogle støjkilder i nærheden af kombirelæet?

Jeg har har et lignende problem som dig bare ikke med et kombirelæ og fejlen kom ikke så hurtigt.

Har en K1 til monteret til en Ø80 wireless udtag og efter nogle måneder kan lampe ikke slukker selvom kontakt er slukket. Nå jeg trykker sluk (2) på kontakten blinker lampen bare. Eneste løsning er et nulstille og programmere begge to igen. Jeg har mistanker om det et eller andet støjkilde der går ind og fanger lampeudtaget, eller også er lampeudtaget ved at gå i stykker.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lofterpalle skrev:

En mulighed kunne være at udskifte den med en ny. Jeg kan ikke lige umiddelbart forstå hvad der kan være galt.

Har du nogle støjkilder i nærheden af kombirelæet?

Jeg har har et lignende problem som dig bare ikke med et kombirelæ og fejlen kom ikke så hurtigt.

Har en K1 til monteret til en Ø80 wireless udtag og efter nogle måneder kan lampe ikke slukker selvom kontakt er slukket. Nå jeg trykker sluk (2) på kontakten blinker lampen bare. Eneste løsning er et nulstille og programmere begge to igen. Jeg har mistanker om det et eller andet støjkilde der går ind og fanger lampeudtaget, eller også er lampeudtaget ved at gå i stykker.

 

Konen sidder i den anden af huset, så det synes jeg ikke er i nærheden :)

Det lyder lidt som samme fænomen. Jeg kan bare godt slukke, hvis jeg trykker på kontakt 2 eller 3 først og det hjælper ikke at nulstille programmeringen her.

Jeg tænker ikke det er kombi-relæet, da det ikke bør reagere på et tryk på 2, på kombi-lysdæmperen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok