Hop til indhold
  • 0

IHC controller sender ikke kommandoer


Svarre
 Share

Spørgsmål

Hej I kloge mennesker

Jeg har en IHC installation (6.2 controller) der kører sammen med IHC Captain. I forbindelse med en genstart af controlleren gennem Captain, er flere af mine lys hold op med at reagere. Jeg har siden genstartet controller uden bedring. Jeg har endvidere loadet en dummy installation i controlleren og derefter loadet den korrekte installation (jeg har sågar prøvet en tidligere backup af installationen), det har heller ikke hjulpet. Faktisk er det nu blevet værre. Nu kan jeg ikke kontrollere nogen af mine IHC udgange, men jeg kan godt styre mine HUE lys via trykkene og IHC captain...

Via service view og IHC captain kan jeg heller ikke tænde udgangene, på nær mine stikkontakter (Wireless) som jeg godt kan!?? Jeg kan se i IHC captain når jeg trykker på tasterne, men inputtet gives ikke videre til udgangen. Jeg kan heller ikke skrue op direkte på udgangen, hverken i serviceview eller captain. 

Min controller blinker grøn (ret hurtigt så vidt jeg kan bedømme) og den blinker blå når der bliver trukket en PIR. Alle mine udgange er wireless,  

Jeg er ikke ekspert, men jeg er normalt ret god til at fejlfinde. Det her kan jeg godt nok ikke forklare med logik... Håber at en af jer kan hjælpe!

På forhånd tak.

MVH

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
9 timer siden, Svarre skrev:

Hej I kloge mennesker

Jeg har en IHC installation (6.2 controller) der kører sammen med IHC Captain. I forbindelse med en genstart af controlleren gennem Captain, er flere af mine lys hold op med at reagere. Jeg har siden genstartet controller uden bedring. Jeg har endvidere loadet en dummy installation i controlleren og derefter loadet den korrekte installation (jeg har sågar prøvet en tidligere backup af installationen), det har heller ikke hjulpet. Faktisk er det nu blevet værre. Nu kan jeg ikke kontrollere nogen af mine IHC udgange, men jeg kan godt styre mine HUE lys via trykkene og IHC captain...

Via service view og IHC captain kan jeg heller ikke tænde udgangene, på nær mine stikkontakter (Wireless) som jeg godt kan!?? Jeg kan se i IHC captain når jeg trykker på tasterne, men inputtet gives ikke videre til udgangen. Jeg kan heller ikke skrue op direkte på udgangen, hverken i serviceview eller captain. 

Min controller blinker grøn (ret hurtigt så vidt jeg kan bedømme) og den blinker blå når der bliver trukket en PIR. Alle mine udgange er wireless,  

Jeg er ikke ekspert, men jeg er normalt ret god til at fejlfinde. Det her kan jeg godt nok ikke forklare med logik... Håber at en af jer kan hjælpe!

På forhånd tak.

MVH

Per

Skifter dine indgange/udgange værdi ?

Prøv evt. at lave et tom kontakt / lampe uden at forbinde den - virker det så i ServiceView?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det bliver mere mærkeligt.....

Nu virke nogle få af mine kontakter på udgangen, uden at jeg har ændret noget. Endvidere kan jeg kontrollere mine HUE funktionsblokke på de kontakter der er programmeret til det, men ikke den kontakter der er programmeret til IHC. og det er på den samme IHC wireless dimmer med fire kontakter.

Kan mit problem ha noget med IHC captain at gøre? Umiddelbart kan jeg ikke se det, jeg har også prøvet at slukket Captain, og problemmere er de samme.

Meget underligt!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har fået denne fejlmeddelelse i serviceview.

2020.12.19 08:32:18    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'Rf master Thread' DIED: java.lang.NullPointerException    at _ZN4java4lang11VMThrowable16fillInStackTraceEPNS0_9ThrowableE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9Throwable16fillInStackTraceEv (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1EPNS0_6StringE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang16RuntimeExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang20NullPointerExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7f048 (Unknown Source)    at 0x7e1ff8c8 (Unknown Source)    at 0x79e9de9e (Unknown Source)    at 0x10422b10 (Unknown Source)    at 0x10425e74 (Unknown Source)    at 0x10425f78 (Unknown Source)    at 0x10449ab8 (Unknown Source)    at _Z13_Jv_ThreadRunPN4java4lang6ThreadE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7df24 (Unknown Source)    at GC_start_routine (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0f8f43a0 (Unknown Source)    at __clone (/lib/libc.so.6) 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu prøvet med en 6.1 controller jeg havde liggende, og jeg har de samme mærkelige problemer, hvor noget virke og andet gør ikke. Jeg har nu minimeret min installation til kun at omfatte IHC wireless. Der er stadig et sted jeg ikke kunne få forbindelse til udgangen. Jeg har udskiftet den wirelss dimmer, og sørme om det ikke så ud til at fikse mit problem (midlertidigt). Min teori er (var) således at en komponent muligvis sender en hel masse beskeder til controlleren og derved laver hvad der svarer til en DOS hacker angreb. Men er det overhovedet muligt?

Ak og ve, i aftes begyndte nogle af mine komponenter igen at svigte, så nu er min teori muligvis ude af vinduet.

Her til morgen virker de igen!!!! Jeg er ved at blive skør!

Er der en simpel mulighed for at se hvilke impulser der rammer controlleren?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 20.12.2020 at 10:06 , Svarre skrev:

Jeg har fået denne fejlmeddelelse i serviceview.

2020.12.19 08:32:18    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'Rf master Thread' DIED: java.lang.NullPointerException    at _ZN4java4lang11VMThrowable16fillInStackTraceEPNS0_9ThrowableE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9Throwable16fillInStackTraceEv (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1EPNS0_6StringE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang16RuntimeExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang20NullPointerExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7f048 (Unknown Source)    at 0x7e1ff8c8 (Unknown Source)    at 0x79e9de9e (Unknown Source)    at 0x10422b10 (Unknown Source)    at 0x10425e74 (Unknown Source)    at 0x10425f78 (Unknown Source)    at 0x10449ab8 (Unknown Source)    at _Z13_Jv_ThreadRunPN4java4lang6ThreadE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7df24 (Unknown Source)    at GC_start_routine (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0f8f43a0 (Unknown Source)    at __clone (/lib/libc.so.6) 

 

Det der er en fejl i sofftware - faktisk har du muligvis en controller man kunne udnytte til noget sjovt. Men jeg vil anbefale dig at smide et tomt program på og opdatere firmware - så virker det igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Mikkel

Tak for svar og anbefaling. Jeg har ikke prøvet at opdatere firmware (Jeg har ikke en bærbar WIN PC). Men efter at jeg har udskiftet to wireless uni dimmer, virker min instillation som den skal!??

Det har godt nok været en meget mærkelig omgang. Kan min oplevelse med sporadiske fejl og ændringer uden jeg har gjort noget med systemet, virkelig forklares med wireless uni dimmer, der er fejlbehæftede? Lige nu er jeg bare glad for at jeg har fået mit el tilbage!

Hved mener du med "faktisk har du muligvis en controller man kunne udnytte til noget sjovt"? 

MVH

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok